Grucha Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 witam wczoraj na drodze zaczeło mi cos stukac w silniku i czuc było spalony olej po pwnym czasie samochód zgasł oczywiscie zaczeło mocnej stukac i smród spalonego oleju był intesywniejszy i oczywiscie nie dało dało sie juz go odpalic bo rozrusznikm nie miał siły przekrecic bo cos zblokowało teraz stoi u mechanika i pytanie co lepeij bedzie zrobić kapitalkie czy szukać drugiego silnika moze ktos coś podpowiedziec a co sie rozwaliło to jakis obraz bede miał zapewne w poniedziałek wieczorem ale chciałbym wiedziec czyw razie co lepiej szukac drugiego silnika czy ewentualnie remontowac a silnik to 1.9 dci primerka z 2004r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Carlos217 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 (edytowane) oj biedny... Odpowiedź nic nie wnosząca do tematu.Za tego typu odpowiedź następnym razem otrzymasz ostrzeżenie. Moderator Edytowane 18 Stycznia 2014 przez Mateusz_P11_144 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 nie mów ze az tak zle sie porobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 No zle zatarł się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 (edytowane) no ok to powiedzcie dlacze olej w silniku jest wymiana regularnie dbane i takie cos a co dalj remontowac czy szukac silnika ok poczytałem juz jakie moga byc przyczyny zatarcia silnika tylko najgorsze jest to nie było zadnych objawów wczesniej chodził jak zyletka ale wazniejsze jest teraz co zrobic dalej jak tak bedzie czy opłaca sie remontowac czy lepiej szukac silnika? Edytowane 18 Stycznia 2014 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Najwidoczniej silnik jest zatarty. Tylko dziwne że piszesz że olej jest. Choć z drugiej strony nie dziwne, bo jeśli poszła pompa oleju, to olej mógł sobie być. Ale - jeśli poszła pompa oleju, to brakuje ciśnienia i zaświeca się lampka na desce rozdzielczej. Chyba że z kolei olej z pompy był pompowany pod odpowiednim ciśnieniem, ale któryś z kanałów olejowych się zatkał/przytkał. Dlaczego się przytkał - brud, lub inne rzeczy (te inne rzeczy to np. elementy które kiedyś jeden z naszych forumowiczów znalazł w misce olejowej przy naprawie silnika i do dziś chyba nie wiadomo co to było - temat był na forum). Ogólnie, jeśli silnikiem nie zakręci rozrusznik, to może się okazać, że trzeba szukać innego silnika, bo jeśli przyspawało (dosłownie) pierścienie do cylindrów, albo korbowody razem z panewkami do wału - no można naprawiać, da się. Ale koszty. Na zakończenie wyrażę tylko moje ubolewanie nad kolejnym posiadaczem mega awaryjnej jednostki napędowej 1,9 dCi. Szczerze - też chciałem kupić taką Primerę, ale dzięki temu forum kupiłem 2.0 w benzynie. Jak zobaczyłem miliard postów na temat awarii silników 1,9 dCi to od razu przeszła mi ochota na klekoczącego ropniaka... Przykro mi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek_S6 Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Witam.Częstą przyczyną zatarć silników :1,9 oraz 1,5 dci, są obracające się panewki.Kiedy panewka zmienia swoje położenie, zakrywa wylot kanału olejowego, w wale korbowym. Olej nie dociera do miejca przeznaczenia, i nastepuje zatarcie. Kolega z pracy, doświadczył zatarcia panewki korbowej, w Lagunie 1,9 dci, i silnik naprawiał. Jeżeli Twój silnik to ,,brzytwa'' a szkody nie są zbyt wielkie, naprawiaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 dzieki bardzo koledze za brzyblizenie tematu w poniedziałek powinieniem wiedziec wiecej co sie konkretnie narobiło to i podejme decyzje ja najpier kupiłem pirimerke a teraz mam problem a jeszcze jedno pytanko czy da rade wsadzi do mojej primerki 