mariusz827 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) Co do elektryki to musze się z Tobą zgodzić. W ubiegły piątek pojechałem na myjnię i do garażu. Po południu już nie odpaliła (tzn kręciłem i nie zpalił). W sobotę rano próbowałem, ale aku już był słaby. Kupiłem prostownik i po południu próbowałem odpalić - zero gadania. Przejrzałem schematy, miernik do łapy i testowałem czujniki. Nie było iskry, więc czujniki położenia wału i wałka rozrządu. Wyszło, że dobre. Dorobiłem dodatkową masę i nadal nic. W niedzielę pokręciłem dłużej i odpaliła, ale nie wkręcała się powyżej 2.5 tyś. Podłączyłem kompa, wyszło, że przepływka - rzeczywiście, przy montazu uziemienia do rozrusznika wyciągałem dolot i wtyczka nie była do końca wpięta. Co dziwne, od niedzieli odpala jak głupi dosłownie na dotyk. W/g mnie muszę zająć się na poważnie wiązką od ecu do wszystkich czujników - sporo tego, więc grzebania na parę dni, ale patrząc na stan przewodów, to niektóre są tak sztywne, jak by były z drutu, a nie linki. pozdr. Mariusz Edytowane 20 Lutego 2014 przez mariusz827 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nilkp Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 dokładnie kable są sztywne, ale przejścia mają , jakby nie miały to bym wtedy może coś znalazł, a tak kompa trzeba wyciągac chyba. Tylko że wsadzili go tak że cały panel trzeba wyciagac bo inaczej chyba nie pójdzie. Może dziadyga gdzieś ma zimnego luta bo wątpię żeby to czujniki były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz827 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 dokładnie kable są sztywne, ale przejścia mają , jakby nie miały to bym wtedy może coś znalazł, a tak kompa trzeba wyciągac chyba. Tylko że wsadzili go tak że cały panel trzeba wyciagac bo inaczej chyba nie pójdzie. Może dziadyga gdzieś ma zimnego luta bo wątpię żeby to czujniki były. Zimny lut też (teoretycznie) pokazał by błąd jakiegoś czujnika - w sensie, że nie podłączony - czyli nie działa. Zczytam błędy jak wrócę do domu. Dziś rano (po tygodniu bezawaryjnego odpalania) strzeliła focha i musiałem długo kręcić - ale i tak ją kocham :-) pozdr. Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nilkp Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) Chyba znalazłem przyczynę szarpania skrzyni, mianowicie wkurzyłem się dzisiaj na maxi i wziąłem sie za uziemianie jej. Poodkręcałem kable od aku i z minusa poleciałem do skrzyni, główkowałem gdzie ją podpiąc i szczęśliwym trafem wybrałem miejsce nad półośką, taką śrubę do której jest przyczepiona blacha z wtyczkami od skrzyni. Kombinowałem troche bo kanału tu nie mam i musiałem wszystko z góry robić, i pomyślałem przy okazji że przeczyszczę te wtyczki, tu sie ździwiłem bo jedna była tylko założona na wierzch wogóle się nie stykała ( takia wtyczka z 6 albo 8 pinami ). Po skończonej robocie w samochód i gaz do dechy. Całkiem inaczej chodzi skrzynia, biegi przerzuca płynnie i przestała szarpać. Narazie test wykonany na 10 km ale w piątek będzie 1500km zobaczymy czy coś to dało . Pytanie mam od czego mogła być ta kostka? znajduje sie pod pompą ABSu, jest tam ich w sumie z 3 kostki (ta jet środkowa)tyle że tamte sa chyba na 2 piny lub 4. Pozdrawiam. Mariusz sprawdz czy ci zawór na listwie paliwowej nie puszcza. Takia puszka mała z podciśnieniem na koncu listwy paliwowej, może to ona ci wszystko psuje. Edytowane 22 Lutego 2014 przez nilkp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz827 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Komp wykazał czujnik położenia wałka rozrządu. To już nie pierwszy raz. Code 11: Camshaft Posi Sen (2 starts)Code 33: O2S1 (2 starts)Code 71: Multi Cyl Misfire (5 starts)Code 1001: HO2S1 HTR(B2) (0 starts) Potestuję jeszcze i sprawdzę kabelki, a pewno i tak wymienię czujnik. pozdr. Mariusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nilkp Opublikowano 11 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2014 Witam po dłuższej przerwie. Na kompie nie ma błędów, a silnik dale nierówno chodzi teraz ma wypadanie zapłonów nie tylko na 4 cylindrze, cewki wymienione, w warsztacie który ogarnia autoelektronikę powiedzieli że to nie wina cewek, coś się dzieje ze sterowaniem na początku jest przez 3 sek ok a potem następuje zubożanie mieszanki przez ECU i niewiedzą dlaczego ( a według nich powoduje to właśnie wypadanie zapłonu ). Tyle zostało stwierdzone przez jeden dzień i stawiają na kompa że coś jest w nim uszkodzone, ale to dopiero moga zdjagnozowac po wymontowaniu. A to moze byc dopiero zrobione za miesiąc. Pytanie mam jeszcze czy wypadanie zapłonu może powodować wyciągnięty łańcuch, i jak można stwierdzić że jest on wyciągnięty, u mnie jest cisza. Czy przez otwory do napinacza i do pompy wodnej można coś stwierdzić. Aha skrzynia sie uspokaja chyba ta rozłączona wtyczka była przyczyną szarpania,mam wrażenie że powoli się sama skrzynia adoptuje bo niemam mozliwości żeby ją ustawić(skorygować jej pamięć ) bo rozłączenie aku na 24 godz nie pomaga Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.