mcgoral Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Od dłuższego czasu walczę z wysokimi jałowymi obrotami (ok. 1500, silnik QR20DE). Lewego powietrza nie bierze, wymiana przepustnicy nie pomogła, więc wg. serwisówki zostaje zawór PCV. Sprawdzałem go jakiś czas temu i wszystko wskazywało na to że działa poprawnie - przepuszcza w jedną stronę, w drugą nie. Właśnie przed chwilą oglądałem serwisówkę i na stronie EC-955 jest taki rysunek (jak w załączniku): Coś mi się tu nie zgadza - z tego co pamiętam, to u mnie gwint zaworka PCV był od bloku silnika, a na tym rysunku wygląda to tak jakby gwint był od strony węża łączącego zawór z kolektorem. A zatem zasadnicze pytanie: czy zawór wkręca się w blok silnika czy się wciska? Bo może ktoś włożył go na odwrót? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Z tego rysunku wynika że się go wkręca. Tak ja przynajmniej rozumuję te malowidła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mcgoral Opublikowano 13 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Sprawdziłem, wkręca się - temat w zasadzie do zamknięcia. Podstawowe pytanie o wysokie obroty pozostaje jednak otwarte. Zawór działa prawidłowo, błędów na kompie nie ma. Może to jakiś czujnik, bo jak auto się rozgrzewa to schodzi trochę z obrotów (do 1200), jak silnik jest zimny/rozgrzany to obroty są na 1400-1500. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.