Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] Doładowanie Kompresorem 0,45 bara i mamy 430KM


Coobcio
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dobre wieści :)

Udało się zakompresorować zetkę, zestawem prochargera, doładowanie minimalne 0,45bara tylko :P

A efekt bardzo przyjemy i odczuwalny, auto ciągnie mocno do samego końca, chciało by się je wyżej zakręcić ale seryjna pompa oleju albo śruby w korbowodach mogły by już zawieść...

 

To co udało się uzyskać po dzisiejszym storjeniu:

1548038_573888256034137_67500349_o.jpg

 

Auto wcześniej miało zapodany kozacki układ wydechowy 2 x 2,5 cala z X pipem :D

 

Filmiki mam niestety słabe jak to się odpycha no ale spowodowało banana u mnie i u kierownika:

 

Fajnie jest a jeszcze tylko można poprawić, chociażby badziewne kolektory wydechowe zastąpić czymś luźniejszym no i wrzucić mniejsze kółeczko to 450KM na miękko wyjdzie co jeszcze nie będzie zbytnio nadwyrężało całkowicie seryjnego silnika, po porządnym przeglądzie i rewizji - sprawdzenie panewek, które to powinno dokonywać się zawsze przed jakimiś większymi modami :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjemnie ;) Jaki plus minus koszt osiagniecia takie mocy?

Najtańsze kompresor zestawy ze stanów to 5000$ w górę do tego należy doliczyć, wysyłkę, cło montaż oraz strojenie.

Ja miałem to szczęście że w mojej zetce już był taki zestaw do lekkiej naprawy - uszkodzone kółeczka i zcięty klin...

Ogarnąłem dzięki przyjacielowi z Częstochowy, kółeczko jedno zrobiliśmy o ząbek większe coby troszkę mniej dmuchało.

Ale coś czuję że niedługo dorobimy mniejsze coby do tych 460KM dobić :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze filmik jakbys zarzucil z zegarami widocznymi to bylo by klawo. A g techem mierzyliscie?

Jeszcze filmik jakbys zarzucil z zegarami widocznymi to bylo by klawo. A g techem mierzyliscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Maju myślę że nagramy taki filmik i dokonamy pomiarów  :D

Do tego czasu myślę że dojdzie do porównania do doładowanych zetek o podobnej mocy, od jutra planuję budowę 5-ciu budżetowych turbo zestawów :)

 

A w chwili obecnej Trakcji totalnie brak, jeszcze parę dni temu pod koniec 3ciego biegu się ona pojawiała ale teraz strach odkręcić nawet na 5-tce :D

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA to nie mogę się doczekać jak będzie ciepło i będziem latać sobie stadnie zetkami po 20 parę aut :)

Jakieś filmy trzeba ponagrywać z naszych zaabaw coby pamiątki były :)


 

Tutaj troszku lepiej widać jak przyspiesza... Okolica 9 sek wychodzi 100-200 ale myślę że spokojnie pół sek do urwania i tym samym czas seryjnego 480 Konnego GTR byśmy osiągnęli :)

 

Dla porownania lista czasów innych aut w sprincie 100-200km/h:

