rfx1987 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Witam. od jakiegos czasu mam problem z moja primera. Raz na jakis czas wyskakuje zolty blad silnika i automatycznie spada z obrotow do 800-1000 auto nie gasnie ale przestaje reagowac na gaz.. Po zgaszeniu i odpaleniu auto jedzie ale ledwie ledwie do 1300-1400 obrotow. Po zgaszeniu i odczekaniu chwili i przy ponownym odpaleniu blad znika i auto jedzie normalnie.. jest to dosc uciazliwe bo dzieje sie w nie zbyt odpowiednich momentach. Bylem na komputerze po tym ale zero błedow.. ;/ moze ktos sie spotkal z takim problemem prosze o pomoc! pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 jeśli pojawia się "check engine" to powinien być zapisany błąd... masz czujnik na filtrze paliwa? jeśli tak, to on może "wywalać checka" -> może filtr jest brudny, może jest wilgoć w baku, a może zalałeś gorzej jakości paliwo? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Miałem coś podobnego tylko nie pamiętam czy wyskakiwał mi błąd bodajże tak,ale gasł i nie było na to reguły...Jak dobrze pamietam komp pokazywał "przeładowanie" w każdym razie mechanik stawiał na zawieszające się "kierowniczki" od turbiny, i tak z nieregularnie było coraz częściej aż zdychał co chwilę...przyczyną okazała się jednak walnięta przepływka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Tak też właśnie pomyslałem-turbina.Błedu nie pokazuje jako takiego bo nie jest elektronicznyMoże na początek wymontować i do nafty na 24 h- nie zaszkodzi a pomóc może.Przepływka takie oznaki dawała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 14 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2014 Myślę że jeśli turbo w co wątpię to już lepiej niech lepiej ustawi te 3k obrotów i goni ją na jakiejś dalszej trasie, ale wątpię żeby to pomogło, bo raczej wyciąganie turbo po to tylko żeby newralgicznie je czyścić to za dużo zabawy, bo to serio jest kupa roboty. A no dawała ;p raz zdechł jak się jechało na jakiś czas potem 2 razy na dzień, ale też bez reguły aż w końcu padał co chwilę A co do tych objawów jeszcze przychodzi mi na myśl sonda, ewentualnie czujnik położenia pedału przepustnicy. Ale to by raczej świecił błąd cały czas. Miał ziomek ode mnie podobny problem w Ibizie TDI tylko u niego auto nie reagowało na gaz a trzymało jedne i te same obroty - 1500k rpm, po wymianie czujnika pedału przepustnicy to samo - podobno wadliwy okazał sie nastawnik pompy paliwowej, ale nie wiem czy w pompie 2.2 Di jest coś takiego,więc nic nie doradzam oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 ehhh tak wiec ciezki temat.. u mnie wywala checka ale bylem na kompie 2 razy i wlasnie nie ma zapisanego bledu primera z 2002 roku. z tym ze to jest tak ze wywala blad i automatycznie obroty spadaja do zera silnik nie gasnie i zero reakcji na gaz... i to tak co jakis miesiac czy cos tak wiec na pewno nie paliwo... dopiero po jakims czasie zapalam i wszystko jest normalnie.. Ostatnio mialem tak ze nie chcial mi zgasnac ten check doturlalem sie tak powoli do domu bo ledwie ledwie auto jedzie praktycznie zero reakcji na gaz i na drugi dzien rano juz czeka nie bylo i auto normalnie jechalo.. coz to moze byc ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Może brak synchronizacji czujnika wału i wałka rozrządu??? Nie słychać z silnika dziwnego dzwieku naciągnietego łańcuszka na Vacum Pompie. Błąd jest nie aktywny w monecie podłaczenia pod kompa dlatego jego nie pokaże. Jak Cie się tak stanie odepnij przepływke zobaczysz jeżeli będzie uszkodzona to błąd zostanie ale poczujesz poprawę na mocy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Obroty spadają do 0 a silnik nie gaśnie ?Wypięcie przepływki (jeśli to nie będzie to) spowoduje że wyskoczy CHECK ENGINE i będziesz musiał go skasować pod kompem, ale i tak tam w końcu musisz jechać, więc to żadna przeszkoda ;]Ja póki co stawiałbym na Sondę albo padającą przepływkę. Jakby się wałek rozrządu przestawił to by miał problemy z odpalaniem, chyba że chodziło Ci Enku o "czujnik położenia wałka rozrządu" i "wałek