prins Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Witam wszystkich, Jestem nowym użytkownikiem forum i proszę o wyrozumiałość i ewentualne uwagi. Troszkę poczytałem w tematach pokrewnych o problemach z regulatorami ciśnienia paliwa i wtryskami, ale we wszystkich występują nieco inne objawy niż te, które wystąpiły u mnie i postanowiłem założyć nowy temat. Otóż sytuacja wygląda tak: tydzień temu (jeszcze przed wielkimi mrozami) almera (N16 silnik QG18DE) nie odpaliła. Wcześniej zauważyłem, że odpalaniu towarzyszył dziwny dźwięk, ale nie miałem czasu się za to zabrać i skonsultować ze znajomym mechanikiem. Po tym jak almera nie odpaliła przyjechał do mnie autoelektronik i okazało się, że żadnych błędów w komputerze nie ma. Sprawdzaliśmy podstawowe parametry silnika i zauważyliśmy, że czujnik ciśnienia paliwa pokazuje 0 MPa. Odkręciliśmy zacisk przewodu od listwy żeby sprawdzić czy paliwo jest pompowane przez pompę i okazało się, że wszystko działa jak należy.Dodam, że listwa wtryskowa mojej almery wygląda tak: http://www.autoparto.pl/gfx/terminalczesci/_thumbs/pl/autopartoczesciuzytkownika/czesci/f/6/e/f6e794a75c5d51de081dbefa224304f9/2969278234,iXaYq32dUZTewkiEYg.jpg : Mam w związku z tym problem i kilka pytań na które nie znalazłem nigdzie odpowiedzi i nie mogę sobie z tym poradzić. 1. Gdzie w tej wersji silnikowej znajduje się czujnik ciśnienia paliwa? 2. Jak działa listwa wtryskowa bez regulatora ciśnienia paliwa, którą mam w swoim samochodzie (tzn. jak usuwany jest nadmiar paliwa) i czy regulator paliwa jest gdzieś indziej zamontowany? 3. Czy problem na pewno jest z listwą wtryskową i czy wymiana wymaga jakichś większych umiejętności poza odkręceniem kilku śrubek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 nie ważne jak długo byś kręcił rozrusznikiem auto nie odpali, czy w końcu mu się uda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prins Opublikowano 30 Stycznia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 Nie, właśnie nie odpala. Kręcę rozrusznikiem długo i nie odpala. Naładowałem aku żeby wyeliminować niskie napięcie (miał 10.7 V) i znów nie odpalił. EDIT: 01-02-2014 Odpaliłem go ze szwagrem na pycha, chodził około pół godziny - zero falujących obrotów. Zgasiłem go i obroty zaczęły spadać i zapalił "na stałe" za którymś razem. Muszę zaglądnąć do jakiegoś fachowca i napiszę coś więcej w tym temacie. Jeżeli ktoś się spotkał z podobnymi objawami bez usterek elektronicznych (typu czujnik położenia wału czy czujnik temperatury) to proszę o poradę... EDIT: 06-02-2014 Prawdopodobnie zapchały mi się wtryski jakimś syfem i nie mógł odpalić. Kupiłem płyn do czyszczenia wtrysków i wszystko ustąpiło, chodzi jak marzenie. Ale i tak muszę pomyśleć nad zamontowaniem filtru paliwa, bo jak widać "siateczka" nie radzi sobie z filtrowaniem paliwa z polskich stacji. Jeśli ktoś miałby odpowiedź na pytania odnośnie regulatora ciśnienia w mojej wersji wtrysków to byłbym wdzięczny za udostępnienie mi. Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.