Sebastia1 Opublikowano 22 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2014 Witam koledzy Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w doborze oleju do skrzynki rozdzielacza oraz mechanizmu różnicowego do Nissana X-trail T-31 2008, 2.0 DCi 150 km. Proszę o pomoc, ponieważ samochód jest już po gwarancji, a jak się okazało to przez okres gwarancyjny nie miał wymienianego oleju w mechanizmie różnicowym, skrzynce rozdzielczej, skrzyni biegów. Chciałem wymienić (wymieniłem tylko w skrzyni biegów manualnej) i dzwoniłem do serwisu w Chorzowie, gdzie auto było serwisowane i w Katowicach w celu zamówienia oleju oryginalnego i podania mi ilości, jakie wchodzą do poszczególnych układów. Ku mojemu zdziwieniu serwisanci poinformowali mnie, że jestem pierwszą osobą od momentu wprowadzenia t-31, która pyta o wymianę oleju w tych mechanizmach. Powiedzieli mi, że zgodnie z dokumentami technicznymi należy tylko sprawdzać poziom oleju a nie wymieniać. Podano mi, że do skrzynki rozdzielacza wchodzi około 1 litr oleju 75W85, a do mechanizmu różnicowego około 0,5 litra 80W90, ale nie zalecili mi wymiany. Co robić w takim wypadku? Proszę o doradzenie, ponieważ trochę chcę jeszcze pojeździć i zależy mi na perfekcyjnym stanie technicznym :Czy wymieniać oleje, jak tak to na jaki (czy oryginał, czy np. Mobil od bezpośredniego dystrybutora oraz jakie oznaczenie oleju tzn. 75W85 itp. oraz pojemność w układzie .)Czy oprócz oleju - nie wspominam o silnikowym - w skrzyni biegów (który wymieniłem), w skrzynce rozdzielacza, mechanizmie różnicowym (mam na myśli tylny most) jest jeszcze jakiś olej, który trzbea wymienić? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 23 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2014 Ja ostatnio wymieniałem - muszę zerknąć do papierów jakie oleje, ale zaryzykowałem i wbrew zaleceniom wymieniłem w tylnym moście - mój znajomy mechanik zakupił mi oleje Castrola - generalnie w skrzyni biegów po 60kkm i 3 latach był trochę brudny, ale już w tylnym moście podobno był jak nowy. Nie rozumiem czemu nie zalecają wymiany oleju w tylnym moście, bo w T30 już zalecają, a zasada działania i mechanicznie napęd w T30 i T31 nie różni się jakoś zasadniczo z tego, co się orientuje. Jeśli chodzi o wymianę oleju w napędach zdania są podzielone ASO mówi zgodnie z zaleceniem producenta, czyli generalnie nie ma pojęcia. Mechanicy z reguły mówią, że warto olej wymienić tam gdzie pracuje, bo z czasem traci swoje właściwości - coś w tym jest. Być może brak zalecenia wymiany oleju wynika z chęci pochwalenia się przez producenta bezobsługowością mechanizmu? Nie wiem... Tak samo jak nie rozumiem czemu do T31 przed liftem olejem zalecanym przez producenta jest 5W-30 o specyfikacji C3, a dla T31 po lifcie zalecanym jest już 5W-30 o specyfikacji C4 szczególnie biorąc pod uwagę, że te same silniki w Renault już od dawna jeżdżą na specyfikacji C4 Zauważyłeś coś niepokojącego po wymianie? Udało Ci się sprawdzić jakie oznaczenia miał olej do napędu? Wymieniałeś może w skrzynce rozdzielacza napędu? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
trucha0 Opublikowano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2014 Podnoszę temat jestem na etapie przymiarki do wymiany wszystkich olei w X-ie i pytanie takie o ile do mechanizmu różnicowego i skrzyni wiem co wlać o tyle do skrzynki rozdzielczej kompletna niewiedza każdy mówi co innego z tego co wyczytałem to trzeba tam wlać olej tak jak idzie do blokad LSD z ograniczonym tarciem czy ktoś może to robił i poleci jaki olej wlał?szkoda zatrzeć mechanizm bo z tego co czytałem dodawany jest jakiś uszlachetniacz nawet na allegro coś takiego jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 16 Czerwca 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2014 (edytowane) Do T30: 75W90 do przedniego, tylnego mostu oraz skrzyni rozdzielczej. Do T31: 80W90 do tylnego mostu i skrzyni rozdzielczej, 75W90 skrzynia z mechanizmem różnicowym RS6F52. Dodatek LSD dolewa się do oleju gdy tylny mechanizm różnicowy posiada sprzęgło LSD. Powinieneś mieć informację na tylnym moście czy posiada on LSD. Ewentualnie wykonać najprostszy test. Podnieść obydwa koła z tyłu i teraz jeśli kręcąc jednym kołem drugie kręci się w tą samą stronę - masz LSD, gdy w przeciwną - nie masz LSD. Jeśli masz LSD szukaj olejów zawierających dodatki do LSD. Dobrym olejem Jest Castrol Syntrax Limited Slip 75W140. Używałem takiego w Pajero Pinin, tam akurat most miał LSD. Edytowane 16 Czerwca 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 17 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2014 Wymieniałem w skrzyni biegów, przekładni redukcyjnej (tak to się chyba nazywa) i w tylnym moście. Tak to zrobił gość któremu ufam jeśli chodzi o sprawy motoryzacyjne. Strider, gdzie serwisujesz swoje wozidło, jeśli to nie tajemnica ? Pamiętasz może ile oleju wchodzi do skrzyni manualnej przy wymianie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Ja u siebie (T30)wymienialem i tak w skrzyni stary olej jak nowy czysciutki kolor ok itd jak z butelki, skrzynka redukcyjna to samo. Natomiast z tyłu jak zimny rosół, żółty, metny i lekko spieniony. Napedu na tyl uzywam sporadycznie, nic sie nie działo, wymieniłem bo uznałem, że należy. Przebieg 150 tyś a już raz olej był wymieniany wiec chyba warto to zrobic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tombo0022 Opublikowano 18 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2014 Chciałbym się podpiąć pod temat z pytaniem: Co ile należy wymieniać olej w skrzyni automatycznej i jaki olej polecacie do T31 2,5l benzynka 2008r.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Wymieniałem w przekładni redukcyjnej (tak to się chyba nazywa) i w tylnym moście. I tu pojawia się pytanie (nie bijcie jeśli bredzę). Jak zmusić olej w napędach, żeby był przynajmniej ciepły przed wymianą ? Zapiąć LOCK i pojeździć ? Przy tak małej objętości układu smarowania reduktora i tylnego mostu, wskazane byłoby, żeby ściekło jak najwięcej. Jeśli będzie zimny, sporo tego starego zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
frantic_1 Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Poczekaj do lipca albo ognisko pod Podejrzewam, że musiałbyś długo jeździć. Może jakaś nagrzewnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 (edytowane) Ilość oleju która pozostanie będzie na tyle niewielka aby mieć jakikolwiek wpływ na ten świeżo nalany. Odkręć korek i zostaw na godzinę. Edytowane 26 Listopada 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 Mimo to, że radykalny, pomysł z ogniskiem bardziej mi się podoba . Nikt w warsztacie nie będzie czekał godzinę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2014 To zrób to sam. Żadna filozofia i problem. Prędzej opalarka niż ognisko będzie lepszym pomysłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.