Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P11 1,8 2000r po lifcie - za niskie obroty zimnego silnika


makib
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Na wstępie proszę o wyrozumiałość wszystkich wyjadaczy z portalu.

Jest to mój pierwszy post i przyznam znajomość tego samochodu niewielka.

 

Mam od roku Primerke P11 1,8 2000r po lifcie  z gazem i nie ukrywam miesiac po zakupie silnik zaczął szaleć z obrotami .

Kilku mechaników i diagnoza - rozrzad .

Rozrzad na chwile obecna ma 3tys.km

O ile diagnoza w pewnej częsci trafna silnik sie uspokoił.przestał bujac obrotami to pozostały kolejne problemy pozostały a mianowicie:

 

- zimny silnik gaśnie zaraz po odpaleniu ( nie jest praktyczne mozliwe odpalenie go na zimnym silniku  bez przygazowania ) - ciepły odpala

- jesli juz odpali po przygazowaniu obroty są niskie w ganicach 500-600

- dopiero na ciepłym silniku osiaga okolo 800 obrotów

-2 dziwnym objawem jest brak wyrównywania obrotów przy np właczonej klimatyzacji - nawet na ciepłym silniku obroty spadaja do okolo 600-700 i sie nie podnosza chyba ze się wyłaczy klimatyzacje

Dodam ze tak reaguje silnik na kazde obciazenie - zmiejsza obroty

 

Samochod z zminnym silnikiem potrafi zgasnac przy hamowaniu .

 

Panowie mam prośbe o jakies sugestie.

 

Czy w P11 1,8 jest czujnik temperatury silnika ?

 Jeśli  tak to gdzie i jakie przy prawidłowej pracy ma parametry

 

Z góry dziekuje liczac na wyrozumiałość ;-)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia silnik krokowy/zawór AAC, bo to on odpowiada za obroty na zimnym i pod obciążeniem na wolnych. Zgaduję, że przy kręceniu kierownicą na postoju też spadają obroty? O szczegółach się nie wypowiem, nie mój silnik, szukałbym w serwisówce, tam jest zawsze krok po kroku jak sprawdzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia silnik krokowy/zawór AAC, bo to on odpowiada za obroty na zimnym i pod obciążeniem na wolnych. Zgaduję, że przy kręceniu kierownicą na postoju też spadają obroty? O szczegółach się nie wypowiem, nie mój silnik, szukałbym w serwisówce, tam jest zawsze krok po kroku jak sprawdzać.

Obroty spadaja przy manewrowaniu kierownica na postoju. Przy maksymalnym skrecie sa najwyzsze.

Gdzie można znaleśc serwisówke do tego modelu?

zmierz przepływomierz, objawy są na LPG i PB po zakręceniu butli??

Jak mozna sprawdzic przepływomierz?

Jesli chodzi o spadek obrotów przy obciazaniu silnika jest zarowno na LPG i PB

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Po długich walkach wielu pseudo mechaników auto śmiga  .

Jesli szukacie sami usterki zacznijcie od wskazówek w serwisówce

U mnie pod kodem P0505 stwierdzono 4 usterki - wiekszosc z nich to usterki spowodowane błędami mechaników

Edytowane przez Mateusz_P11_144
KRYPTOREKLAMA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat przyczyn tego zachowania auta. Mam dokładnie ten sam problem w swojej Primerze 1.8 z 2000r i jak dotąd nikomu nie udało się tego ogarnąć. Wymiana rozrządu nie przyniosła żadnych zmian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod prośbę dwolanin'a 

 

Witam, mógłbyś powiedzieć coś więcej na temat przyczyn tego zachowania auta. Mam dokładnie ten sam problem w swojej Primerze 1.8 z 2000r i jak dotąd nikomu nie udało się tego ogarnąć. Wymiana rozrządu nie przyniosła żadnych zmian. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpinam się pod prośbę dwolanin'a 

Opisz dokładnie wszystkie nietypowe zachowania auta - moze pomoge

podpinam się pod prośbę dwolanin'a 

Adi76  w Zduńskiej Woli nie znajdziesz mechanika który da rade problemowi. Przerobiłem wszystkich tak znanych " fachowców" i u kazdego słyszałem inna bajke  min. rozrzad , komputer gazu a jeden stwierdził ze tego auta nie da sie zrobic bo ktos namieszał , ze sie nie opłaca

Naprawde polecam jazde do lublina - z przejazdem naprawa powinna cie wyniesc ponizej kwoty jaka dales za rozrzad

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz dokładnie wszystkie nietypowe zachowania auta - moze pomoge

Adi76  w Zduńskiej Woli nie znajdziesz mechanika który da rade problemowi. Przerobiłem wszystkich tak znanych " fachowców" i u kazdego słyszałem inna bajke  min. rozrzad , komputer gazu a jeden stwierdził ze tego auta nie da sie zrobic bo ktos namieszał , ze sie nie opłaca

Naprawde polecam jazde do lublina - z przejazdem naprawa powinna cie wyniesc ponizej kwoty jaka dales za rozrzad

jeśli chodzi o moją Primerę to tak:

- rano zazwyczaj nie odpala bez przytrzymania pedału gazu przez dłuższą chwilę bo sam od razu gaśnie.

- jak już odpali to najczęściej wariują mu obroty, kręci do nawet 2000obr i utrzymuje je tak jakiś czas lub faluje w zakresie 1500 - 2000 i też tak aż się nagrzeje. 

- po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu silnika chodzi wzorowo, odpala bez problemów.

Wymieniony rozrząd kompletny, wyczyszczona przepusynica i przepływomierz, wymieniony czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy również. Nic nie pomogło.