4.2 - Bugatti Veyron 16.4 Super Sport - 1183hp
4.6 - Koenigsegg Agera R - 1130hp
4.8 – Bugatti Veyron - 1001hp
5.0 - Koenigsegg Agera - 953hp
5.5 – Koenigsegg CCX - 806hp
5.7 – Koenigsegg CCR - 806hp
5.8 – Mosler MT900 GTR - 600hp
5.8 - Ferrari F12 - 740hp
5.9 - McLaren 12c - 625hp
6.0 - Porsche 918 - 795hp
6.1 - Mclaren F1 - 635hp
6.1 - Porsche RUF RT12 R - 750hp
6.2 - Pagani Zonda F - 602hp
6.3 - Lamborghini Aventador LP-700 - 700hp
6.3 - Porsche 911 GT2 RS - 620hp
6.4 - Porsche RUF RT12 S - 685hp
6.4 - Porsche Carrera GT - 612hp
6.5 – Pagani Zonda R - 750hp
6.7 - Ferrari Enzo - 651hp
6.8 - Ferrari GTB 599 - 612hp
7.0 - Mercedes SLR 722 - 650hp
7.1 - Corvette ZR1 - 638hp
7.2 - Porsche 991 turbo S 2013 - 552hp
7.2 - Lamborghini Murcielago LP 670 - 670hp
7.2 - Mercedes SLR Stirling Moss - 650hp
7.2 - Mercedes SLS - 563hp
7.2 - Mercedes SLR - 626hp
7.2 - Audi R8 V10 Plus (2013) - 550hp
7.3 - Porsche 911 997 GT2 - 530hp
7.4 - Ferrari 458 spider - 562hp
7.4 - BMW M6 (2012) - 560hp
7.4 - Ferrari FF - 660hp 
7.5 - Porsche 911 Turbo S (2011) - 530hp
7.6 - Ferrari F430 Scuderia - 510hp
7.7 - Lexus LFA - 560hp
7.8 - Lamborghini Murcielago - 580hp
7.8 - Nissan GT-R (2012) - 550hp
7.8 - BMW M5 (2012) - 560hp
7.9 - Corvette C6 Z06 - 513hp
7.9 - Porsche 911 GT3 RS 4.0 - 500hp
7.9 - Porsche 911 Turbo PDK (2010) - 500hp
7.9 - Porsche 991 GT3 - 476hp
8.0 - Ferrari F50 - 520hp
8.0 - Ford GT - 550hp
8.0 - Viper SRT-10 2008 - 612hp
8.4 - Ferrari F430 - 489hp
8.4 - Lamborghini Gallardo Superleggera - 530hp
8.4 - Aston DBS - 517hp
8.4 - Porsche 996 GT2 - 460hp
8.4 - Porsche 997 Turbo auto - 480hp 
8.6 - Porsche 997 Turbo manual - 480hp
8.6 - BMW M6 V10 - 507hp
8.6 - Jaguar XKR-S - 551hp
8.7 - Mercedes SL65 AMG - 612hp
8.7 - Nissan GT-R 2008 - 480hp
8.7 - Lamborghini Diablo VT - 492hp
8.8 - Audi RS6 - 579hp
8.8 - BMW M5 V10 - 507hp
8.8 - Mercedes C63 AMG Black - 457hp
8.9 - Mercedes S65 AMG (2008) - 612hp
9.0 - Porsche 996TT X50/Turbo 'S' - 450hp
9.0 - Porsche 997 GT3 RS - 415hp
9.1 - Lamborghini Gallardo SE - 519hp
9.1 - Audi S8 - 520hp
9.4 - Porsche 991 Carrera S - 400hp
9.5 - Bentley Continental Supersport - 630hp
9.6 - Panamera Turbo - 500hp
9.6 - Aston Vantage (2009) 517hp
9.6 - Wiesmann GT MF5 - 507hp
9.6 - Cadillac CTS-V - 564hp
9.7 - Porsche 996 Turbo - 420hp
9.9 - Mercedes E63 AMG -525
10.0 - BMW 760 (2010) - 544hp
10.5 - Audi RS5 - 450hp
10.6 - Audi R8 (2006) - 420hp
10.6 - Cayenne Turbo (2011) - 500hp
10.8 - Porsche 993 turbo - 408hp
10.9 - BMW M3 E92 - 420hp
11.2 - Aston Vanquish S - 528hp
11.6 - Audi RS4 Avant (2012) - 450hp
10.2 - Porsche 996 GT3 - 360hp
11.0 - Audi TT RS Plus (2012) - 360hp
11.6 - Mercedes SLK-55 Black (2006) - 400hp
11.8 - Jaguar XKR (2006) - 420hp
11.8 - BMW X6 M - 555hp
11.9 - BMW X5 M - 555hp
11.9 - Ferrari F355 - 380hp
12.0 - Porsche Cayman S - 325hp
12.1 - BMW Z4 M - 343hp
13.7 - Dodge Challenger SRT-8 - 477hp
12.3 - Cayenne Turbo S (2008) - 550hp
12.4 - BMW E46 M3 - 343hp
12.5 - BMW Z3 M - 315hp
12.6 - Ford Mustang Boss 302 LS - 443hp
12.7 - Mercedes ML 63 AMG (2008) - 510hp
13.3 - Honda NSX-R - 280hp
13.3 - Audi S5 - 354hp
14.4 - BMW M135i F20 - 320hp
14.6 - BMW M3 E36 - 321hp
14.7 - Cayenne Turbo (2004) - 450hp
14.9 - Mitsubishi Evo IX - 290hp
14.9 - Mitsubishi Evo IV - 279hp
15.3 - Ford Focus RS (2009) - 305hp
15.3 - Audi TT-S - 272hp
15.7 - Nissan 370Z - 330hp
16.0 - Jeep SRT-8 - 426hp
16.2 - Renault Megane RS (2009) - 250hp
16.4 - Subaru WRX STi - 280hp
16.4 - Seat Leon Cupra R - 265hp
17.0 - Supra Turbo - 284hp
17.9 - Audi TT 3.2 (2007) - 250hp
18.0 - Mitsubishi Evo X MR - 295hp
18.0 - VW Golf GTI VII - 230hp
18.4 - Mazda 3 MPS (2009) - 260hp
20.8 - Mini Cooper S works (2004) - 200hp
21.0 - Mazda RX-8 RS - 231hp
23.0 - Honda Civic Type-R (2007) - 201hp

