Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

problem z zamykaniem drzwi przednich pasażera


dominikzw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wieczorem w piątek cała prawa strona samochodu była oblodzona (efekt taki jakby ktoś wylał wiadra wody i wstawił do zamrażarki). Samochód odpaliłem i nie było żadnych problemów. Dopiero wczoraj pod wieczór zauważyłem że gdy otworze drzwi pasażera przednie to ich zamknąć nie można - odbijają się. Rozgrzałem samochód i po 15-20 minutach problem zniknął. Problem pojawił się dzisiaj rano jak samochód był zimny. Otwieram drzwi pasażera i znowu nie mogę ich zamknąć. Rozgrzanie samochodu spowodowało że problem zniknął.

Z takim problemem wcześniej nie miałem do czynienia. Raczej nie jest to problem z zamkiem ponieważ był w ogóle nie mógł zamknąć drzwi nawet jak samochód się rozgrzeje. Stawiam że jakieś krople/wilgoć musiała się dostać od strony zewnętrznej i powoduje to całe zamieszanie, chyba że Waszym zdaniem przyczyna jest gdzie indziej zupełnie.

 

Tylko zastanawia mnie jak zlikwidować ten problem całkowicie??? Parkuje pod chmurką

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam na wilgoć w mechanizmie klamki zewnętrznej. Ona ma mega głupią konstrukcję w P12. W Polo starym tak samo jest. Na mrozie zajoba drzwi dostają.

 

Rozbierz boczek drzwi, wyjmij szybę, podnośnik i klamkę zewnętrzną. Wszystko poczyść i posmaruj. Poskładać i ma jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale taki spec to ja nie jestem żeby samemu to robić... a postawienie na kilka godzin w ciepłym miejscu rozwiązałoby problem czy raczej bez rozbierania się nie obejdzie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo jest ale z tylnymi.

 

ja robię tak

od zewnątrz domykam ręcznie drzwi, zamykam pilotem i otwieram, od środka można je otworzyć, ale do momentu rozgrzania auta nie otwieram z zewnątrz bo wiem że sie nie zakmna :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalka w tych złomach:D można bawić się w wyczyszczenie zamków i osuszenia ich nasmarowac jakimś sprayem i złożyć powinno być ok. a jeżeli nie pomoże to wym. na inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie zamek chłopy, tylko mechanizm zewnętrznej klamki. Jakby była wina zamka, to by którąkolwiek klamką otwarte drzwi dawały takie same objawy.

Zewnętrzne klamki to kiepski wynalazek w P12 i takie są tego właśnie efekty. Trzeba rozebrać drzwi, wyjąć zewnętrzną klamkę i poczyścić, posmarować jej linkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyciągnąć zew. klamke nie trzeba rozbierać drzwi!!! Wystarczy otworzyć drzwi jest tam naklejona zaślepka odklej torx chyba 15 odkręcasz do lekkiego oporu i wyciągasz ze strony zew. małą część klamki ( najlepiej pociągnąc klamke jak otwieramy, podwarzyc lekko tą cześć co zostaje "mały trójkąt" ) i wtedy jak to wyciągniemy to pociągamy klamke ku tyłowi samochodu i wyciagamy ją bez trudu.

Ale tam nic nie ma co powoduje blokowanie!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby wyciągnąć zew. klamke nie trzeba rozbierać drzwi!!! Wystarczy otworzyć drzwi jest tam naklejona zaślepka odklej torx chyba 15 odkręcasz do lekkiego oporu i wyciągasz ze strony zew. małą część klamki ( najlepiej pociągnąc klamke jak otwieramy, podwarzyc lekko tą cześć co zostaje "mały trójkąt" ) i wtedy jak to wyciągniemy to pociągamy klamke ku tyłowi samochodu i wyciagamy ją bez trudu.

Ale tam nic nie ma co powoduje blokowanie!!!

 

Jezu. Nie klamka. Mechanizm. Linki które idą do zamka. Tak jak piszesz to się da, ale do linek nie masz dalej dostępu bo przy klamce są tylko sprężyna i plastikowy popychacz a cały mechanizm jest wewnątrz drzwi.

