Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nie mam ogrzewania.


tuskani
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o pomoc mianowicie padło mi ogrzewanie. W samochodzie ciepło jest tylko po dłuższej jeździe, myślę że to dla tego że w tedy ciepło idzie z silnika. Dzisiaj jak wracałem z pracy to pod domem zaświecił mi się komunikat ostrzeżenie „Detailed Information” przegrzanie silnika. Jak się zatrzymałem to komunikat zgasł. Szukałem trochę na forum i wychodzi mi mam uszkodzony termostat. Czy ktoś ma jakieś pomysły? Muszę to naprawić w trybie pilnym bo wybieram się z dzieckiem na ferie zimowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poziom płynu to podstawa. Forumowicz Pilot też miał taką przypadłość. Dolał płynu i było OK. Tyle że u niego nie było płynu aż tak mało aby wywalić komunikat. Obyś faktycznie nie przegrzał silnika za mocno.

 

Jaki masz silnik?

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo... jadę chwilę i patrzę że mimo że nagrzany:

- brak przelaczenia na lpg

- brak ogrzewania

 

nagle zaczela rosnac temp silnika.. podjechalem na stacje, dolalem plynu chlodniczego,

 

temp juz nie rosnie ale dalej brak ogrzewania i przelaczenia na lpg... wentylatory chodzą... jakies rozwiazanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do sprawdzenia, a w LPG możesz mieć ustawioną wysoką temperaturę i dlatego nei przełącza 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lpg ustawione ok, wczoraj jeździł normalnie.

 

Problem w tym, że w układzie chłodzenia był czynnik zamarzający pt. woda - tj. wlał w wakacje mechanik, dolewałem koncentratu.. ale jak widać mogłem wlać od zera... pewnie przemroziło rurki i nie ma ani ogrzewania ani nie działą lpg.....

 

zlanie płynu z chłodnicy jest proste? tzn. jest dostęp do zaworu? bo nie widzi mi się ta noc na minusie jak to przemarza... i ile litrów płynu wchodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo... jadę chwilę i patrzę że mimo że nagrzany:

- brak przelaczenia na lpg

- brak ogrzewania

 

nagle zaczela rosnac temp silnika.. podjechalem na stacje, dolalem plynu chlodniczego,

 

temp juz nie rosnie ale dalej brak ogrzewania i przelaczenia na lpg... wentylatory chodzą... jakies rozwiazanie?

 

Dolałeś płyn na goracy silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stał jakies 30min na mrozie i dolałem bo byłem kupic w markecie  (napisalem stacji, bo ze stacją) :) wszedł litr.

Edytowane przez hote
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij dolny wąż z chłodnicy, i zlej wszytko, zalej płynem odpal silnik i powinno być OK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda poszła, wszedł płyn chłodniczy w ciepłym garażu, all działa:)

 

dobrze, że dziś się przejechałem bo rano z wodą w chłodnicy miałbym przeboje...

 

teraz jeszcze jedna bajka, czasem lubi zgasnąć (obroty do zera schodzą) -> i na lpg i na benzynie.... przepustnica czysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poziom płynu to podstawa. Forumowicz Pilot też miał taką przypadłość. Dolał płynu i było OK. Tyle że u niego nie było płynu aż tak mało aby wywalić komunikat. Obyś faktycznie nie przegrzał silnika za mocno.

 

Jaki masz silnik?

1.8 no i gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot miał to akurat w dieslu 2.2.

Czy dolanie płynu pomogło? Jeśli pomogło, kontroluj poziom płynu regularnie. Może to zwykła eksploatacja (płyn potrafi w jakimś stopniu odparowywać z układu), a może masz gdzieś niewielki wyciek. Miałem tak w Hondzie Accord. Płynu ubywało i nie było mądrego. Okazało się że był pęknięty minimalnie wąż przy ścianie grodziowej, pod kolektorem ssącym, a płyn który wyciekał kapał na kolektor wydechowy więc nie było widać gdzie wycieka bo kapało na gorącą rurę. Koniec, końców- wąż pękł Ojcu w trasie, 600 km od domu. Ale że On mechanik to sobie poradził. Dosztukował przewód z innego auta i do dziś to chyba śmiga tak.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do mechanika wymienię termostat, doleje płynu no i zobaczymy co będzie dalej. Na pewno napiszę.


Byłem dzisiaj u mechanika. Wymienił termostat, zlał płyn z chłodnicy, wlał nowy, odpowietrzył układ i ogrzewanie wróciło, szybko przełącza się na gaz, jednym słowem pomogło. Teraz będę częściej sprawdzał stan płynu chłodzącego aczkolwiek znalazł niewielki wyciek z przewodów od gazu ale tym zajmie się gazownik.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam podłączam się do tematu mam motor 18. 16v mam taki problem mam bardzo słabe ogrzewanie i podnosi mi się  temperatura ,wąż górny od chłodnicy jest ciepły a dolny zimny ,myślałem ze termostat wymieniłem termostat zalano nowy płyn i dalej to samo może pompa wody ???? proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...