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem tego ale przykładowo 370Z z rolki jest sporo szybszy od 350Z, tak pi razy oko DE obstawiam że w serii jakieś 17 sek zrobi 100-200 - gdzieś miałem porówanie z jakiejś niemieckiej gazety...

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam pytanie to co mierzyłeś na filmie te 9 sekund to jest mierzone stoperem? :D


Coobcio tutaj jest przyspieszenie mojego Z33.

Jechałem na autostradzie (niemieckiej hahaha) było lato 30+ stopni, chwilę wcześniej "ścigałem" się z BMW X6M i też leciałem 250 km/h więc temp pod maską były duże strzelam :) i dopiero potem wpadłem na pomysł nagrania przyśpieszenia, dwie osoby na pokładzie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozazdrościłem coobcio  chciałem nagrać dziś filmik dla porównania jednak wyszla kompletna llipa 

niby drogi suche jednak  slizgałem sie jak cholera   

 udało sie na oczywiście wsiowej niemieckiej autobanie jedynie nagrac cos takiego 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresor ma zimne powietrze przy takim małym doładowaniu jak z  turbo ,które grzeje powietrze- będzie lepiej turbo jakby dmuchnąć 1.5 bara

to wtedy będzie grubo tylko trza więcej modyfikacji silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wiadomo sprężanie powietrza powoduje wzrost temperatury   czy to turbo czy kompresor   po to jest montowane ic i od jego wydajności zależy  czy powietrze sie grzeje  i w jakim stopniu 

ważne jest też  że po przejściu przez ic  niemożna zawężać średnic rur np wyjście z ic 3cale a potem zejście na naprzykład 2 cale 

 takie coś spowoduje  ponowne podgrzanie powietrza   powietrze przechodząc przez ic zwieksza swoją gęstość i obniża temperature  w ścigach na 1/4   można też zrobić natrysk wody lub co 2 na ic  co spowoduje jeszcze wieksze zageszczenie powietrza   

kompresor natomiast zabiera sporo nm  z wału silnika  i ma zupełnie inną charakterystyke  

