hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 osłona chłodnicy/ tunel wentylatora od 27 ma może ktoś do sprzedania ? albo chociaż na wierzchu żebym porównał bo moja od 25 ma teraz za mały otwór na wentylator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 (edytowane) mam w piwnicy... bo nie mogę się zdecydować czy dopasowywać go do mojej chłodnicy, czy rzeźbić nowy z kartonu nie wiem czy kartonowy zrobić potem z fiberglasu czy spawać z czegoś cienkiego zagubiony jestem, a czasu mało... ale jak trzeba to mogę to obfocić/pomierzyć czy coś... od biedy wysłać jak Ci bardzo potrzebne do szczęścia.... Przy okazji możesz zrobić eksperyment... sprawdź proszę czy bez tunelu silnik Ci łapie 3/4 skali na długich podjazdach i przy ok 90-100km/h na trasie u mnie się tak uparcie dzieje... Edytowane 8 Stycznia 2014 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 generalnie to jak są mocno rożne to i tak musiałbym rzeźbić tą od od 27 żeby pasowała do mojej chłodnicy, więc jak tak czy siak jak mam rzeźbić to wyrzeźbię swoją. zrobię foty pomierzę i ci wyśle porównasz myślę że teraz niemiarodajny test będzie bo dość zimno jest, temperaturę mam puki co dokładnie w połowie tak jak miałem przy poprzednim silniku. natomiast ewidentnie inaczej to dmucha bo trudno zajrzeć od strony pompy wtryskowej przy kółku jak pracuje bo biednemu wiatr w oczy, cała komora silnika kompletnie zasypana piachem, jak jest tunel to jednak wieje tam gdzie ma wiać. umnie jest osłona jakby tak na 2/3 obwodu bez tunelu od dołu i żeby było ciekawiej to przeglądając serwisówkę znalazłem że tam powinien być kawałek tunelu dopinany na zatrzaski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 tak, powinien być, też go nie mam... taki dolny pasek odpinany do wyjęcia chłodnicy górą... bo ten tunel zatrzaśnięty otacza wentylator z boków... no właśnie ja nie wiem co jest z moim silnikiem... szybsza jazda po płaskim, albo długi podjazd i temperatura skacze...ale jak mam np te 3/4 skali i choć na moment wyłącze zapłon... to po sekundzie wraca nie 1/2 czy 1/2 i ciut... uszczelka pod głowicą ok... termostaty, korki, wszystko sprawdzone, płynu w oleju nie ma oleju w płynie też nie... niby git... a nie git... kupiłem a autogauge czujnik z zegarem wyskalowanym z stopniach, zdubluję układ... próbowałem wymienić czujnik ten od zegara... miałem w ręku dwa, dwóch producentów po VINie zamawiane przez kumatego kolesia i oba pokazywały 1mm od dołu... i ani drgneły wyżej... Generalnie jeśli chodzi o tunel to służe pomiarami, chętnie bym zerknął na Twoją rzeźbę w celu inspiracji twórczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 to na razie zerknij tutaj http://hcd-customdevices.pl/index.php/informacje/107-czesci-czujniki-silnika-cz-1-temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Thespian, może termostat nie otwiera to raz a dwa to obsłuchaj czy visco spina wiatrak. U mnie visco różnie figluje, nieraz zapina jak jeszcze nie jest za ciepło a nieraz na podjazdach z kempingiem czy w błotku jak już do 2/3 niemal dojdzie więc loteria. Co do tunelu to mam taką teorię że on kieruje strumień powietrza na również na visco i jeżeli go brak to niedgżewa bimetalu i nie spina wiatraka. Po zakupie TD nie miałem kiedyś osłony wiatraka i były problemy ze wzrostem temp. pod obciążeniem. Dopiero jak ją założyłem to usłysząłem ten magiczny dźwięk startującego boeinga. Ponadto tunel powoduje prawidłowy ciąg powietrza a nie rozrzucenie go po obwodzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Co do tunelu to mam taką teorię że on kieruje strumień powietrza na również na visco i jeżeli go brak to niedgżewa bimetalu i nie spina wiatraka. teoria chyba taka sobie bo strumień powietrza to raczej by wychłodził wisko a nie je dogrzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 To tylko moje spostrzeżenia. Jak brakło tunelu to visco się nie załączało. Jak się chłodnica nagrzewa to przechodzące przez nią powietrze raczej będzie gorące nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 8 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 raczej będzie cieplejsze niż to co przeszło obok ale na pewno będzie chłodniejsze od silnika i wisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Łopatki wiatraka bez osłony działają jak wiatrak odśrodkowy wyrzucając powietrze na zew. coś jak w odkurzaczu lub jak chłodzenie tarcz hamulcowych. Nie ma wtedy silnego ciągu ukierunkowanego w osi wiatraka tylko luźno zasysane powietrze otaczające wiatrak a ono faktycznie może być zimniejsze niż intensywnie ogrzane przez chłodnicę. Może to lipna teoria ale faktem jest że się bez tunelu nie spinał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtus Opublikowano 8 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2014 Moje obserwacje, nie widziałem różnicy z tunelem i bez w TD27ETI wskazówka szła do góry przy +40C + szybkiej jeździe na autostradzie + kamping, zapomniałem że holuję . Normalnie wskazówka zawsze przed połową. V6 Terrano, na środku skali, termostat 76C. Osobowy V6 z wisko, fabryczne 170hp, zawsze na 1/4 skali, chłodnica prawie na płasko, 60-70C płyn, termostat 62C. Zima/lato to samo. Przy elektryku, brak wisko, wskazówka na środku, woda 90C, po dłuższej jeździe w lecie. Osobowy V6 z wisko, 250 hp na hamowani, zawsze