 

Poza tym, jak zrobi tak jak piszesz, to klamkę wyjmie, owszem. Ale życzę wiele powodzenia z założeniem jej z powrotem bez dostępu do wnętrza drzwi. Od środka drzwi jest cała, nazwijmy to głowica, klamki i jak wyjmie klamkę tak jak piszesz, to mu tamto w środku wpadnie do drzwi i do widzenia. Zostanie chłop na mrozie bez klamki w drzwiach.

 

Rozkręcałem drzwi w P12 już 3 razy - 2x przód, 1x tył i wiem dokładnie jak to w środku wygląda.

 

Aby to wymontować i wyczyścić KONIECZNE JEST zdemontowanie toapicerki, szyby, mechanizmu podnoszenia szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

paweł mówisz że winne są linki ... hmm z tego co pamiętam one są w plastikowych pancerzach zgrzane z  zamkiem ....

u kumpla jest taka sytuacja nie może otworzyc na mrozie auta z zewnątrz ale to tlko czasami klamka luźna , z środka bez problemu otwiera podejrzewał być też linke ? jeśli tak jak ją reanimować jak one są w pancerzach ?

 

http://allegro.pl/zamek-drzwi-przod-lewy-prawy-nissan-primera-p12-i3845545825.html  

linki sa w pancerzach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki klamka nic tu nie ma

Winny jest mechanizm ,zamek jest zawilgocony i przymroski są to jest winne

Paweł nie wiem ile razy rozbbierałem zamki ale dużo :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie linki są od klamek wewnętrznych. Króciutkie są od klamek zewnętrznych.

 

Dawno temu, kiedy w sklepach nie było nic albo prawie nic, pamiętam jak ojcu w aucie zatarły się linki od ręcznego. I był problem. Problem został rozwiązany poprzez uzbrojenie się w strzykawkę z bardzo cienką igłą, w strzykawce zaś był mix oleju silnikowego, rozpuszczalnika i płynu hamulcowego. I tak po kropelce niemal, póki kropelki nie wsiorbało do pancerza i trwało to długo niesamowicie. Ale w końcu po kolejnej kropelce, nie wiem już czy setnej, czy sto pięćdziesiątej mikstura wypłynęła drugą stroną, wzbogacona oczywiście o dużą zawartość rdzy. No i później po trochę szło tą linkę rozruszać w pancerzu. Później jeździło to latami jeszcze.

 

Tak więc strzykawka z cienką igiełką i mikstura domowej roboty. Tutaj linka krótka :) Tamta była długa chyba na metr każda jedna.


Dodatkowo, jak już miałbym to w ręce, rozebrałbym sam zamek jak pisze ENKU. Trzeba odgiąć delikatnie metalowe łapki i obudowa się rozkłada na dwie części. Tyle że winny mechanizm jakby był, to by nie otwierało żadną klamką, czy tam nie zamykało później. Tutaj jak pociągniesz za klamkę zewnętrzną to się linka blokuje w pancerzu i nie pozwala domknąć drzwi. Póki całość się trochę nie rozgrzeje i linka się nie cofnie.

Edytowane przez PawelSalata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki klamka nic tu nie ma

Winny jest mechanizm ,zamek jest zawilgocony i przymroski są to jest winne

Paweł nie wiem ile razy rozbbierałem zamki ale dużo :whistle:

zamek zawilgocony to dlaczego otwiera bez problemu z wewnątrz?? to ten sam zamek :)

??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamek zawilgocony to dlaczego otwiera bez problemu z wewnątrz?? to ten sam zamek :)

??

tak ten sam zamek ale widze że juz masz doświadczenie rozbierałes kiedyś to???

Pomyśl jak dział co go otwiera z wew. a co z zew.??? Bo jak ja widziałem 2 osobne linki TAK???

teraz w środku zamka pomyśl jak to jest mamy 2 linki, jak one tam działaja?? masz ODP. Wym. zamek kolego i po sprawie i możesz śmiało brac z angola tylko piny przełożyc trzeba.Fakt jak ktos juz pisał blokada rodzicielska jest inna. Ale czy w przodzie potzrebujesz blokade ??? ja założyłem z Angola i problemów nie ma z centralka.