 

 w poprzednim moim projekcie miałem uklad podwujnego doładowania  kompresor plus spora turbina ze skani 

kompresor dawał mi to że odrazu mialem doładowanie i minimalizowal sie laag  holseta hx40 , kompresor posiadał sprzęglo elektromagnetyczne i wyłanczal sie jak zaczynal turbina sie napedzaĆ  

 pomiary mi pokazywaly że zabiera okolo 40km mocy dlatego go odłanczalem sterownikiem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coobcio bo to dobry wóz :D

A poważnie to jeszcze przed jakimikolwiek modyfikacjami (które już poczyniłem i które jeszcze mam do zrobienia), a chwile wczesniej nagrałem taki sam filmik, tylko że się nie zapisał, więc to była druga próba w odstępie czasu około minuty :) No i to było w połowie wrzesnia jak temp na zewnątrz była 25+ :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Coobcio,

 

Kupiłem jakiś czas temu używany zestaw Ati C2 procharger od gościa który miał to i VQ35DE w bagazniku Cinquecento! Jeszcze go nie zainstalowałem ale czytając o nich na anglielskich i amerykańskich forach kilka osób miało problemy ze zrywajacym się paskiem spowodowanym wyginaniem się listwy na której zamocowany jest kompresor. Nawet ktoś kiedyś w USA robił i sprzedawał taki zestaw usztywniający.

Mogę spytać jakiego paska używasz i czy nie masz z nim żadnego problemu oraz czy dokonywałeś jakichkolwiek modyfikacji superchargera przy instalacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jedynie wymieniłem wszystkie łożyska w kółeczkach (8 sztuk).

Dodatkowo dorobiłem podkładki bo fabrycznie jedno kółko nie jest do końca dopychane i potrafi w nim zciąć klin...

Pasków za mocno nie naciągam by w razie wyginania się ramienia ich za mocno nie naciagało...

 

Co do pasków to normalne paski wrzuciłem ten długi to 880M8 a krotki to 560M8 oba o szerokości 30mm

 

Ps. nie baw się w jakieś drut patenty do strojenia tego zestawu... Porządną pompę paliwa trzeba zapodać np. Wallbro 255 i do tego większe wtryski minimum 440ccm.

No i policz zębatki jakie masz te głowne z przodu ciekawe czy masz wersje na 6 czy na 7 PSI :P


Filmik kolejny mamy :)

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no widze że odcinka w góre poszła    widać że ładnie idzie   ido 200 mniej zmian biegów   

czy idzie ten silnik pokręcić tak do 7300  bo 6600 to dobre do cc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po wymianie śrub w korbowodach jakieś obr.min 200 wyżej można zakręcić... Powyżej już istnieje ryzyko uszkodzena nie revupowej pompy oleju - pęknąć może wewnętrzna zębatka...

Docelowo w tym projekcie, wlecą ciut agresywniejsze wałki, kute tłoki i sprężyny zaworowe z REV-Upa, plan na 7500-7700RPM - będzie się działo i 500 pęknie :)

 

Obecnie po zmianie wtryskiwaczy z Amarykańskich Datchwerków na europejskie Siemensy Deca 630ccm i po ponownym dostrojeniu udało się ugrać nieco bezstukowych Nm i KM:

1913224_838029462880488_953317185_o.jpg

 

Na wysokich obrotach chyba już się zapychają fabryczne kolektory wydechowe albo wałki rozrządu... Prościej jest zmienić kolektory na np. HR-owe :D


Mała aktualizacja po zmianie kolektorów:

1913210_855630634453704_1978928117_o.jpg

 

No i dźwięk maszyny:

Edytowane przez Coobcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pytanie czysto hipotetyczne i być może glupie  ktore ktos mi ostatnio zadał  ;)

 

jak wyglada sprawa jakby do 350z wsadzic kompresor z merca? Eatona m62 powiedzmy? da sie to zgrac? jest to sens?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...