tomcio193 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam, czy zdażyło się komuś coś takiego: podczas uruchamiania silnika - w zasadzie chwilke po, słychać jak pracuje jakaś pompa ze 2 sek. przy przednich kołach i na tablicy wyskakuje na pomarańczowo esp off ,4wd. Nie jest to za każdym razem. Jak wyskoczy taki błąd to jak wylacze silnik i uruchomie pnownie to najcześciej znika, chociaz nie zawsze. Charakterystyczna przy tym jest praca jakiejs pompy - pierw jej nie słyszałem ale teraz ucho wyczulone i słysze. Cóz to może być, jakiś czujnik styk? Wiadomo teraz jest wilgotno ale nie ma równiży czy po deszczu czy w bezopadowy dzień. Ciekawe czy jakby bylo lato - bez wilgoci Na zużyciu mam tarcze i klocki, także na co zwrócić uwage jak będe mia rozebrane hamulce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Świeci się "ESP OFF" oraz "4WD"? Ja miałem kiedyś przetartą wiązkę, i efekt był taki, że przy uruchamianiu ciepłego silnika niemal zawsze świeciła się pomarańczowa kontrolka "4WD". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 U mnie po zapaleniu pojazdu wszystkie kontrolki wygaszają się, a dopiero po przejechaniu pewnej liczby kilometrów zapala się ESP OFF oraz symbol „ślizgającego się pojazdu”. Po zgaszeniu i zapaleniu pojazdu ta sama historia. Nie ma żadnej zależności między liczbą przejechanych km a zaświeceniem się kontrolek, czasem zapalają się wcześniej, a czasem później. Jeżdżąc w mieście gdzie robie w czasie jednego przejazdu do 10 km, kontrolki się nie zapalają. Na wiosnę będę wymieniał wahacze w Bosch wtedy powiem aby zaglądnęli do tego, na razie nie wiem o co chodzi. pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 U mnie po zapaleniu pojazdu wszystkie kontrolki wygaszają się, a dopiero po przejechaniu pewnej liczby kilometrów zapala się ESP OFF oraz symbol „ślizgającego się pojazdu”. Po zgaszeniu i zapaleniu pojazdu ta sama historia. Nie ma żadnej zależności między liczbą przejechanych km a zaświeceniem się kontrolek, czasem zapalają się wcześniej, a czasem później. Jeżdżąc w mieście gdzie robie w czasie jednego przejazdu do 10 km, kontrolki się nie zapalają. Na wiosnę będę wymieniał wahacze w Bosch wtedy powiem aby zaglądnęli do tego, na razie nie wiem o co chodzi. pozdrawiam Krzysztof W takim przypadku nie ma co gdybac i domyslac sie przyczyny tylko to pojechac do fachowca ,ktory podlaczy auto pod komputer i stwierdzi co jest powodem nieprawidlowości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 U mnie po zapaleniu pojazdu wszystkie kontrolki wygaszają się, a dopiero po przejechaniu pewnej liczby kilometrów zapala się ESP OFF oraz symbol „ślizgającego się pojazdu”. (...) Tak się składa że ćwiczyłem coś podobnego - sprawdź i ustaw geometrię (i tak trzeba to zrobić po wymianie wahaczy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekp Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Tak się składa że ćwiczyłem coś podobnego - sprawdź i ustaw geometrię (i tak trzeba to zrobić po wymianie wahaczy). będę wymieniał wahacze to zobaczymy czy to rozwiaże problem, dziś przejechałem 120 km, bez gaszenia samochodu, kontrolki się nie zapaliły, pozdrawiam Krzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Gaszenie samochodu ma tylko taki wpływ, że kasuje bieżące odczyty ESP. Przy źle ustawionej geometrii układ cały czas wykrywa nieprawidłowe położenie samochodu względem zamierzonego toru jazdy, i stąd świecąca się kontrolka. Jak już zrobisz geometrię to napisz czy problem zniknął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Witam,miałem taki sam problem, ja obarczam winą za taki stan rzeczy akumulator , był już bardzo słaby i leciwy. W trakcie uruchamiania przygasały wszystkie kontrolki i widocznie słaby prąd dostawały czujniki co powodowało wariowanie.Wczoraj kupiłem nowy akumulator i odpalając po mroźnej nocy już jest wszystko dobrze ,a przy rozruchu kontrolki nie przygasają.Zobaczymy jak będzie dalej,myślę że pomogło.Pozdrawiam Jeszcze jedno,jak musiała by być źle ustawiona zbieżność żeby czujniki to wychwyciły,samochód musiałby wtedy robić cztery ślady lub jechać bokiem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 U mnie po zapaleniu pojazdu wszystkie kontrolki wygaszają się, a dopiero po przejechaniu pewnej liczby kilometrów zapala się ESP OFF oraz symbol „ślizgającego się pojazdu”. Po zgaszeniu i zapaleniu pojazdu ta sama historia. Nie ma żadnej zależności między liczbą przejechanych km a zaświeceniem się kontrolek, czasem zapalają się wcześniej, a czasem później. Jeżdżąc w mieście gdzie robie w czasie jednego przejazdu do 10 km, kontrolki się nie zapalają. Na wiosnę będę wymieniał wahacze w Bosch wtedy powiem aby zaglądnęli do tego, na razie nie wiem o co chodzi. pozdrawiam Krzysztof U mnie w takim wypadku był do wymiany czujnik położenia wału korbowego. Koszt około 400zł. Brak sygnału z czujnika skutkuje tym że komp nie wie ile mocy dać na dane koło w razie jego uślizgu, więc esp jest wyłączane / wyskakuje jego błąd. Nie sądzę żeby zła geometria lub "wygięte" wahacze były problemem wyłączania się esp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 (edytowane) (...) Nie sądzę żeby zła geometria lub "wygięte" wahacze były problemem wyłączania się esp. U mnie ustawienie geometrii rozwiązało problem. Na temat słabego akumulatora nie będę się wypowiadać bo w Nysce nie miałem takiej sytuacji. Co do awarii czujnika wału, to pamiętam że skutkowało to niespodziewanym włączaniem różnych dziwnych kontrolek, oraz tragicznym zamuleniem auta. Edytowane 31 Stycznia 2014 przez Netoperek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadek Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam,miałem taki sam problem, ja obarczam winą za taki stan rzeczy akumulator , był już bardzo słaby i leciwy. W trakcie uruchamiania przygasały wszystkie kontrolki i widocznie słaby prąd dostawały czujniki co powodowało wariowanie.Wczoraj kupiłem nowy akumulator i odpalając po mroźnej nocy już jest wszystko dobrze ,a przy rozruchu kontrolki nie przygasają.Zobaczymy jak będzie dalej,myślę że pomogło.Pozdrawiam Jeszcze jedno,jak musiała by być źle ustawiona zbieżność żeby czujniki to wychwyciły,samochód musiałby wtedy robić cztery ślady lub jechać bokiem! Po wymianie akumulatora problem przestał istnieć,wszystko jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.