Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Centralny zamek


Gość Viko

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdź czy dochodzi do tego siłownika prąd. Może kabel gdzieś Ci się przetarł albo nie ma styku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pozwolę sobie zadać pytanie mianowicie od 3 dni mam problem z centralnym zamkiem - nie chcą się otwierać/ zamykać drzwi od kierowcy centralnym zamkiem. Muszę je potraktować z klucza. Wiem, że mróz mógł dać się we znaki - czy wd-40 coś pomoże czy raczej serwis - co proponujecie - lub jakie inne sposoby ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłą zimę też miałem ten problem-centralny zamek na mrozie przymarzł.Gdzieś pewnie dostała się woda do środka.Był problem aby od pasażera zamknąć drzwi.Jak narazie przy -15 w tym roku nie mam problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne problemy jak Viko w poprzednią zimę, przy temperaturach dodatnich problem znikał. W ASO (na gwarancji) czyszczenie styków i smarowanie pomogło, ale już wtedy był koniec zimy i temperatury nie były zbyt niskie.

W tym roku przy ostatnich mrozach problem z zamarzającym zamkiem pojawił się ponownie.

I znów wizyty w ASO (samochód już po gwarancji) i tak to wyglądało przez kolejne 3 dni:

- pierwsza wizyta to przedmuchanie zamków sprężonym powietrzem i wygrzanie w warsztacie przez kilka godzin (bezkosztowo!), niestety bez rezultatu - rano otwacie drzwi kierowcy tylko kluczykiem,

- drugi raz to wygrzanie w komorze lakierniczej przy okazji obsługi innego pojazdu po lakierowaniu (bezkosztowo!!), także bez rezultatu, zamek znowu zablokowany,

- trzeci raz to rozebranie poszycia drzwi, czyszczenie styków i przesmarowanie (także bezkosztowo!!!), informacja ze strony serwisu, że jeżeli i to nie pomoże pozostaje wymiana siłownika, który kosztuje 507 zł i jest nierozbieralny, niestety i tym razem następnego dnia zamek nie reaguje na pilota.

W tej sytuacji albo wymiana siłownika, albo czekamy do ocieplenia i wtedy będzie OK :) .

 

Trochę się rozpisałem, ale może dzięki temu ktoś uniknie niepotrzebnych prób z usunięciem problemu.

 

Chyba mniej więcej rok temu był podobny temat na forum, i nawet jest post ze zdjęciem rozebranego poszycia drzwi i krótką instrukcją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Chciałbym się podpiąć do tego tematu.

Wygląda na to, że w moim aucie popsuł się zamek od strony pasażera. Wersja Tekna z inteligentnym kluczykiem 2009.

Drzwi można otworzyć tylko klamka od wewnątrz. Na klamke zewnętrzną w ogóle nie reaguje. Po naciśnięciu przycisku zamka centralnego w drzwiach nie słychać żadnej reakcji mechanizmu odblokowującego w zamku.

Udało mi się rozebrać poszycie drzwi i mechanizm podnoszenia szyby, żeby mieć swobodny dostęp do zamka. Po wypięciu wtyczki z zamka sprawdziłem, że podczas zamykania i otwierania zamka centralnego na stykach wtyczki pojawia się impuls prądu, więc zakladam, że to nie kwestia zamka centralnego ani BCM.

Proszę o pomoc w potwierdzeniu diagnozy, że winny jest uszkodzony zamek.

Przeczytałem, że możliwe jest ostateczne sprawdzenie zamka przez przyłożenie napięcia na stykach zamka. Rozumiem, że nie można bezpośrednio wziąć napięcia z akumulatora. Czy ktoś ma doświdczenie w jaki sposób to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...