1.9 silnik od 2.2 podejdzie czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 Zdecydowanie możesz porzucić te fantazje. Musiałbyś zmieniać tak wiele rzeczy, że okazałoby się to tak bardzo nieopłacalne, że - no nie da się ot tak. Już sam przeszczep 1,9 od Laguny jest niemożliwy czy też niemal niemożliwy. A Ty wspominasz o dwóch totalnie różnych silnikach. Niestety, ale o tym nie masz co nawet myśleć. Chyba że masz w garażu P12 z takim motorem, które jest, sam nie wiem - uderzone w tył mocno, albo i po dachowaniu. Bo będziesz mieć komputery sterujące wtryskiem itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 18 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 no trudno nie da sie to nie w poniedziałem bedzie rozbieranu mój to zobacze co sie konkretnie stało i co z tym zrobic kurde porazka miałem poprzednia p10 1.6 benz. sedana samochod (silnik nie do zdarcia) i nadal działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 18 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2014 ile tys km masz w swoim nissanie p12 1,9 dci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 (edytowane) niecałe 200tyś ale nie mam pewnosci ze nie był krecony Edytowane 19 Stycznia 2014 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Z autopsji wiem że silnik Renault lub ich pochdne to lipa. 1,5 czy 1,9 a także 2,5 DCi to złomy Padają w nich paneki i się zacierają, Sam spotkałem się z 3 przypadkami w tych silnikach że zalepiło "smoka" od pompy oleju i się zatarł bo miał mało ciśnienia lecz nie na tyle mało żeby kontrolka się zaświeciła. Ale wystarczająco mało żeby się panewka obruciła. To jak dla mnie jest samobujstwo zakup silnika w/w. Tak samo silniki grupy VW kod silnika BXE urywa korby. Powiem Wam ciężko jest wybrać teraz silnik co pojeździ, chodź 2,2 Di moim zdaniem jak się zadba pojeździ. Tak po za tym zawsze jest lepiej wyremontować i wiedzieć co się ma niż kupić i zaś coś się zepsuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 19 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 zgadzam sie z toba bardziej chciałbym wyremontowac i jeszcze pojezdzic bo jak wsadze drugi silnik to nie che go trzymac bo moze byc powtóra z rozrywki wiec albo remont i jezdze dalej a jak drugi silnik to sprzedaz zycie. przykra sprawa ale tak juz bywa tak to jest jak najpierw sie kupuje a potem sie czyta opinie teraz trzeba cierpiec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witam W Krakowie jest facet który remontuje silniki Koledze teraz p12 kleknol panewki się obróciły zadzwonił przywiózł silnik goły pod dom cena ok 2,3 Ponoć są w nim już lepsze panewki z mocniejszego modelu Jak chcesz podam ci namiar? Nie w krakowie tylko w Warszawie pomylilem sie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enku Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Nie ma w nim mocniejszych takie same tylko inny producent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Witam W Krakowie jest facet który remontuje silniki Koledze teraz p12 kleknol panewki się obróciły zadzwonił przywiózł silnik goły pod dom cena ok 2,3 Ponoć są w nim już lepsze panewki z mocniejszego modelu Jak chcesz podam ci namiar? Nie w krakowie tylko w Warszawie pomylilem sie Dzieki bardzo tylko ze ja jestem ze słupska i do wawy to wszystko targac to chyba mało sensowne ale dzieki a jak by ktos wiedział gdzie w słupsku czy okolicach to zrobic dobrze i rzetelnie to byłbym wdzięczny za informacje a czy koledzy orientuja sie ile mniejwiecej powinniem wziac mechanik za taki remont ? niechciałbym wtopic sie za bardzo Diagnoza od mechanka jest taka ze juz raz robiony silnik był wał sie wyrobił i narobiło bałaganu sugeruje