rozrządu" > Bo ja zrozumiałem że chodzi Ci o czujnik wału korobowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 tzn no nie do zera ale do wolnych obrotow czyli tam 800 czy cos takiego.. hmmm to mozliwe ze czujnik polozenia walka rozrzadu bo kiedys mialem tak ze ciezko mi odpalil jak go zgasilem i chcialem odpalic.. Kiedys jak bylem na kompie po tym to byl jeszcze zapisany Blad potencjometra gazu... zaczne chyba wymiane od tego choc nie wiem czy to moze byc to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 "Może brak synchronizacji czujnika wału i wałka rozrządu" Przeczytaj uważnie jeszcze raz,"Nie słychać z silnika dziwnego dzwieku naciągnietego łańcuszka na Vacum Pompie" tam jest czujnik wałka rozrządu. Ciężkie palenie falowanie na wolnych obrotach to sa typowe obiawy czujnika położenia Wałka rozrządu czyli sypie się sychronizacja. A przepływkę jak odepniesz i podepiniesz że nie było błędu wystarczy zdjąć kleme (-) na chwilkę. Proszę ostatnio mnie to spotkało http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93539-rozrz%C4%85d-22di/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 raczej nie slychac stukow z silnika.... ciezko taki czujnik zmienic ? jakie to koszta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Nie jest ciężko ale dlaczego chcesz go zmieniać??? Nie masz pewności że to on. Podłącz go pod kompa i bedzie wiadomo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 no jak znowu nic nie wyjdzie na kompie bo juz 2 lub 3 razy bylem ... tylko ze jak bylem u mechanika to nie swiecil sie check.. teraz sprobuje dojechac z zapalonym checkiem i moze cos wtedy wyjdzie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psujaut Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 witaj 2,2 Di nie ma sondy lambda !! a te objawy to znak, że zawór SCV umiera (ciśnienie paliwa na pompie-wysokie i niskie), to są obiawy które sam przerabiałem na moim aucie i tu w Holandii kosztowało mnie to prawie 700 euro z robocizną ( wymienione oba zawory SCV i czujnik położenia wałka, który wykazywał błąd na kompie, aaa i jeszcze awaria SCV wykazuje błąd silnika na desce ale nie zapamiętuje go w komputerze!!) po przeczytaniu opisu awarii jestem 100% pewien, że to nawaliło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 po czym dojsc ze ten zawor jest uszkodzony.. czy poprostu trzeba wymienic oby dwa i zobaczyc jakie sa efekty?? :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Szczerze nawet nie wiedziałem, że nie ma sondy Otórz kolego odpięcie klemy prawdopodobnie nic nie da bo kolega PawelSalata tak zrobił i du*a musiał jechać skasować błąd... Kolega Psujaut dobrze też mówi. Dawno dawien temu jak przewglądałem forum na szerszą skalę problem z tym zaworem SCV mieli głównie w Almerach Tino z silnikiem 2.2 Di, otóż pompy miały tam tendencje do "rozprogramowania" się i niekiedy pomagała sama wizyta i zaprogramowanie na nowo pompy w innych wypadkach dodatkowo wymiana zaworu.Najlepiej podjedź z tym do kogoś co się zajmuje samymi pompami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2014 Sory jestem amatorem i juz nie wiem... chodzi o pompe paliwowa.. czy wtryskowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pilot9314 Opublikowano 16 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2014 Chodzi o pompę wtryskową tą co zasila listwę CR nie o tą od paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam. Podpiolem auto pod kompa i wyszedl blad P0120 czujnik polozenia pedalu przyspieszenia.. moze ktos sie spotkal z takim bledem? jest to ten czujnik o ktorym mowiliscie na pompie czy jest to ten przy pedale ? moze ktos mial cos takiego.. z gory dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 12 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2014 Stawiam na uszkodzony potencjometr pedału gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rfx1987 Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Dokladnie.. Pedal z potencjometrem zmieniony i auto wrocilo do zywych lecz znow nowa awaria.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.