Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1.8 i 114KM problem z nie włączającymi się wentylatorami gdy temperatura poza połową


benny1405
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nissan Almera II N16 1.8 i 114KM problem z nie włączającymi się wentylatorami gdy temperatura poza połową

 

Witam, 

Jestem tu nowy więc proszę o wyrozumiałość. Tak jak w temacie w moim autku po osiągnięciu temperatury powyżej połowy wskaźnika nie włączają się wentylatory. Samochód nagrzewa się normalnie. Nie wiem co robić. Proszę o jakieś porady i rozwiązania, gdyż nie chcę przegrzać silnika. 

Z góry dziękuję za wszystkie porady i uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest taka temperatura na zewnątrz że może sie nie załączyć wentylator.  

Pierwsze zrób tak.

-Zakryj Chłodnicę i obserwuj dokładnie temperaturę i nadsłuchuj  czy się załączył wentylator.

-Podłącz na krotko tz bezpośrednio od akumulatora zasilanie do wentylatora i zobacz czy działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może czujnik?  Chyba że masz termostat o wyższym zakresie pracy.  Ja tez mam Almerę 1,8 N16 i powiem ci że rzadko mi się załańcza wentylator, a temperatur nigdy nie przekroczyła znacząco poziomu optymalnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi od dłuższego czasu się tak robi. Nawet jak dojdzie do max to się nie włącza. Jesli mógłbyś wstawić zdjęcie położenia czujników to byłbym wdzięczny bo nie wiem gdzie są a są podobno 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy on w ogóle ma sie właczyć juz lekko powyżej połowy?

 

jak jeżdżę tym autem 4 czy 5 lat, to tylko raz pamiętam jak załączył mi sie wentylator (długo długo pod ostrą górkę w wielkie upały), ale wówczas wskazówka przekraczałą 3/4 wskaźnika.

 

także o ile auto ci sie nie zagotowało i nie wyrzuciło płynu, to mysle, ze jesteś za bardzo przeczulony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stan płynu sprawdzałeś kiedyś? kiedy był wymieniany?

tu ewidentnie widać, że termostat jest G warty i do wymiany. Kosztuje grosze, a wymiana to 20 min.

 

wskazówka nie powinna przekroczyć więcej niż nie cała połowa, jeśli przekracza to coś jest nie halo.

wiatrak działa i o ile płyn jest a układ nie jest zapowietrzony to termostat na 99,9%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn jest ok i stan także. Wentylator wcale się nie włącza nawet kiedy zagotował się do końca. Temperaturę osiąga normalne.

Poza tym płyn wyrzuciło

Ponawiam prośbę o fotki umieszczenia czujników temperatury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinien byc obok termostatu, sprawdź kostkę do wentylatora jeszcze

swoja droga zagotowac teraz auto to wyczyn, u mnie nawet na duzy obieg nie puszcza, bo sam wiatr w chłodnice studzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też wiatr chłodzi tyle co na postoju lub w mieście ostro się grzeje

sprawdź jeszcze organoleptyczne czy dolny waz od chłodnicy jest tez gorący czy termostat puszcza na duży obieg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczę dziś jak będę po trasie i się Odzewe

A jeśli termostat jest ok to czemu nic nie chłodzi samochodu aż do zagrzania:-( chyba powinien włączyć się ten wentylator kiedyś jeśli temperatura dochodzi do Maxa

A jak u ciebie z klimatyzacją

Słyszałem że przy załączonej muszą działać wentylatory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiatrak się włączy jak termostat sie otworzy, bo czujnik jest za termostatem, tzn w miejscu gdzie idzie goracy plyn puszczony przez termostat i jesli samo puszczenie duzego obiegu nie daje rady utrzymac prawidlowej temperatury i przekroczy ona iles tam, to czujnik wiatraka dostaje sygnał i włącza wentylator, ten czujnik to cos na zasadzie termometru metalowego, jak dostanie temp to daje sygnał na wiatrak, ale jak jest j**niety, to nie puszcza sygnału na wiatrak.

klima tu nie ma nic do tego, to osobny układ, ze swoim zasilaniem i osobnym wiatrakiem, pewnie masz dwa wiatraki, ten od strony aku to klima, która chyba przy ujemnej temp i tak sie nie włączy a ten od strony pasażera to wiatrak chłodzenia.

