Andrewko Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Witajcie mam primerkę z 2004r. Silnik 2.2 dCi. Właśnie wróciłem z trasy Elbląg - Dusseldorf. W Pl miał wymieniany rozrząd bo chałasował. Około 100 km przed celem. Sygnalł na wyświetlaczu że silnik ma za wysoką temp Wskazówka dosżła do czerwonego pola ale nie przekrczyła go. Zjechałem po 1km na bok. Otwieram maskę, płyn w zbiorniczku wyrównawczym zimny i jak by go było za dużo ?, wentylatory chodzą, brak masła pod korkiem oleju. Zgasiłem, odpalam po 5 min, temp spadła troszkę, ruszyłem po 3 min tem spadła nagle do poziomu ok, i tak dojechałem do Dusseldorfu. W korkach tem nie skacze, płyn chyba w normie. Poradzcie coś. Proszę i pozdrawiam Adr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 prawdopodobnie zawiesił się termostat lub źle odpowietrzony układ chłodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2014 Powiesił się termostat. Wymień go. Jakby miał źle odpowietrzony, to zaraz po odbiorze z naprawy by mu wywaliło płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Więc tak znalazłem taki. Będzi się nadawał ? http://www.ebay.de/itm/T8379S-Thermostat-NISSAN-PRIMERA-P12-WP12-2-2-dCi-Di-/380297152529?pt=DE_Autoteile&hash=item588b7a0811 Druga sprawa, zauważyłem że przy dużej prekości albo jak jest zimno, silnik ma bardzą niską temp, nawet jak pojeżdżę godzinę, czy to normalne czy objaw zużytego termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 Jak silnik jest niedogrzany, to termostat się nie zamyka, cały czas jest otwarty. Ale jak jest uszkodzony, to może się wieszać raz tak, a raz inaczej. I możesz raz zagotować silnik, a drugiego dnia może być niedogrzany. Uszkodzony termostat do wymiany i powinno być znów OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 20 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2014 No i nie jest tak kolorowo. Płyn troszke uciekł. Odpala rano normalnie ale. Jak odkręce wyruwnawczy co 2 sek bombelek się pojawia. Na razie jestem na etapie szukania miechanika w DE, ale dla pewności i tak wymienię termostat. Czy ten z pierwszego linku sie nadaje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Bombelek się może czasem pojawiać. Nie rób od razu afery. Płyn krąży w układzie, czasem zassie jakąś odrobinę powietrza. Jeśli po przejechaniu większej ilości kilometrów nie będzie wywalało płynu, nie będzie płynu ubywało w tajemniczych okolicznościach to nie ma co dramatyzować. Co do termostatu, to się przejdź do sklepu z numerem VIN, albo tam do tych z linku napisz i się upewnij. Oni powinni wiedzieć najlepiej jako sprzedawcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 31 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2015 Pejeździłem rok po wumianie termostatu i było ok. Dzisiaj znów problem się pojawił. Zjechałem z trasy, włączył się wentylator a po chwili zaczęła falować temeratura. Otwieram maskę, koło zbiornika wyruwnawczego mokro, zgasiłem auto i przez kilka mitnut jeszcze bomblowało ze zbiorniczka i to pożądnie. Co się dzieje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.