mnichboos Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 WitamMam pytanie odnośnie automatu (+sekwencja) w Primerce. Chciałbym wiedzieć czy mam skrzynię automatyczną czy CVT? Bo z tego co czytałem to CVT jest bezstopniowa czyli zwiększa się cały czas zakres obrotów, jednak ja mam tak, że zmienia te biegi, co widać na obrotomierzu. Pytam się ponieważ na desce mam lampkę CVT (gaśnie po przekręceniu kluczyka i odczekaniu chwili).Drugie pytanie odnośnie tego automatu to czy skrzynia zmienia biegi wstecz? Bo strasznie się jeździ na 6 przy 1500 rpm. Chodzi mi też o to czy ma jakiś zakres obrotów, których powinna się trzymać, żeby jak najmniej palić? Bo wydaje mi się, że przez to że trzyma te 1500 dużo pali.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Masz CVT. Oczywiście, że skrzynia zmienia biegi wstecz- to automat. Zakres obrotów regulujesz naciskiem pedała gazu Musisz po prostu nauczyć się jeździć automatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 21 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Masz CVT. Oczywiście, że skrzynia zmienia biegi wstecz- to automat. Zakres obrotów regulujesz naciskiem pedała gazu Musisz po prostu nauczyć się jeździć automatem. Ahaa Myślałem, że CVT to idą płynnie obroty cały czas A masz jakiś pomysł na naukę jazdy automatem? Bo z kick-downem nie mam problemów, jak ja chce, to zmienia parę biegów wstecz. Ale chodzi mi o taką zmianę jak nie wciskam pedału gazu, tzn toczę się. Bo z górki wiem, że to działa, zmienia po jakimś czasie w dół bieg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 21 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2014 Masz przecież możliwość ręcznej zmiany biegów. Nie za bardzo rozumiem... Jeśli nie masz włączonego manualnej zmiany tylko samo D to auto nie będzie ci zrzucać biegu na niższy podczas jazdy z górki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Masz przecież możliwość ręcznej zmiany biegów. Nie za bardzo rozumiem... Jeśli nie masz włączonego manualnej zmiany tylko samo D to auto nie będzie ci zrzucać biegu na niższy podczas jazdy z górki. Na manualnej to wiem, że mogę. Mówisz, że nie powinno, ale z dużej górki jednak zmienia sam biegi w dół Dlatego się pytam czy na normalnej prostej drodze też zmienia po odpuszczeniu gazu ) Nie bijcie, po prostu chcę wiedzieć wszystko co możliwe na temat tego autka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Pisząc w dół masz na myśli, że obroty spadają? Ja pisząc niższy mam na myśli niższy bieg- obroty idą do góry. Automat bez manualnej zmiany może wachlować biegami 100 razy na minutę. np. jedziesz z tą samą prędkością, takim samym naciskiem pedału gazu lekka górka i już zmienia bieg w dół- obroty w górę górka się zmienia przełącza na bieg wyższy..... to samo będzie z równą powierzchnią i odpuszczaniem nogi z gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Pisząc w dół masz na myśli, że obroty spadają? Ja pisząc niższy mam na myśli niższy bieg- obroty idą do góry. Automat bez manualnej zmiany może wachlować biegami 100 razy na minutę. np. jedziesz z tą samą prędkością, takim samym naciskiem pedału gazu lekka górka i już zmienia bieg w dół- obroty w górę górka się zmienia przełącza na bieg wyższy..... to samo będzie z równą powierzchnią i odpuszczaniem nogi z gazu. Jak wciskam gaz to zmienia sam na niższy, żeby lepiej się zebrać to wiem Na manualnej skrzyni zwykłej można hamować silnikiem, czyli bieg niżej i obroty się zwiększają i tak do zatrzymania. W tym automacie mam tak przy zjeżdżaniu z górki bez żadnej ingerencji na pedał gazu, tzn tak jakby hamował silnikiem, czyli zmiana biegu i obroty się zwiększają i tak przy 2000 rpm to zbija bieg niżej. Ale na prostej drodze nie miałem jeszcze takiej sytuacji jak taka zmiana biegów Zawsze toczy się i toczy aż się zatrzyma, bez żadnej zmiany biegów/obrotów dopóki nie wcisnę pedału gazu. Primera jest moim oczkiem w głowie, bo jest super autem i chcę go poznać bardzo dobrze. Każdy problem z Nią próbuje rozwiązać tworząc tutaj tematy i powołując się na Wasze sugestie Naprawy przeprowadzam na tyle na ile pozwalają mi finanse, a na razie wszystkie ważne rzeczy regularnie naprawiam (jedyne czego nie naprawiłem to cieknący simmering pomiędzy skrzynią i silnikiem, bo w chwili obecnej nie stać mnie na mechanika, który by to naprawił Pozdrawiam i dziękuję za wasze pomysły, podpowiedzi i tłumaczenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Masz CVT - skrzynię bezstopniową. Tutaj nie ma żadnych biegów. To co zmieniasz w trybie 'sekwencyjnym' to jest tylko symulacja biegów - skrzynia zablokowywuje się wtedy na jakiejś ustalonej pozycji. To, że jadąc z górki zwiększają się obroty jest normalne. W tym momencie skrzynia zmienia swoje położenie "próbując" utrzymać prędkość. Jak jedziesz po płaskim i nie dodajesz gazu to auto zwalnia - prawie do zera, skrzynia po prostu dąży w tym momencie do ustawienia się na pozycję początkową (zerową). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 22 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Masz CVT - skrzynię bezstopniową. Tutaj nie ma żadnych biegów. To co zmieniasz w trybie 'sekwencyjnym' to jest tylko symulacja biegów - skrzynia zablokowywuje się wtedy na jakiejś ustalonej pozycji. To, że jadąc z górki zwiększają się obroty jest normalne. W tym momencie skrzynia zmienia swoje położenie "próbując" utrzymać prędkość. Jak jedziesz po płaskim i nie dodajesz gazu to auto zwalnia - prawie do zera, skrzynia po prostu dąży w tym momencie do ustawienia się na pozycję początkową (zerową). Dzięki za konkretne wytłumaczenie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeorgeGt Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Dziwny ten CVT. Jedziesz z górki to zamiast się rozpędzać auto samo hamuje.... W WP11 z czterobiegowym automatem nie miałem takich sytuacji i tym się kierowałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ja mam sześciobiegowy automat na sekwencyjnej zmianie Sam nie wiem jak to ma być, dlatego pytam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.