heckler1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Cześc, ....i mnie dopadło brak mocy.... Auto u mechanika, wyjęty zawór z pompy wtryskowej Denso 006 (wadliwa seria), oringi sprawdzone (są w dobrym stanie) mechanik nie może nic znaleźć w hurtowniach na wymianę, chcą mu opchnąc całą pompę za 7,5 k i tu moje pytanie. Jaki zawór mam kupic? Wiem tylko tyle, że ma być dwupinowy do X-a 2004 r. 2,2 dci 136KM? Gdzie taki zaworek dostać, macie jakieś namiary? z góry dzięki za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Najpierw proponuje zapytać sie np.tu: http://www.nissan.japanmotors.pl/contact.php?show=1 http://www.centrummotoryzacyjne.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 a cos jeszcze oprócz ASO, może ktoś kupował ostatnio taki zawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) a cos jeszcze oprócz ASO, może ktoś kupował ostatnio taki zawór. Kolego, na Allegro masz pełno tych zaworów, nawet w Krakowie masz jeden http://allegro.pl/zawor-scv-denso-294009-0120-mazda-6-nissan-almera-i3815436976.html Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Sebastian dzięki, siedzę w domu z dzidziusiem, pożyczony laptop internet ledwo działa, a auto trzeba szybko zrobić. dzięki a zawór z tego linku to będzie pasował "na bank" do pompy w moim x-sie? Są w ogóle różne rodzaje tych zaworów, czy tylko jeden? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Sebastian dzięki, siedzę w domu z dzidziusiem, pożyczony laptop internet ledwo działa, a auto trzeba szybko zrobić. dzięki a zawór z tego linku to będzie pasował "na bank" do pompy w moim x-sie? Są w ogóle różne rodzaje tych zaworów, czy tylko jeden? Nie ma za co Wydaje mi się, że powinno pasować. Wymienione są wszystkie rodzaje pomp w X 136 km (AW40x i 42x i ES60x), ale dla pewności niech Ci sprawdzą po VIN Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 po zawór jadę popołudniu i będę od razu zawoził go do mechanika. Chłopaki napiszcie proszę, co jeszcze trzeba zrobić, ewentualnie na co zwrócić uwagę przy wymianie tego zaworu? Wiem, że "reset" pompy trzeba wykonac, czy filtr paliwa również wymienić (wymieniany był 2 mc temu), czy coś jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary kotek61 Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 Witam Wymieniałem ten zawór we wrześniu. Kosztował mnie 420 zł + 100zł za wymianę i adaptację parametrów pompy z programatorem. Moj X to 136km,2006, Wiem, że w roczniku 2003 są 2 zawory na pompie. Nie dawaj tego do wymiany dla "paprocha" Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 10 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2014 (edytowane) Wymiana jest raczej prosta. Na forum jak dobrze poszukasz jest opis jak to zrobić. Ja SCV tylko wymieniłem na nowy (najtańszy z allegro). Żadnego programowania / resetu pompy nie robiłem i od półtora roku mam spokój. http://www.youtube.com/watch?v=_zbQqpTinJU Tu jest film w którym bohaterem jest nasz zawór SCV - dokładnie taki sam jak w X'ie: http://www.youtube.com/watch?v=1CyBpMhAqAU Edytowane 10 Stycznia 2014 przez Geodeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 11 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Chłopaki pomóżcie wybrać ten zawór. Byłem w sklepie z linku: http://allegro.pl/za...3815436976.html, i dowiedziałem się, że mają kilka rodzajów zaworów, podałem vin samochodu i sprzedawca (wydawał się bardzo kompetentny) odpowiedział, że jest duża szansa, że zawór z linku nie będzie pasował do mojej pompy, mimo iż w opisie tegoż zaworu wymieniony jest rodzaj mojej pompy jako pasującej. Pokazał na kompie cały schemat silnika X-a z tego roku i rzekł, że do tej pompy były robione dwa rodzaje zaworów. Polecił zadzwonić do ASO Nissana i dowiedzieć się jaki zawór montują do pompy o tym symbolu, jak już będę wiedział to taki mi sprzeda. O co tu chodzi, czy sprzedający myli się, czy może miał na myśli dwa rodzaje zaworów: pierwszy z wadliwej serii 006 i drugi z poprawionej serii? Koledzy czy jest ktoś na forum, kto z dużą pewnością poda mi symbol zaworu pasujący do mojej pompy? Byłbym bardzo wdzięczny. Pompa jest z luty 2004 rok o symbolu: 16700-AW401 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 11 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2014 Ja kupowalem na allegro tez mialem 006 smigam juz na nim 2 rok bez problemow. