Nowy99 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Witam, jestem nowy ale z racji faktu że posiadam już drugą navarę chciałbym zapytać czy ktokolwiek próbował wymienić tylni most w navarze na taki sam z blokadą?? czy jest to zrealizowania ze względu na przełożenie?? oraz na aktywacje blokady?? Pozdrawiam Marcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Chyba lepiej dokupić blokadę np. ARB. Będzie łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy99 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Chyba lepiej dokupić blokadę np. ARB. Będzie łatwiej Dzięki za odpowiedz. Co do łatwości to nie mam pewności chyba że o podłączenie samego mostu z podłączeniem włączenia blokady. ale cenowo to chyba dwa razy drożej ponieważ używany most z blokadą na allegro kosztuje w okolicy 1600 a blokada o której piszesz około 4600. Chodzi mi tylko czy podłączenie elektryki do mostu- załączania blokady w moście stanowi duże wyzwanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 No właśnie z tą elektryką może być problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy99 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 No i w związku z tym pytam czy nikt tego tematu nie przerabiał?? Przeglądając zdemontowane mosty różnica miedzy takim z blokadą a bez jest taka że z tego z blokadą wychodzą dwa przewody :- jeden przewód (przypuszczam że do załączania) i drugi obok niego ( chyba do kontrolki) ale pewności co do tego nie mam. tak że jeżeli dobrze przypuszczam to sygnał zasilający załącza elektromagnes i załącza blokadę a drugi melduje do konsoli czy blokada zaskoczyła. ale mogę się mylić więc proszę o poradę jeżeli ktoś to przerabiał?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaro78 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 Nowy Z tego co ja patrzyłem w serwisówkę bo akurat mam blokadę tyle ze nie działa to sprawa wygląda tak. Specjalnie dla tej głupiej blokady masz przy tunelu plastikowym pod kierą moduł zarządzający tym dziadostwem. Moduł to tam kij. Mozna by kupić włożyć i OK ale Japonce skundleni z żabojadami wymyślili to inaczej: Cała logika i wszystkie sygnały z reduktora trafiają do innego modułu - pod maskę nie pamietam jak to sie tu nazywa, ale generalnie zazwyczaj jest to BCM. Tzn BCM wie czy jesteś na 4LO czy na 4HI czy akurat masz luz i czy np masz wciśnięte sprzęgło oczywiście wszystkie sygnały z siłownika i krańcowek reduktora- tzn czy siłownik poszedł w to miejsce gdzie powinien czy może po drodze sie zaciął, nawet info o stanie ABS czy sygnał o prędkości, no przecież nie możesz załączyć blokady jadąc. I teraz uwaga, na podstawie tych sygnałów, do tego specjalnie tylko dla blokady mostu modułu trafia zezwolenie na załączenie blokady jeśli spełniasz kilka warunków i wciśniesz przycisk LOCK. Niestety to info biegnie sobie po tzw. magistrali CAN i tu sie zaczyna. Musiałbyś podłączyć po prawidłowym zmontowaniu wszystkiego auto do kompa i powiedzieć komputerowi, ze od dziś ma ten moduł. Każdy taki moduł (to może byc radio, czujnik zmierzchu, climatronic, itd. ) w sieci CAN ma swój adres. Póki komp nie wie, ze go ma nie odpytuje takiego modułu i nie zgłasza jego usterki (w tym przypadku byłaby to usterka braku komunikacji) i nie wysyła tez do niego żadnego info, wiec nici ze sterowania. Musiałbys mieć i ten moduł i dostęp do CONSULTA. Natomiast co ciekawe mając te wszystkie flaki i poprawną konfiguracje kompa (tak jak u mnie) jesteś w stanie bez CONSULTA naprawić napędy od strony elektrycznej bo wszystkie sygnały wchodzące mozna obadac zwykłym miernikiem. Niestety jeszcze sie za to nie zabrałem. Wiem tylko, ze siłownik i krańcówka w moście jest OK ale komp nie widzi poprawnego zapięcia 4LO fizycznie siłownik przełącza i fizycznie mam 4LO, ale na tablicy mruga mi 4LO co mówi, ze jest w trakcie przełączania na 4LO. Wiec zapewne to krańcówka padła albo kabelek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaro78 Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 (edytowane) Nowy Z tego co ja patrzyłem w serwisówkę bo akurat mam blokadę tyle ze nie