Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kłopoty z odpalaniem i obrotami po wymianie filtra paliwa


ron5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wymieniłem dzisiaj w warsztacie filtr paliwa,na nowy kupiony na allegro (prawdopodobnie chińszczyzna)

Po wyjechaniu z warsztatu auto na parkingu zgasło na wolnych obrotach.Potem było ok,po powrocie do domu i odstaniu 2 h były kłopoty z odpaleniem.Odpalil po kręceniu i zgasł,dopiero po 2 razie zaskoczył i trzymał obroty.

Mam pytanie-jutro w serwisie wymieniam filtr na porządny ale czy może to byc wina nie filtra ale niefachowego montażu?

Serwis jest dosyć wiarygodny,serwis aut japońskich we Wrocławiu.

Czy teraz po wymianie na nowy filtr konieczne sa jakieśczynności dodatkowe typu odpowietrzanie układu paliwowego itp?

Z góry dziękuje za podpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy dobrze dokręcono obejmy na rurkach przy filtrze. Sprawdź czy korek od spuszczania wody jest zakręcony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,dzięki.Przyczyną był filtr no name chiński z allegro ,zamieniony na porządny Knecht i już wszystko w porządku.

Swoja droga porozmawiam ze sprzedawcą sprzedającym szajs.pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

to i ja sie przypne do tematu.

Zatankowalem na Orlenie 65 l paliwa wyjezdzielm ponad pol baku w 3 dni.

Na 4 dzien rano auto nie odpala krecilem krecilem az za moze 6-7 razem zaskoczyl ale tak jak kolega pisze na wolnych gasl.

Auto zabrali na lawete do serwisu i stwierdzili ze to paliwo. Wymienili filtr wyczyscili bak i autko lata.

Pytanie jak sprawdzic czy filtr jest ok ( oddali mi stary ).

Skoro jezdze 3 dni na tym samym paliwie i jest ok, auto nie slablo nie dlawilo sie a tu nagle na 4 dzien pada wiec wydaje mi sie ze to cos z filtrem.

Chcialbym zrobic ekspertyze bo skasowali mnie ponad 900 zl, a ja na 100% jestem pewien ze paliwo jest dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozbierz filtr, wyciągnij wkład i zobacz co jest w środku. Miałem podobny problem ale u mnie albo mikroskopijny kawałek parafiny albo inne dziadostwo zatkało na chwilę wtryskiwacz. Było na tyle małe że filtr tego nie wyłapał. Też tankowałem na Orlenie.

 

Temperatury niskie i nie będziesz pewien czy coś się nie wytrąci z paliwa.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość problemów w Polsce z silnikiem to wina paliwa.

Nieważne na jakiej stacji się kupuje bo dostawcą jest ORLEN albo LOTOS.

Wystarczy zatankować za granicą i samochód zupełnie inaczej chodzi.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,paliwo to oczywiście ważna kwestia ale ja obejrzałem i porównałem obydwa filtry-chiński i porządny.Jest na górze metalowego korpusu przymocowana część z tworzywa i w wypadku chińskiego ona się po prostu ruszała dając mozliwość łapania powietrza.Tako filtr może mieć nieszczelności i zapowietrzać układ ze skutkiem gaśnięcia auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do silnikow diesla powinno sie zawsze kupowac porządne filtry, najlepiej oryginalne. w polsce paliwo jest bardzo złej jakosci, wystarczy popatrzec na zachodnią europę gdzie praktycznie nie ma zgłoszeń reklamacyjnych/gwarancyjnych w tym temacie. i tak naprawdę nie ma znaczenia czy tankujesz na bliskiej czy na shellu i kupujesz najlepsze paliwo. poza tym uklad wtryskowy w d40 nie jest najlepszy i łatwi się zapychają wtryski albo pompa.

 

po wymianie filtra paliwa nalezy zresetowac pompę wtryskową poniewaz przewód był rozpinany i dostało się powietrze. jezeli tego nie zrobil ten warsztat, to masz jedną z przyczyn dlaczego źle pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat był ok,zgadzam sie również z uwagami co do dbałości o układ paliwowo-wtryskowy.Po zamontowaniu markowego filtra wszystko jest tak jak powinno być-równe obroty.

W warsztacie usłyszałem również żeby nie tylko uważac na jakośc paliwa ale rownież nie jeździć na rezerwie gdyż wtryski sa chlodzone paliwem a to chłodzenie szwankuje gdy paliwa jest mało.Nie wiem,nie znam się ale bede się stosował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo jeźdżąc na rezerwie , pompa zaciąga cały syf , który jest na dnie zbiornika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syf zawsze jest na dnie a pompa zawsze ciągnie z dna bardziej tu chodzi o kondensację pary wodnej i zbiornik bardziej wypełniony tym miej wody się skrapla co do chłodzenia paliwa to też mit ponieważ navara ma po drodze od zbiornika chłodnicę paliwa w postaci metalowej rurki a poza tym gdy silnik zasilany jest podgrzanym paliwem miej pali i ma wyczówalnie więcej mocy (sprawdzone)

Ja osobiście nigdy nie schodzę poniżej połowy ale to nie z powodów opisanego wyżej tylko dlatego że zawsze jestem przygotowany na wszelką ewentualność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...