Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] primera 2,2di blad silnika i spada z obrotow


rfx1987
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. od jakiegos czasu mam problem z moja primera. Raz na jakis czas wyskakuje zolty blad silnika i automatycznie  spada z obrotow do 800-1000 auto nie gasnie ale przestaje reagowac na gaz.. Po zgaszeniu i odpaleniu auto jedzie ale ledwie ledwie do 1300-1400 obrotow. Po zgaszeniu i odczekaniu chwili i przy ponownym odpaleniu blad znika i auto jedzie normalnie.. jest to dosc uciazliwe bo dzieje sie w nie zbyt odpowiednich momentach. Bylem na komputerze po tym ale zero błedow.. ;/ moze ktos sie spotkal z takim problemem prosze o pomoc! pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli pojawia się "check engine" to powinien być zapisany błąd...

masz czujnik na filtrze paliwa? jeśli tak, to on może "wywalać checka" -> może filtr jest brudny, może jest wilgoć w baku, a może zalałeś gorzej jakości paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem coś podobnego tylko nie pamiętam czy wyskakiwał mi błąd bodajże tak,ale gasł  i nie było na to reguły...Jak dobrze pamietam komp pokazywał "przeładowanie" w każdym razie mechanik stawiał na zawieszające się "kierowniczki" od turbiny, i tak z nieregularnie było coraz częściej aż zdychał co chwilę...przyczyną okazała się jednak walnięta przepływka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Tak też właśnie pomyslałem-turbina.
Błedu nie pokazuje jako takiego bo nie jest elektroniczny
Może na początek wymontować i do nafty na 24 h- nie zaszkodzi a pomóc może.

Przepływka takie oznaki dawała? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeśli turbo w co wątpię to już lepiej niech lepiej ustawi te 3k obrotów i goni ją na jakiejś dalszej trasie, ale wątpię żeby to pomogło, bo raczej wyciąganie turbo po to tylko żeby newralgicznie je czyścić to za dużo zabawy, bo to serio jest kupa roboty. A no dawała ;p raz zdechł jak się jechało na jakiś czas potem 2 razy na dzień, ale też bez reguły aż w końcu padał co chwilę :D


A co do tych objawów jeszcze przychodzi mi na myśl sonda, ewentualnie czujnik położenia pedału przepustnicy. Ale to by raczej świecił błąd cały czas. Miał ziomek ode mnie podobny problem w Ibizie TDI tylko u niego auto nie reagowało na gaz a trzymało jedne i te same obroty - 1500k rpm, po wymianie czujnika pedału przepustnicy to samo - podobno wadliwy okazał sie nastawnik pompy paliwowej, ale nie wiem czy w pompie 2.2 Di jest coś takiego,więc nic nie doradzam oczywiście ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh tak wiec ciezki temat.. :D u mnie wywala checka ale bylem na kompie 2 razy  i wlasnie nie ma zapisanego bledu primera z 2002 roku.  z tym ze to jest tak ze wywala blad i automatycznie obroty spadaja do zera silnik nie gasnie i zero reakcji na gaz... i to tak co jakis miesiac czy cos tak wiec na pewno nie paliwo... dopiero po jakims czasie zapalam i wszystko jest normalnie.. Ostatnio mialem tak ze nie chcial mi zgasnac ten check doturlalem sie tak powoli do domu bo ledwie ledwie auto jedzie praktycznie zero reakcji na gaz i na drugi dzien rano juz czeka nie bylo i auto normalnie jechalo.. coz to moze byc ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może brak synchronizacji czujnika wału i wałka rozrządu??? Nie słychać z silnika dziwnego dzwieku naciągnietego łańcuszka na Vacum Pompie. Błąd jest nie aktywny w monecie podłaczenia pod kompa dlatego jego nie pokaże. Jak Cie się tak stanie odepnij przepływke zobaczysz jeżeli będzie uszkodzona to błąd zostanie ale poczujesz poprawę na mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty spadają do 0 a silnik nie gaśnie ?

Wypięcie przepływki (jeśli to nie będzie to) spowoduje że wyskoczy CHECK ENGINE i będziesz musiał go skasować pod kompem, ale i tak tam w końcu musisz jechać, więc to żadna przeszkoda ;]

Ja póki co stawiałbym na Sondę albo padającą przepływkę. Jakby się wałek rozrządu przestawił to by miał problemy z odpalaniem, chyba że chodziło Ci Enku o "czujnik położenia wałka rozrządu" i "wałek rozrządu" > Bo ja zrozumiałem że chodzi Ci o czujnik wału korobowego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn no nie do zera ale do wolnych obrotow czyli tam 800 czy cos takiego..  hmmm to mozliwe ze czujnik polozenia walka rozrzadu  bo kiedys mialem tak ze ciezko mi odpalil jak go zgasilem i chcialem odpalic..    Kiedys jak bylem na kompie po tym to byl jeszcze zapisany  Blad potencjometra gazu... zaczne chyba wymiane od tego choc nie wiem czy to moze byc to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Może brak synchronizacji czujnika wału i wałka rozrządu" Przeczytaj uważnie jeszcze raz,"Nie słychać z silnika dziwnego dzwieku naciągnietego łańcuszka na Vacum Pompie" tam jest czujnik wałka rozrządu. :whistle:

 

Ciężkie palenie falowanie na wolnych obrotach to sa typowe obiawy czujnika położenia Wałka rozrządu czyli sypie się sychronizacja. A przepływkę jak odepniesz i podepiniesz że nie było błędu wystarczy zdjąć kleme (-) na chwilkę.

 Proszę ostatnio mnie to spotkało

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93539-rozrz%C4%85d-22di/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak znowu nic nie wyjdzie na kompie bo juz 2 lub 3 razy bylem ... tylko ze jak bylem u mechanika to nie swiecil sie check.. teraz sprobuje dojechac z zapalonym checkiem i moze cos wtedy wyjdzie..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj

2,2 Di nie ma sondy lambda !!

a te objawy to znak, że zawór SCV umiera (ciśnienie paliwa na pompie-wysokie i niskie), to są obiawy które sam przerabiałem na moim aucie i tu w Holandii kosztowało mnie to prawie 700 euro z robocizną ( wymienione oba zawory SCV i czujnik położenia wałka, który wykazywał błąd na kompie, aaa i jeszcze awaria SCV wykazuje błąd silnika na desce ale nie zapamiętuje go w komputerze!!)

po przeczytaniu opisu awarii jestem 100% pewien, że to nawaliło.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze nawet nie wiedziałem, że nie ma sondy :) Otórz kolego odpięcie klemy prawdopodobnie nic nie da bo kolega PawelSalata tak zrobił i du*a musiał jechać skasować błąd... Kolega  Psujaut dobrze też mówi. Dawno dawien temu jak przewglądałem forum na szerszą skalę problem z tym zaworem SCV mieli głównie w Almerach Tino z silnikiem 2.2 Di, otóż pompy miały tam tendencje do "rozprogramowania" się i niekiedy pomagała sama wizyta i zaprogramowanie na nowo pompy w innych wypadkach dodatkowo wymiana zaworu.

Najlepiej podjedź z tym do kogoś co się zajmuje samymi pompami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o pompę wtryskową tą co zasila listwę CR nie o tą od paliwa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Podpiolem auto pod kompa i wyszedl blad P0120  czujnik polozenia pedalu przyspieszenia.. moze ktos sie spotkal z takim bledem? jest to ten czujnik o ktorym mowiliscie na pompie czy jest to ten przy pedale ? moze ktos mial cos takiego.. z gory dzieki za info 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na uszkodzony potencjometr pedału gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...