w połowie skali, chłodnica prawie na płasko, 90C płyn, termostat 62C. W każdej z V6 była obudowa, zdemontowane nie widać różnicy. Dla mnie jedynia ochrona palców i łapy. Nie stabilna praca wisko, według mnie zbyt mało oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Hmmmm, no ciekawe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) wisko zeszłoroczne, po zgaszeniu na gorącym silniku trzyma... a w akcie desperacji wywalę to kiedyś w kosmos i włożę jakieś elektryki jeden z mechaniorów na wiosce upiera się że to brak tunelu, że przerabiali kiedyś taką sytuację w trooperze, kombinowali, wymieniali, dokładali elektryki... grzało się, wyspawali tunel - było za***iście... termostat odpada... robiłem próby bez termostatu o! ma ktoś tunel z t1 zbędny? wymienię na tunel z t2, przyjmę w prezencie, lub zapłacę oburzająco niksą cenę... Edytowane 9 Stycznia 2014 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 to jest tunel od mojego TD25, nie pasuje do wiatraka od TD27 z R20 .... bo ma za mały otwór, w sensie wentylator wchodzi mając luzu po kilka mm. Wydaje mi się ze chłodnica od T2 jest większa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) z r20 jest inna... ma otwory poza centralnym nie wiem jak różnice pomiędzy chłodnicą z d21 a z r20 ale pomiędzy r20 2,7TD a wd21 27TD jest różnica rozmiaru (i materiału) ale pomijalna... rzędu 1 cm na wysokości i szerokości http://allegro.pl/terrano-ii-maverick-obudowa-chlodnicy-wentylatora-i3849893424.html coś takiego mi się kojarzy... przypuszczam że ten otwór jest wariacją na temat chłodnicy do klimy... te kilka mm luzu to za ciasno? przyhacza Ci? Edytowane 9 Stycznia 2014 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 no ja wiem że jest inna ... no jakby to powiedzieć .... silnik jest na ramie a chłodnica na budzie, nie sprawdzałem bo bym miał straty... luzu powinno być po kilka cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 jakbyś nie miał wyjścia to można przyciąć łopatki, później wyważyć spinkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 jakbyś nie miał wyjścia to można przyciąć łopatki, później wyważyć spinkami ten silnik sie mocniej grzeje od 25 .. nie zrobię mu tego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 (edytowane) Wiatrak ma okolo 3cm luzu w obudowie, oczywiście z każdej strony Edytowane 9 Stycznia 2014 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Markiej Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 wisko zeszłoroczne, po zgaszeniu na gorącym silniku trzyma... a w akcie desperacji wywalę to kiedyś w kosmos i włożę jakieś elektryki jeden z mechaniorów na wiosce upiera się że to brak tunelu, że przerabiali kiedyś taką sytuację w trooperze, kombinowali, wymieniali, dokładali elektryki... grzało się, wyspawali tunel - było za***iście... termostat odpada... robiłem próby bez termostatu weź zmierz temp jakimś osobnym czymś w bmw mam tak że temp przekracza połowę skali, a jak podpiąłem przyczepkę to wskazówka była na czerwonym. Zgasiłem i po ponownym odpaleniu było wszystko w normie, do czasu przygazówki potem znowu na czerwone. Na forum bmw pisali o braku masy w zegarach albo jakiejś przerwie w ścieżce. Czujniki zmieniałem, ba nawet silnik i dalej to samo mierzyłem temp w zbiorniczku wyrównawczym i nie przekroczyło 85C a na desce było na czerwonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 9 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 zainwestowałem w osobny zegar, leży i czeka na chwilę wolnego czasu... o tyle fajny że z dedykowanym czujnikiem i wyskalowany w stopniach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 9 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2014 Markiej ale zbiorniczek nie jest częścią układu ... tam nie ma co mierzyć Thespian i gdzie ten czujnik wepniesz ? a ja z innej bajki dzisiaj podpiąłem się pod czujnik egt w który doposażyłem silnik i na jałowych koło 100°C a przy ostrym bucie 650°C ale jak trzeba to mogę to obfocić/pomierzyć czy coś... no to niestety skoro tak chętnie sam zaoferowałeś to poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) czujnik jest na standardowym gwincie, planuję wywalić czujnik od EGR i tam wkręcić ten nowy... z wypiętym czujnikiem od EGR jeździł i nie narzekał, w sumie to na co miał narzekać jak nie ma od dawna EGR? Ale miałem sen! i mam podejrzenie... wyciek spod pompy wody by pasował... bo niby niewielkie ilości płynu ubywały z układu, ale zawsze zwalałem winę na "grzebanie" w układzie, bo a to wymieniałem termostaty, a to kombinowałem z korkami, a to chłodnicę przenosiłem niżej czy wyżej... i potem jak dolewałem do zbiorniczka to byłem przekonany że ze zbiorniczka zeszło i uzupełniło ubytek... silnik mam teraz pięknie obłocony to powinno się dać wypatrzeć... no to niestety skoro tak chętnie sam zaoferowałeś to poproszę w niedzielę zaplanowałem sesję i pomiary, wytrzymasz? Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Thespian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 w niedzielę zaplanowałem sesję i pomiary, wytrzymasz? ledwo prawdopodobnie sie skonczy na tym że wytnę ile trzeba i zrobie nowy tunel, do tej osłony np na nity Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 minimalizm... nie podobne do Ciebie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.