jacaaaa Opublikowano 26 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2014 (edytowane) Witam. Przejrzałem sporo wątków , ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytanie. Jestem raczej początkujący w kwestii aut z napędem 4x4. Navarę mam od jakiś 2 miesięcy, początkowo było bez problemu. Na chwilę obecną dzieje się coś dziwnego. Przy jeździ z napędem na tył wszystko jest ok. W momencie gdy wrzuce napęd na cztery koła , prawe przednie koło lekko stuka. W momencie kiedy znowy wrócę na tylny napęd czasami jest ok, czasami natomiast zaczyna bardzo mocno stukać i przy mniejszych prędkościach czuć , że przychamowuje auto ( w momencie gdy słuchać hałas) z czasem hałas ustaje, ale jest na prawdę głośny i dość niepkojący...Sprawa druga pojawiła się również niedawno. Po przejażdżce zauważyłem, że przednie prawe koło buczy przy skręcie w lewo ( na prostej jest ok). Natomiast gdy wrzucę na luz, albo odpuszczę gaz podczas jazdy na auto przenoszą się dziwne wibracje ... ( nawet gdy auto jest zupełnie rozgrzane... ). Czasami wystarczy się przejechać, na przykład na nierównościach i hałas ustępuje tak samo jak wibracje...Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje. Pozdrowienia !p.s. domyślam się z tego co poszukałem w różnych miejscach w internecie , że to wina luźnych/luźnego krzyżaka... dobrze kombinuję? Edytowane 26 Stycznia 2014 przez jacaaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Sprawdź półosie z przodu czy niemają luzu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacaaaa Opublikowano 27 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 (edytowane) Półosie są ok, były sprawdzane z miesiąc temu... Chociaż z drugiej strony zawsze mogło się coś uszkodzić w międzyczasie... Edytowane 27 Stycznia 2014 przez jacaaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaro78 Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 U siebie słyszałem styki takie jak luzy w półosi po lewej stronie. Sprawdziłem półoś i też stanąłem jak wryty bo OK było a jednak. Potem całe auto przy pewnej prędkości najpierw buczało a potem wibrowało na budę. Okazało się, że trafiony był krzyżak na przednim wałku. Wałek idzie po lewej stronie budy stąd zmyłka z lewym kołem. Sprawdź na wszelki luzy na krzyżakach z przodu. Wystarczy że hycniesz pod nyskę i pokręcisz jedną łapką za wał a drugą łapką obejmierz czule krzyżak starając się wyczuć luz w garści. I na twoim miejscu obserwowałbym łożysko koła. Sprawdź czy sie nie grzeje. Nie wiem przy jakiej prędkości to ci hałasuje, ale łożysko sprawdzisz też jadąc na wprost z prędkością huczenia i wykonując płynnie ruchy prawo lewo kierownicą. Auto będzie się delikatnie kłaść raz na lewy raz na prawy boczek dociążając w ten sposób raz lewe a raz prawe łożysko. To uszkodzone w momencie większego dociskania będzie huczało głośniej a gdy auto położy sie na drugi boczek i odciąży łożysko może nawet na chwile w ogóle przestać huczeć. Tak chyba najszybciej. Jeśli nadal nic z tego to pozostaje najgorszy scenariusz- jeździć aż chrupnie. Wtedy wiadomo będzie co było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacaaaa Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Problem w tym, że buczenie i trzęsienie zdarza się sporadycznie. I chwile pobuczy a potem jest iealnie i cicho. Ale gdy już buczy to podczas skręcania w prawo( gdy jadę prosto jest cisza ) i w tym samym czasie gdy byczu na luzie przenoszą się wibracje na budę.Krzyżaki tłumaczyły by chyba dziwny dźwięk , który ma miejsce po rozłączeniu napędu na 4 koła...Chyba nie ma wyjścia, musze się udać na jakiś kanał iwszystko pomacać...Dzięki za odpowiedzi,gdyby ktoś miał inne pomysły, chętnie wysłucham ! Pozdrowienia ! Edytowane 28 Stycznia 2014 przez jacaaaa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaro78 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Ha jesteś w błędzie Wał obraca sie cały czas póki koła sie kręcą. Nie ma znaczenia, ze masz rozłączony przód. Wał sie kręci tyle, że nie przenosi momentu. A wirujące 10kg które ma bicie czy luz na lozyskach potrafi dać o sobie znać po całej budzie. A u mnie np. opony strasznie buczą przy małej prędkości na zakretach, np przy jezdzie po rondzie. Tez chwila zanim zjarzyłem. Dziwny ten twój objaw. Cos jest na rzeczy. Piszesz, że na luzie też, czyli trzeba brać pod uwagę wszystko co się obraca. Niestety cieżko pomóc. Musisz pokombinować. Jestem ciekaw co odkryjesz. Może zatarta Piasta z łożyskiem, a może głupia osłona tarcY hamulcowej o coś trze. W Alfa Romeo prawa półoś była podparta po środku łożyskiem. Dziwne bo tu w nysie wały ze 3xgrubsze a nigdzie nie są Podparte (dlatego wyważenie ich jest tak ważne). I co ja sie naszukalem zanim to znalazłem. Miałem efekt szorowania czegoś ale tylko jak dałem w palnik i tylko przez chwile (widocznie w pierwszej szybkiej fazie ruszenia siła była najwieksza). Mechanior stary alfista mówi do mnie ty weź to wymień to 60PLN i zobaczysz. I jak ręką odjął. A polookaj na gumy przegubów, może haczy o coś na skręconych kołach. Nie wiem czego sie czepiać bo objaw masz dziwny. