byczynho Opublikowano 27 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2014 Witam.Ostatnio zauważyłem dziwne objawu po uruchomieniu zimnego silnika mianowicie, silnik po uruchomieniu przez pierwszych kilka sekund nierówno pracuje, coś w rodzaju jakby paliwa nie dostawał albo na 3 tłokach chodził, coś jak odcinka ale na obrotach biegu jałowego. Co to może być? Druga sprawa to ABS. Kiedy było ciepło nie było możliwości sprawdzenia tego ale teraz bardzo daje się we znaki. ABS wg. mnie za szybko zaczyna działać, nie pozwala nawet na chwile zblokować kuł. W innych samochodach którymi miałem okazje jeździć było tak, że pedał hamulca wpadał i odbijał. U mnie jest tak, że pedału nie sposób wcisnąć tak, żeby zablokował koła bo cały czas mi go odbija. Powiedzmy, że normalnie ABS w czasie 1 sekundy odbija pedał 2x a u mnie to chyba z 10x. Droga hamowania zamiast się skracać to mocno się wydłuża. Primery tak mają czy u mnie z ABS coś nie tak? Trzecia sprawa, primce stanowczo brakuje mocy. Nie jest to tak bardzo odczuwalne jadąc samemu, za to jadąc we dwoje z pustą przyczepką jest to już bardzo bardzo odczuwalne. Normalnie wrażenie jest takie jakbym jechał ciągnikiem a nie samochodem. Co może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 ABS właśnie po to jest aby się koła nie blokowały - jakby pozwalał blokować choć na chwilę to znaczy że nie działa do końca tak jak powinien. Czujnik wychwytuje blokadę natychmiast, nie ma miejsca na żadne opóźnienie. A to że załącza Ci się za często - może masz opony już w nienaljepszym stanie. Ja też tak mam, zimówki mają już kilka lat i nie trzymają się ośnieżonej czy mokrej drogi tak jak bym chciał, ale właśnie ABS ratuje przed poślizgiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Skyller Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Dokładnie jak kolega nrb pisze . ABS z niem. antiblockersystem - czyli układ hamulcowy w aucie stosowany WŁAŚNIE w celu zapobiegania blokowania kÓł podczas hamowania.... Abs wydłuża drogę hamowani gdy na jezdni znajduje się cienka " luźna" warstwa np. liści, piachu , błota..... Długość drogi hamowania samochodu z ABS uzależniona jest od kilku czynników m.inn. od : warunków zewnętrznych, jakości ogumienia (jak wspomniał kolega powyżej) oraz umiejętności kierowcy.... Dziwne uczucie pod stopą , gdy "pedał" tak chrobocze ;-) "Wygoogluj" sobie hasło " prawidłowe hamowanie samochodem z systemem abs" na carfocus.pl ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Wczoraj właśnie po napisaniu tematu sporo googlowałem na temat ABS. Zawsze myślałem, że głównym zadaniem ABS jest skracanie odcinka hamowania, a okazało się że ABS służy do tego aby kontroli nad pojazdem nie stracić. W takim razie mój ABS działa dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.