działa to sprawa wygląda tak. Specjalnie dla tej głupiej blokady masz przy tunelu plastikowym pod kierą moduł zarządzający tym dziadostwem. Moduł to tam kij. Mozna by kupić włożyć i OK ale Japonce skundleni z żabojadami wymyślili to inaczej: Cała logika i wszystkie sygnały z reduktora trafiają do innego modułu - pod maskę nie pamietam jak to sie tu nazywa, ale generalnie zazwyczaj jest to BCM. Tzn BCM wie czy jesteś na 4LO czy na 4HI czy akurat masz luz i czy np masz wciśnięte sprzęgło oczywiście wszystkie sygnały z siłownika i krańcowek reduktora- tzn czy siłownik poszedł w to miejsce gdzie powinien czy może po drodze sie zaciął, nawet info o stanie ABS czy sygnał o prędkości, no przecież nie możesz załączyć blokady jadąc. I teraz uwaga, na podstawie tych sygnałów, do tego specjalnie tylko dla blokady mostu modułu trafia zezwolenie na załączenie blokady jeśli spełniasz kilka warunków i wciśniesz przycisk LOCK. Niestety to info biegnie sobie po tzw. magistrali CAN i tu sie zaczyna. Musiałbyś podłączyć po prawidłowym zmontowaniu wszystkiego auto do kompa i powiedzieć komputerowi, ze od dziś ma ten moduł. Każdy taki moduł (to może byc radio, czujnik zmierzchu, climatronic, itd. ) w sieci CAN ma swój adres. Póki komp nie wie, ze go ma nie odpytuje takiego modułu i nie zgłasza jego usterki (w tym przypadku byłaby to usterka braku komunikacji) i nie wysyła tez do niego żadnego info, wiec nici ze sterowania. Musiałbys mieć i ten moduł i dostęp do CONSULTA. Natomiast co ciekawe mając te wszystkie flaki i poprawną konfiguracje kompa (tak jak u mnie) jesteś w stanie bez CONSULTA naprawić napędy od strony elektrycznej bo wszystkie sygnały wchodzące mozna obadac zwykłym miernikiem. Niestety jeszcze sie za to nie zabrałem. Wiem tylko, ze siłownik i krańcówka w moście jest OK ale komp nie widzi poprawnego zapięcia 4LO fizycznie siłownik przełącza i fizycznie mam 4LO, ale na tablicy mruga mi 4LO co mówi, ze jest w trakcie przełączania na 4LO. Wiec zapewne to krańcówka padła albo kabelek. Tak sie składa, ze jestem automatykiem i czasem pracuje na magistrali CAN-BUS. Niestety za dużo rzeźby, żeby zgadnąć jaki adres ma każdy moduł auta w sieci i na jakich parametrach sieci to wszystko ze sobą gada. Każdy producent auta pewnie sam sobie to ustala, choć może nie do końca, bo jest coś takiego na rynku jak autoalarmy z możliwością podłączenia sie do CAN auta. Dzięki temu juz sie nie wlutowuje alarmu w obwody jakichś krańcowek drzwi, itd. tylko alarm wie to wszystko po CAN od kompa auta czy drzwi zamknięte, czy szyby zamknięte, może zablokować zapłon, włączyć światła, klakson czy inne rzeczy. Po to właśnie jest BCM to łączy komunikację CAN z rzeczami wykonawczymi typu wycieraczki itd. Nie wiem czy wiecie, ale w nysie światła przewmgielne są sterowane po CAN. Sygnał do BCM trafia z manetki i komp wysyła po CAN sygnał do załączenia przeciwngłowych. Edytowane 28 Stycznia 2014 przez Yaro78 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy99 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 (edytowane) Tak przypuszczałem to byłoby za proste żeby sobie od tak przełącznikiem most załączać tzn blokadę mostu Edytowane 29 Stycznia 2014 przez Nowy99 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kody Opublikowano 6 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2014 Wszystko co bardziej ma skomplikowana elektryke od latarki to dla mnie zagadka. Dlatego pytam czy nie daloby sie uproscic i zalaczac blokade z pominieciem tych wszystkich BCM-ow i CAN-ow prosto kablem z dodatkowego wlacznika i przekaznika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowy99 Opublikowano 1 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2014 WItam, Koledzy wracam do temaru bo brak blokady spędza mi sen z powiek i wpadł mi na pomysł take rozwiązanie : -Wymiana mosty na taki z blokadą -Przełączników jak w wersji z blokadą -i wgranie programu jak w wersji z blokadą Co myślicie? Czy dałoby sie wgrać oprogramowanie z samochodu z blokadą w miejsce mojej pamieci czy bedzie hulać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.