Zaznaczę też że często zdarza się że potrafi również normalnie odpalić rano - bez tych wszystkich cyrków.

Zauważyłem też że poruszanie na postoju lewarkiem zmiany biegów (przełączanie pomiędzy biegami przy wciśniętym sprzęgle oczywiście) powoduje chwilowe podskoczenie obrotów o jakieś 200. Również poruszanie kierownicą daje chwilowe zmiany wartości obrotów. (nie wielkie).

 

Chętnie podjadę nawet do Lublina jeżeli faktycznie jest tam człowiek który potrafi na 100% to ogarnąć.

Przyznam że jakoś lubie ten samochód i bardzo by mi zależało na jego usprawnieniu.

 

Z góry dziękuję za ewentualna pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o moją Primerę to tak:

- rano zazwyczaj nie odpala bez przytrzymania pedału gazu przez dłuższą chwilę bo sam od razu gaśnie.

- jak już odpali to najczęściej wariują mu obroty, kręci do nawet 2000obr i utrzymuje je tak jakiś czas lub faluje w zakresie 1500 - 2000 i też tak aż się nagrzeje. 

- po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzaniu silnika chodzi wzorowo, odpala bez problemów.

Wymieniony rozrząd kompletny, wyczyszczona przepusynica i przepływomierz, wymieniony czujnik położenia przepustnicy, silnik krokowy również. Nic nie pomogło.

Zaznaczę też że często zdarza się że potrafi również normalnie odpalić rano - bez tych wszystkich cyrków.

Zauważyłem też że poruszanie na postoju lewarkiem zmiany biegów (przełączanie pomiędzy biegami przy wciśniętym sprzęgle oczywiście) powoduje chwilowe podskoczenie obrotów o jakieś 200. Również poruszanie kierownicą daje chwilowe zmiany wartości obrotów. (nie wielkie).

 

Chętnie podjadę nawet do Lublina jeżeli faktycznie jest tam człowiek który potrafi na 100% to ogarnąć.

Przyznam że jakoś lubie ten samochód i bardzo by mi zależało na jego usprawnieniu.

 

Z góry dziękuję za ewentualna pomoc. 

Jakis odczyt błedów z komputera?

Jak sie zachowują obroty  na ciepłym silniku na luzie gdy właczysz klimatyzacje?

Ruszanie lewarkiem powinno troche podniesc obroty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszanie lewarkiem powoduje podniesienie obrotów na chwilę - tak o ok 200 obr. Jak szybko powachluję pomiędzy biegami to nawet i ze 400 obr potrafi podskoczyć.

Po włączeniu klimy obroty lekko spadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakie błedy pokazuje komputer?

Tak jak pisałem polecam Cartronik lublin zadzwon do goscia i pogadajcie.

Im wiecej dasz mu informacji tym konkretniej sie okresli.

Właczenie klimy przy prawidłowym dzialaniu powinno spowodowac podniesienie obrotow a nie ich obnizenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tematy trochę powiązane, proszę więc o ile to możliwe o zobaczenie czy nie macie jakiegoś pomysłu na problem opisany w wątku: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97408-p11144-qg18de-problem-z-za-niskimi-obrotami/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tematy trochę powiązane, proszę więc o ile to możliwe o zobaczenie czy nie macie jakiegoś pomysłu na problem opisany w wątku: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97408-p11144-qg18de-problem-z-za-niskimi-obrotami/

Pali Ci sie kontrolka silnika .. Jakie błędy wyskakuja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakie błedy pokazuje komputer?

Tak jak pisałem polecam Cartronik lublin zadzwon do goscia i pogadajcie.

Im wiecej dasz mu informacji tym konkretniej sie okresli.

Właczenie klimy przy prawidłowym dzialaniu powinno spowodowac podniesienie obrotow a nie ich obnizenie.

na temat błędów nic niestety nie wiem. Check nigdy od kąd jeżdżę tym samochodem się nie zapalił nawet na moment (oczywiście po odpaleniu silnika). Kiedyś byłem na diagnostyce i żadnych błędów nie zczytali o dziwo.

Zadzwonię do Lublina i zobaczymy. Co było w twoim przypadku uszkodzone a zostało zrobione w Cartronicu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

min.komputer

 

na temat błędów nic niestety nie wiem. Check nigdy od kąd jeżdżę tym samochodem się nie zapalił nawet na moment (oczywiście po odpaleniu silnika). Kiedyś byłem na diagnostyce i żadnych błędów nie zczytali o dziwo.

Zadzwonię do Lublina i zobaczymy. Co było w twoim przypadku uszkodzone a zostało zrobione w Cartronicu?

min.komputer


min.komputer

 

min.komputer

Dziwne jst to ze nie wywala Ci bedów przy takiej pracy silnika

P11 naszpikowana jest czujnikami ktore reaguja na wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

min.komputer

 

min.komputer

Dziwne jst to ze nie wywala Ci bedów przy takiej pracy silnika

P11 naszpikowana jest czujnikami ktore reaguja na wszystko

podjadę jeszcze na diagnostykę silnika może tym razem jakieś błędy odczytają. 

Dzisiaj "wymrugałem" sobie błędy za pomocą spinacza. Wyszedł mi jeden a mianowicie 1111. Zdaje się że to elektrozawór mający coś wspólnego ze zmiennymi fazami rozrządu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

podjadę jeszcze na diagnostykę silnika może tym razem jakieś błędy odczytają. 

Dzisiaj "wymrugałem" sobie błędy za pomocą spinacza. Wyszedł mi jeden a mianowicie 1111. Zdaje się że to elektrozawór mający coś wspólnego ze zmiennymi fazami rozrządu. 

Niestety nie mam takiego bledu na wykazie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...