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Yaro78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacaaaa Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Ja doskonale wiem, że się kręci nawet gdy napęd jest rozłączony. Piszę tylko, że stuki występują tylko podczas jazdy z napędem na 4 koła i chwilę po jego rozłączeniu. Co zdecyodwanie świadczyło by o tym, że jest to związane z przenoszeniem napędu na przednią oś,lub z elementami przedniego napędu, które nie pracują tak intensywnie podczas swobodnego obracania się wału. Gdy napęd jest na tył problem nie istnieje i się w ogóle nie pojawia...Co do buczenia i wibracji na pace. Buczenie na pewno nie wynika z opon bo pojawia się sporadycznie i to tylko podczas skrętu w lewo. Problem wibracji w zasadzie tylko na luzie albo na wolnych obrotach ( gdy wibruje paka, buczy także koło przy zakrętach a potem oba objawy ustają jednocześnie... ) Chyba nie ma wyjścia, podjadędo znajomego na kanał, pomacamy i może się coś ujawni.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mir-e Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 auto nie na kanał ,a na podnośnik i w górę sprawdż piasty przednich kół czy nie mają luzu są kiepskiej jakości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacaaaa Opublikowano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2014 Poduszka pod skrzynią , która spadała przy mocnym skręcie i przenosiła wibracje na ramę. Co dawało wrażenie buczenia koła... Kolejne pytanie. Po zmianie napędu z 4 kół na dwa, słychać przez pewnie czas metaliczne stuki z przodu auta. Jakby w lewym kole. Jakiś pomysł ? Piasta ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 14 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2014 Podnieś koło i ruszaj góra dół jak jest luz to piasta do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Datex Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 W D22 można skasować luzy na łożysku, nie trzeba od razu jego wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 a masz tam jakieś sprzęgiełka w piastach, czy zabieraki na sztywno ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Podłączę się pod ten temat . Przy wymianie kół , zauważyłem luz na dolnym sworzniu wahaczy. Przymierzam się do wymiany w tym tygodniu. . Pytanko ? Dużo roboty ? Prasa jakaś potrzebna ? Kontrola zbieżności po wymianie ? Mógłby ktoś coś podpowiedzieć ? Jakieś specjalne narzędzia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Roboty trochę. Najlepiej wyciągnąć cały wahacz i tutaj zaczyna się problem z śrubami regulacyjnymi. Możesz ich nie odkręcić. Ale jak dobrze sobie zaznaczysz ich ustawienie i odkręcisz to problemu żadnego nie będzie. Prasa potrzebna nie będzie ale imadło, dobry młotek i tuleja lub nasadka adekwatna do wielkości sworznia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Właśnie chcę wymienić bez wyjmowania całego wahacza. Jak już go wyjmę to sobie dam radę , na razie planuje zrobic to bez wyjmowania , tym bardziej ze jest to dolny i moze uda sie nowy wepchnac ciezarem samochodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 Da się wymienić ale musisz uspawać sobie ramkę z ceownika podnośnik 3T tulejki i mini przenośna prasa gotowa śruby wachacza trzeba ciąć bo nie da się ich wyjąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 U mnie śruba puściła pod palnikiem. Zapomniałem będziesz musiał piastę odkręcić bo sworzeń jest nasadzany od góry. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Piasta to już nie problem , gorzej z tymi wszystkimi śrubami - 9 lat nie ruszane, pójdzie dużo WD40 , ropy no i palnik trzeba przygotować. Wymienialiście też inne tuleje czy sworznie przy okazji ? Bo u mnie jest tylko luz na dolnym sworzniu a nie wiem co może mnie spotkać jak rozbiorę wahacz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Ja robiłem i górę i dół, a przy okazji łączniki i gumy drążka stabilizatora. Trochę to trwało bo zamówiłem poliuretan w Olkuszu, a że nie mieli gotowych tulei to musiałem wysłać wahacze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiki Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 Witam robiłem wymianę wszystkiego z przodu na raz i muszę z przykrością stwierdzić że odkręciły się jedynie 3 śruby, reszta była cięta natomiast tuleje wypalane niestety oszczędności producenta w tym aucie widać na każdym kroku ( mam na myśli min. oszczędności na smarze) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 26 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2015 Oddałem w końcu samochód do mechanika.... Wymienione sworznie dolne i samochód zupełnie inaczej jedzie. Fabryczne wytrzymały 190 tys. km i 9 lat . Nie ma chyba co narzekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.