szukac drugiego silnika nie poleca remontu a co wy byscie powiedzieli co robić szukac czy remont tylko pytanie czy drugi szlif wału to dobra sprawa czy nie bo i tak jeszcze tłotki do tego dochodza co byscie doradzili? Panowie kto mi powie jaka jeste róznica w oznaczeniu silniki F9A i F9K czy oba beda pasowac bo ja ma F9A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 (edytowane) Diagnoza od mechanka jest taka ze juz raz robiony silnik był wał sie wyrobił i narobiło bałaganu sugeruje szukac drugiego silnika nie poleca remontu a co wy byscie powiedzieli co robić szukac czy remont tylko pytanie czy drugi szlif wału to dobra sprawa czy nie bo i tak jeszcze tłotki do tego dochodza co byscie doradzili? Ja - kupiłbym używany silnik, przełożył i pogonił tanio dziadostwo. Nic dobrego Cię z tym silnikiem w przypadku P12 nie spotka. A benzynowe wersje są sporo tańsze. Zakładasz LPG (jeśli od razu z LPG nie trafisz) i jeździsz za grosze. Polecam silnik 2.0. Ja mam bez LPG akurat, ale Szwagier ma rok starszą P12 z silnikiem 1,8 i LPG i bardzo sobie chwali. A diesel to wiesz... do ciężarówki się nadaje. Edytowane 21 Stycznia 2014 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 stało się to co umnie pewnie , klin na korwobodzie siadł. Ja silnik znalazłem za 2k , z przekładka i oleje paski itp wyszlo mnie 3k z tego co pamietam mialem F9k a zamontowalem F9A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 (edytowane) stało się to co umnie pewnie , klin na korwobodzie siadł. Ja silnik znalazłem za 2k , z przekładka i oleje paski itp wyszlo mnie 3k z tego co pamietam mialem F9k a zamontowalem F9A oooooo to powiedz mi kolego bo borykam si z tym problemem wedłóg mechanika mam F9A a dzwoniłem so serwisu po winie sprawdził mi ze był F9Q i powiedz mi jaka jest różnica miedzy F9A a F9K czy jaki z tych bym nie zamówił to bedzie wszytko cacy pasowało??? dokładnie to samo chyba u mnie jest z tym ze podbno juz raz był robiony porazka chce zrobic i pogonic tylk nie wiem tertaz jakiego silnika szukac pomnózcie Edytowane 21 Stycznia 2014 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 też chce swojego pogonić , Z tego co mi mechanik mówił , to problemów nie miał musiał bym sie dowiedzieć i dam ci wieczorem najwyżej PW. Wiem , ze ten nowy (uzywany) pracuje głośniej troszke co był wstawiony. Po wmontowaniu z komputerem nic sie nie działo. Mi silnik przywozili z Pobiedzisk, z tego co sie orientuje to w Łodzi gdzieś były ale chyba tylko odbiór osobisty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 (edytowane) dzieki bardzo to jak sie zorientujesz to daj znac bede bardzo wdzieczny i bede czekał ja patrzałem za silnkami na allegro i jest icj troche ale wiekszosc o oznaczeniu F9K niz F9A jest jakis wybór tylko zeby nie było problemu przy montarzu Edytowane 22 Stycznia 2014 przez Grucha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 A sprzęgło masz całe???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grucha Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 sprzegło jest całe znalazłem mechania który powiedział ze jest w stanie poszukac sam silnika do primerki i da jeszcze 3 miechy gwarancji na to wszystko wydaje mi sie ze to lepsze rozwiazanie niz sam bede szukał silnika i mam tylko gwarance rozruchową co o tym sadzicie koszty nie małe ale co zrobic silnik w granicach d0 3 tyś przełożenie do tysiaca + koszty płynów itd czesci potrzebnych do uruchomienia no i 3 miechy gwarancji od mechanika na silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 ja dostalem 3 tygodnie , oleje plyny i paski tak biorą ok 1000 za przekładke nawet u mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.