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heintz Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Możecie wskazać miejsce, gdzie znajduje się ten zawór - ewentualnie wstawić fotkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 12 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2014 Zawor jest na pompie po lewej stronie z tylu silnika najlepiej odkrecic podszybie i masz go jak na dloni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 U mnie też oringi były niby ok. Wymieniłem na troszkę grubsze i autko jak nowe. Do tego adaptacja zaworu metodą pedału gazu. Zawór z serii niby wadliwej 006. Naprawa kosztowała 50gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-fan Opublikowano 23 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Cześc, ....i mnie dopadło brak mocy.... Auto u mechanika, wyjęty zawór z pompy wtryskowej Denso 006 (wadliwa seria), oringi sprawdzone (są w dobrym stanie) mechanik nie może nic znaleźć w hurtowniach na wymianę, chcą mu opchnąc całą pompę za 7,5 k i tu moje pytanie. Jaki zawór mam kupic? Wiem tylko tyle, że ma być dwupinowy do X-a 2004 r. 2,2 dci 136KM? Gdzie taki zaworek dostać, macie jakieś namiary? z góry dzięki za odpowiedź Cześć, Mam ten sam model, rocznik, też mieszkam w Kraku i również nie mogę znaleźć nigdzie tego zaworu. We wszystkich hurtowniach mówią mi, że zawór został wykupiony i mam czekać do lutego Na allegro też posucha . Udało Ci się kupić w końcu ten zawór , no i czy już masz auto po naprawie i co najważniejsze, czy wszelkie problemy z autkiem zniknęły? Ja jeżdżę swoim iksem 4 lata i jak dotąd nie mogłem sie go nachwalić, kocham to autko, więc chciałbym jak najszybciej doprowadzic go do pełnej sprawności. Teraz ma typowe objawy jak przy padniętym scv, czyli problemy z zapalaniem przy zimnym silniku i falowanie obrotów na biegu jałowym, zdarza mu się przelączyc w tryb awaryjny (utrata mocy), jak długo stoi na "luzie" i wtedy trzeba go ponownie odpalić. A te oringi koledzy, to mają jakieś oznaczenie? Skąd je można zdobyć? Może póki co, je bym spróbował wymienić. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heintz Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 SCV kupisz bez broblemu na allegro: http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda-6-nissan-294009-0120-f-ra-i3910436345.html http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-promocja-i3914509341.html a oring w kazdym sklepie z oringami, musisz tylko zabrać stary na wzór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 26 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 hej X-fanie, jestem już pow ymianie zaworu. Koszt zaworu 450 zł na allegro, jest tego pełno. Nie wpisuj w wyszukiwarkę zawór denso x-trail. Wpisz zawór denso, lub zawór scv i masz mnóstwo ofert. Osobiście wybrałem najtańszy. Za wymianę oraz reset pompy zapłaciłem 150 zł. Naprawa poskutkowała, samochód jest sprawny. W jednym z krakowskich sklepów sprzedający wprowadził mnie w błąd, tak mi namieszał w głowie, że myślałem, że jest kilka rodzajów zaworów w pompie i w końcu nie kupiłem u niego. Gdybym miał jeszcze raz podchodzić do tej samej naprawy, wymieniłbym tylko oring w starym zaworze. W necie da się znaleźć opinie, że "stary zawór" 006 wcale nie jest wadliwy, jak to niby sugerują (producenci, dystybutorzy, jakoś tak...). W wielu miejsach (czyt. fora internetowe) jest napisane, że wystarczy wymienić gumowy oring. Myślałem o jego wymianie, ale zmylił mnie mechanik. Po wyjęciu zaworu