Nie słuchaj pierdół o sterowniku itp. zamek robi opór duży i prądu braku na zamknięcie lub otwarcie. A tam prąd jest na pare sek. i znika jak jest przytarty zamek nie zdąży zadziałac prawidłowo. :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm nie rozbierałem wymieniałem tylko sztuka na sztukę , ale :

dzieje się to tylko na zimnie od już -2 stopni wybiórczo nie zawsze 

od wewnatrz zawsze działa i nie jest to tak że sprobuje otworzyc i kibel za któryms razem sie otworzy wiec to nie wina prądu bo drzwi sa odblokowane tylko że nie działa klamka bynajmniej takie mam wrazenie , a stalo sie to gdy auto sprzedawałem postawilem w dosc kijowym miejscu i jak wsiadlem pewnego dnia poczulem ze klamka jest jak by jakas luzniejsza moze ktoś sie z nią szarpał nie wiem ,,,

nie biore zadnego sterownika pod uwage bo to usterka mechaniczna lub jakiś syf się tam dostał (w sumie nie mój problem już ale znajomemu chciałem pomóc)

 

a najdziwniejsze jest to ze ten zamek nigdy mi nie przymarzal ogólnie przednie drzwi zadne nie przymarzaly zamarzał tylko tył do tego stopnia że zamykalem dopychajac drzwi i pstryk centalka , przy otwieraniu trzeba bylo rwac drzwi klamki pamietam byly luźne jak pourywane ale wystarczylo nagrzac auto i po problemie ....niestety z przodem juz tak nie jest nie  ma zadnych dziwnych dzwiekow  nic tylko czasem nie reaguje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nic dziwnego nie będzie.

Prąd jest ważny bo steruje nim.

jak jest przytarty nie otwiera go że tak napisze do końca.

Niech rozbierze zamek i zobaczy wyczyści wydmucha nasmaruje tylko nie WD czymś lepszym. Polecam wazeline tech. I bedzie ok zobaczysz lub wym. na nowy jak robierze widac taki plasik w kształecie literki"L" on otwiera i zamyka i na nim widać ślady zatarcia. :nissan2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłoby super, gdyby Kolega rozebrał to i opowiedział o tym co się wewnątrz wydarzyło.

Ja nadal obstawiam zmrożoną linkę klamki zewnętrznej.

 

Jeśli byłaby to wina elektrycznie sterowanego elementu centralnego zamka, to klamka wróciłaby na swoje miejsce i dałoby się zamknąć drzwi.

Uważnie czytaj ENKU.

Gość otwiera auto pilotem. Drzwi otwarte od środka klamką dają się zamknąć. Czyli ewidentnie zamek działa poprawnie. Otworzył centralny i otworzył drzwi od środka.

Gość otwiera auto pilotem. Drzwi otwarte klamką od zewnątrz nie dają się domknąć a klamka jest luźna i nie daje odpowiedniego oporu jak się ją ciągnie. No żesz zamarznięta linka ewidentnie. Nie wraca na swoje miejsce, trzyma element odblokowujący zamek w pozycji "otwartej klamki/pociągniętej klamki" zewnętrznej.

 

Linki są dwie. Owszem. Jedna do klamki w środku auta, druga do klamki na zewnątrz. Ale mechanizm ryglujący jest w zamku tylko jeden. Gdyby on był winowajcą, sytuacja nie byłaby inna przy otwieraniu klamką w środku auta i klamką z zewnątrz. No logiki trochę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanizm jeden. Tak ale te 2 linki działają na niego inaczej w środku zamka.

 

Chętnie przeczytam rozwinięcie tej myśli bo robi się ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie przeczytam rozwinięcie tej myśli bo robi się ciekwie

 

Paweł masz jakis problem??? Rozbierałeś kiedyś ten zamek???

 

 

WD odpada mówisz a środek K2 lub CX 80? 

http://allegro.pl/cx-80-plyn-konserwujaco-naprawczy-100ml-i3843122276.html

bedzie lepszy?

Nie wiem nie znam składu możesz dać. Najlepsze są takie co nie przewodzą prądu, Czyli wazelina techniczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale wazelina techniczna chyba nie jest w sprayu nie chce rozkladac zamka chce tymczasowo czyms doraźnie psiknac pytanie czym 

 

ps dziekuje za udzial w dyskusji moze niebawem dojdziemy do rozwiązania problemu wazne ze cos ktos tu pisze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...