Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Pytanie o zawór PCV


mcgoral

Rekomendowane odpowiedzi

Od dłuższego czasu walczę z wysokimi jałowymi obrotami (ok. 1500, silnik QR20DE). Lewego powietrza nie bierze, wymiana przepustnicy nie pomogła, więc wg. serwisówki zostaje zawór PCV. Sprawdzałem go jakiś czas temu i wszystko wskazywało na to że działa poprawnie - przepuszcza w jedną stronę, w drugą nie. Właśnie przed chwilą oglądałem serwisówkę i na stronie EC-955 jest taki rysunek (jak w załączniku):

 

post-57335-0-55108300-1389616700.png

 

Coś mi się tu nie zgadza - z tego co pamiętam, to u mnie gwint zaworka PCV był od bloku silnika, a na tym rysunku wygląda to tak jakby gwint był od strony węża łączącego zawór z kolektorem.

 

A zatem zasadnicze pytanie: czy zawór wkręca się w blok silnika czy się wciska? Bo może ktoś włożył go na odwrót?

post-57335-0-55108300-1389616700_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego rysunku wynika że się go wkręca. Tak ja przynajmniej rozumuję te malowidła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, wkręca się - temat w zasadzie do zamknięcia. Podstawowe pytanie o wysokie obroty pozostaje jednak otwarte. Zawór działa prawidłowo, błędów na kompie nie ma. Może to jakiś czujnik, bo jak auto się rozgrzewa to schodzi trochę z obrotów (do 1200), jak silnik jest zimny/rozgrzany to obroty są na 1400-1500.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...