zadzwonił do mnie i powiedział, że oring jest cały. A tu ponoć nie chodzi o to żeby oring był cały, tylko ten oring z zaworu 006 ma ciut za małą średnicę. Wystarczy kupić w sklepie nowy oring za 0,5 - 1 zł o podobnym rozmiarze, zamontować na zawór, wkręcić do pompy i mają się skończyć kłopoty. Ale tego niestety nie sprawdziłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carbomer Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 hej X-fanie, jestem już pow ymianie zaworu. Koszt zaworu 450 zł na allegro, jest tego pełno. Nie wpisuj w wyszukiwarkę zawór denso x-trail. Wpisz zawór denso, lub zawór scv i masz mnóstwo ofert. Osobiście wybrałem najtańszy. Za wymianę oraz reset pompy zapłaciłem 150 zł. Naprawa poskutkowała, samochód jest sprawny. W jednym z krakowskich sklepów sprzedający wprowadził mnie w błąd, tak mi namieszał w głowie, że myślałem, że jest kilka rodzajów zaworów w pompie i w końcu nie kupiłem u niego. Gdybym miał jeszcze raz podchodzić do tej samej naprawy, wymieniłbym tylko oring w starym zaworze. W necie da się znaleźć opinie, że "stary zawór" 006 wcale nie jest wadliwy, jak to niby sugerują (producenci, dystybutorzy, jakoś tak...). W wielu miejsach (czyt. fora internetowe) jest napisane, że wystarczy wymienić gumowy oring. Myślałem o jego wymianie, ale zmylił mnie mechanik. Po wyjęciu zaworu zadzwonił do mnie i powiedział, że oring jest cały. A tu ponoć nie chodzi o to żeby oring był cały, tylko ten oring z zaworu 006 ma ciut za małą średnicę. Wystarczy kupić w sklepie nowy oring za 0,5 - 1 zł o podobnym rozmiarze, zamontować na zawór, wkręcić do pompy i mają się skończyć kłopoty. Ale tego niestety nie sprawdziłem. chodzi o ten mały oring? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-fan Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 hej X-fanie, jestem już pow ymianie zaworu. Koszt zaworu 450 zł na allegro, jest tego pełno. Nie wpisuj w wyszukiwarkę zawór denso x-trail. Wpisz zawór denso, lub zawór scv i masz mnóstwo ofert. Osobiście wybrałem najtańszy. Za wymianę oraz reset pompy zapłaciłem 150 zł. Naprawa poskutkowała, samochód jest sprawny. W jednym z krakowskich sklepów sprzedający wprowadził mnie w błąd, tak mi namieszał w głowie, że myślałem, że jest kilka rodzajów zaworów w pompie i w końcu nie kupiłem u niego. Gdybym miał jeszcze raz podchodzić do tej samej naprawy, wymieniłbym tylko oring w starym zaworze. W necie da się znaleźć opinie, że "stary zawór" 006 wcale nie jest wadliwy, jak to niby sugerują (producenci, dystybutorzy, jakoś tak...). W wielu miejsach (czyt. fora internetowe) jest napisane, że wystarczy wymienić gumowy oring. Myślałem o jego wymianie, ale zmylił mnie mechanik. Po wyjęciu zaworu zadzwonił do mnie i powiedział, że oring jest cały. A tu ponoć nie chodzi o to żeby oring był cały, tylko ten oring z zaworu 006 ma ciut za małą średnicę. Wystarczy kupić w sklepie nowy oring za 0,5 - 1 zł o podobnym rozmiarze, zamontować na zawór, wkręcić do pompy i mają się skończyć kłopoty. Ale tego niestety nie sprawdziłem. Wstrzeliłem się w zły okres, bo rzeczywiście w hurtowniach są braki tego zaworu i Ci co go jeszcze mają na stanie, od razu wyczuli koniunkturę i podnieśli cenę. Najtaniej na allegro znalazłem za 499 zł i go zamówiłem. Miał do mnie przyjść w piątek i dzisiaj miałem mieć go wymienionego, ale trafiłem na niezbyt słownego sprzedawcę i dostane go dopiero jutro więc, jak dobrze pójdzie, wymiana będzie dopiero w środę. Mam tylko nadzieję,że mi odpali po tylu dniach bezruchu na takim mrozie... Co do tych oringów, to ponoć róznie z tym bywa - czasem pomaga czasem nie. Do tej pory (przez 4 lata) nie psuł mi się, więc nie musiałem do niego dużo dokładać, więc , jak to mam mi przywrócic jego poprzednia świetność, to mi nie szkoda tych paru stówek Mam jeszcze pytanie, czy jak zauważyłeś, że przy tej awarii silnik głośniej pracował? Bo ja mam takie wrażenie, że nawet jak jest rozgrzany