Jesli dotkniesz węzy i oba (dolny i gorny) beda rowno gorace a wiatrak sie nie włączy to czujnik temp, w trakcie jazdy jeszcze obroty napędzają pompę wody, która pcha płyn i on troche wtedy tez stygnie, w korku, na wolnych obrotach, ta sila z pompy wody jest za mala.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie mam dwa:) ten od strony aku wymieniłem na nowy i przy klimie też nie chodzi. Ale to odrębny temat


Sprawdzę wszystko i się odezwę:)


dolny wąż gorący. Jesli możesz to przesli mi zdj z zaznaczonym położeniem tych czujników. Są chyba 2 jeden jednopinowy a drugi dwupinowy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, czekam na foto


Powinien ale dzis w mieście nie utrzymał bo na 3/4 skali wskazówka wyszła


termostat ok, czujniki obydwa były odłączane. Po tym odłączeniu check troche dłużej się pali a potem gaśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem pod maska ale nie mogę zlokalizować tych czujników (mam Nyse 4 miechy) :/ w manuału szukałem ale on tak biedny, że też nie ma

 

rozumiem, że znalazłeś? poka które to.

 

wiatrak zaczął działać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w Miacho się nie zapuszczałem. Jak ruszę to się odezwę


teraz jest gorszy problem. nie odpala. kręci i kreci i nic. jak wlałem świeżej benzyny to zapalił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w Miacho się nie zapuszczałem. Jak ruszę to się odezwę

teraz jest gorszy problem. nie odpala. kręci i kreci i nic. jak wlałem świeżej benzyny to zapalił

na sucho nie odpali :D przy tych temp musi być więcej paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:)


Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:)

Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:(

czekaj czekaj, skoro dolny i górny i dolny wąż jest gorący to termostat działa, czujnik dopiąłeś więc powinien teraz działać, ale skoro z kratek leci zimne powietrze, to układ może być jeszcze zapowietrzony, jutro odkręć korek chłodnicy i zobacz czy nie syknie powietrze, i zobacz czy nie trzeba dolać płynu bezpośrednio do chłodnicy. w zbiorniku wyrównawczym poziom ok?

bo jak jest zapowietrzony to czujnik może nie wyłapać płynu tylko bąbel powietrza, a dwa jak układ jest zapowietrzony i wskazówka się podnosi to wcale nie musi oznaczać, że auto się gotuje tylko głupieje, bo w układzie. jest powietrze.

albo chłodnica jest już tak zakamieniała, że nie wymienia ciepła.

 

sprawdzaj jutro czy nie jest zapowietrzony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za info:) zalleję i zobaczymy:)

Mam dość. Nie wiem co mu jest. Odpala już normalnie (problemem był niedopięty czujnik temperatury+słaba jakość benzyny) ale jak się rozgrzeje to normalnie górny i dolny wąż są gorące a z nagrzewnicy zrobiła się klima i do tego jak się przejedzie ze 100m to zaraz sie gotuje. Pomocy, bo nie wrócę jutro do domu:(

Przy obecnych temperaturach zagotowanie płynu w układzie chłodzenia jest niemożliwe. Jeśli płyn się gotuje, to prawdopodobnie układ jest zapowietrzony, albo powstał korek,  (mam nadzieję, że płyn chłodzący ma odpowiednią temperaturę zamarzania i nie przymarzł). Zawór nagrzewnicy oczywiście otwarty na maxa,  przypadkiem nie jest zablokowany?.

Trzeba spróbować odpowietrzyć układ, skutecznym sposobem jest pompowanie, tzn wielokrotne uciskanie węży  układu chłodzenia na wyłączonym silniku. Wcześniej odkręć korek w zbiorniku wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Okazało się, że płyn gdzieś przymarzł. Po wymianie jest ok. A co do grzania to wystarczyło wymienić czujnik temperatury idący na komputer i sprawdzenie bezpiecznika 30A. Był w złym slocie. Dzięki za informacje i porady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...