to trochę zalatuje mi traktorem... U którego mechanika w Kraku to robiłeś? I czy go polecasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heckler1 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 ...pewno, że parę stówek jak na cztery lata jazdy to prawie nic, ale jak można zaoszczędzić i naprawa może być równie skuteczna to czemu nie;) U mnie przy tej awarii silnik nie pracował glośniej, przynajmniej nie zauważyłem. Pytasz o mechanika, tym razem oddałem X-sa do "nowego" mechanika pod Krakowem, czy mogę go polecić jeszcze nie wiem. Wymiana tego zaworu to ponoć drobna robota. Dwóch wcześniejszych mechaników raczej bym nie polecał. Pozdro. Datex, mam prośbę do Ciebie, czy mógłbyś w tym wątku opisać jak się adaptuje pompę metodą pedału gazu. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 To że Oring na zaworze jest cały o niczym nie świadczy. Po prostu jest za małej średnicy. Ja kupiłem chyba 4 oringi o podobnym wymiarze jak oryginalny i dobrałem taki który założony na zawór wchodzi z większym oporem w pompę. O adaptacji pompy tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87958-t30-22-dci-reset-pompy-po-wymianie-zaworu-scv/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
X-fan Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 (edytowane) Wstrzeliłem się w zły okres, bo rzeczywiście w hurtowniach są braki tego zaworu i Ci co go jeszcze mają na stanie, od razu wyczuli koniunkturę i podnieśli cenę. Najtaniej na allegro znalazłem za 499 zł i go zamówiłem. Miał do mnie przyjść w piątek i dzisiaj miałem mieć go wymienionego, ale trafiłem na niezbyt słownego sprzedawcę i dostane go dopiero jutro więc, jak dobrze pójdzie, wymiana będzie dopiero w środę. Mam tylko nadzieję,że mi odpali po tylu dniach bezruchu na takim mrozie... Co do tych oringów, to ponoć róznie z tym bywa - czasem pomaga czasem nie. Do tej pory (przez 4 lata) nie psuł mi się, więc nie musiałem do niego dużo dokładać, więc , jak to mam mi przywrócic jego poprzednia świetność, to mi nie szkoda tych paru stówek Mam jeszcze pytanie, czy jak zauważyłeś, że przy tej awarii silnik głośniej pracował? Bo ja mam takie wrażenie, że nawet jak jest rozgrzany to trochę zalatuje mi traktorem... U którego mechanika w Kraku to robiłeś? I czy go polecasz? Procedura: 1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej 2. poczekaj 3 sekundy 3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu 4. czekaj 7 sekund 5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund 6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazu do tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera. Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund. Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto. To jest metoda, której jeszcze nie testowałem, bo dopiero dzisiaj oddałem auto do mechanika, który nota bene twierdzi, że reset pompy jest niepotrzebny, natomiast ja pewnie spóbuje, skoro nie pomoże to i nie zaszkodzi... Natomiast wczesniej skorzystałem z możliwości samodzielnego odczytywania i kasowania błędów i sprawdziło się to w 100% ! Mam nawet wrażenie, że lepiej niż przy podłączeniu kompa, bo wtedy szybko ponownie mi się ten błąd wyświetlił , a jak sam to zrobiłem, to do tej pory żaden "kluczyk" mi się nie wyświetlił no i co najmniej 5 dyszek zostało w kieszeni... Samochód od mechanika odebrałem zgodnie z planem, czyli 2 dni temu i śmiga aż miło! Moje problemy z zapalaniem mogę odłożyć ad acta. Wczoraj przy -14 a dzisiaj przy -12 C zapalił "na dotyk"! Resetu pompy nie robiłem bo jakoś nie miałem czasu no i skoro wszystko oki to nie ma pośpiechu... Szkoda tylko, ze tak długo zwlekałem z tą naprawą, zastanawiając się , czy to na pewno to trzeba wymienić. Jak to dobrze, że jest to forum i nie trzeba liczyć tylko na "fachowców-mechaników" z bożej łaski Dzięki Koledzy! Edytowane 31 Stycznia 2014 przez X-fan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.