Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Geometeria tylnej osi?


ardento
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

moja Almera 1.8benz scina mi krawędzie wewnętrzne opon na tylnej osi. Opony letnie musiałem wyrzucić po zmianie na zimowe, natomiast chcę coś z tym zrobic. Szkoda by było wyrzucać za kilka miesięcy i te zimowe.

Ścina mi bieżnik na krawędzi wewnętrznej obydwu opon z tyłu. Mechanik chce zrobić geometrię i juz straszy, że te auto czeka rozebranie całej osi i generalnie masa roboty. Czytam na forum, że tylna oś jest nieustawialna. Zatem czy jest w ogólne możliwe poprawić geometrię w tym samochodzie na tylnej osi? Czy może mechanik chce mnie naciągnąć na kasę.. jeśli nic juz nie można z tym zrobić.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuje zacząć od sprawdzenia punktów kontrolnych budy i montażowych zawiasu bo jest spora szansa na to, że miała solidnego strzała. Jak wsio OK to zacząłbym od wymiany kompletu tulei belki tylnej. Może coś jest pokrzywione?

Jedyne co z tyłu można zrobić to w zasadzie nic nie wnoszącą "regulację" na otworach montażowych - to tyle.

 

Oczywiście wszystko sprawdzasz na ramie z laserowym ustawianiem a nie na płytach w podłodze, to już nie te czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a amortyzatory i sprężyny oczywiście są seryjne czy samochód jest obniżony?

 

jeśli wyjdzie że belka krzywa to taniej kupisz drugą i przekładka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę tą Almerką od 5 lat już i kupiłem ją w idealnym stanie (rocznik 2003). Przez 5 lat nie  było żadnego uderzenia. Wcześniej co było to nie dam głowy bo kupowanie od dziadka Hansa mogło być naciągane, ale nie skarżyłem się na ten samochód przez pierwsze 4 lata użytkowania. Ostatnio wymieniłem amortyzatory wszystkie, sprężyny są oryginalne i co chwilę coś do naprawy. Nie jest obniżany ani nic nie było cudowane z zawieszeniem. Po prostu jeździł długo bez problemów i nagle zauważyłem to niszczenie się opon tylnych. Dodam, że często mam kiepską drogę dojazdową. Wiele razy przywaliłem o jakąś polską dziurę czy krawężnik itp itd. 

 

Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy?

 

Za 50 zł? Długo to się tym nie nacieszysz. Mnie cieszyły takie tuleje niecałe 2 miesiące, a na twardym zawiasie max 3 tygodnie mimo że auto w 90% używane w trasie, a w dziury nie wpadam z uwagi niski profil i omijanie ich. Albo się rozlatywały nagle, albo łapały luz i skakał tył. Trzeci komplet badziewia wytrzymał też 2 miechy ale auto praktycznie stało.

Problem z oponami miałem ten sam mimo że na laserówce geometria miała wartości zakresu fabryki. Budę sprawdziłem i też była ok. Problem ustawał po wymianie tulei i wracał gdy miały paść.

Ostatecznie już pod twardy zawias kupiłem tuleje + sworznie, TRW + Mogg? (albo 555, skleroza męczy ;)). Problem ścierania opon ustał, nawet przy obniżonym zawiasie i 215 z tyłu. Zrobiłem 15k w 10 miesięcy na nich, wszystko jest sztywne jak trzeba i żadnych problemów.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 co chwilę coś do naprawy.

To akurat norma w tym modelu. ;)

 

Belki w ciemno nie wymieniaj do czasu, aż nie sprawdzisz geometrii czy jest zgięta.

 

 

Może opony były stare i zaczęły "ząbkować"? Podobno może się tak dziać ze starymi gumami, aczkolwiek osobiście nigdy tego nie zaobserwowałem. Może długo nie przekładałeś opon przód/tył?

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdzę tą Almerką od 5 lat już i kupiłem ją w idealnym stanie (rocznik 2003). Przez 5 lat nie  było żadnego uderzenia. Wcześniej co było to nie dam głowy bo kupowanie od dziadka Hansa mogło być naciągane, ale nie skarżyłem się na ten samochód przez pierwsze 4 lata użytkowania. Ostatnio wymieniłem amortyzatory wszystkie, sprężyny są oryginalne i co chwilę coś do naprawy. Nie jest obniżany ani nic nie było cudowane z zawieszeniem. Po prostu jeździł długo bez problemów i nagle zauważyłem to niszczenie się opon tylnych. Dodam, że często mam kiepską drogę dojazdową. Wiele razy przywaliłem o jakąś polską dziurę czy krawężnik itp itd. 

 

Z tego co piszecie to rzeczywiście mechanik może mieć zamiar rozbierać to zawieszenie. Tuleje na tył do N16 stoją ok 50zł, więc jeśli nie będzie zmieniał całej belki to koszt nie bedzie duży. Macie może namiary na całą belkę do odbioru jutro okolice Raszyna ew. zachód Warszawy?

a ustawiałeś zbieżność po wymianie i sprężyn i amortyzatorów? bo to jest warunek konieczny. Nie robi sie tego od razu, tylko po 2-3 tygodniach, zależy ile kto jeździ, bo springi i amory sie muszą ułożyć i wtedy na nowe trzeba ustawiac całą zbieżność, albo choć sprawdzić czy jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylcie zbieżności z geometrią.

 

Przy wymianie spręzyn i amortyzatorów na dobrą sprawę nawet nie trzeba odpinać końcówek drążków od zwrotnicy, więc zbieżność się nie zmienia.

 

I nic nie musi się układać. Amortyzator jest przykręcony do zwrotnicy więc jego położenie nie zmienia się.

Po wymianie amortyzatorów można sprawdzić geometrię bo na otworach jest pewien luz co po wymianie może zmienić kąty. To wszystko.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mylcie zbieżności z geometrią.

 

Przy wymianie spręzyn i amortyzatorów na dobrą sprawę nawet nie trzeba odpinać końcówek drążków od zwrotnicy, więc zbieżność się nie zmienia.

 

I nic nie musi się układać. Amortyzator jest przykręcony do zwrotnicy więc jego położenie nie zmienia się.

Po wymianie amortyzatorów można sprawdzić geometrię bo na otworach jest pewien luz co po wymianie może zmienić kąty. To wszystko.

ja nic nie mylę, w n16 nie ma geometri wiem o tym, ale sprezyna sie układa, zadna sprezyna w dniu wymiany nie siadzie do zakładanej wysokości.

sprawdzić nie zaszkodzi

Edytowane przez mlodyc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria jest nastawialna w każdym samochodzie, nawet takim jak N16 w który nie ma regulacji kątów pochylenia.

 

Co ma wysokość sprężyny do zbieżności. W sumie po wyjęciu McP nie zaszkodzi sprawdzić stanu akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometria jest nastawialna w każdym samochodzie, nawet takim jak N16 w który nie ma regulacji kątów pochylenia.

 

Co ma wysokość sprężyny do zbieżności. W sumie po wyjęciu McP nie zaszkodzi sprawdzić stanu akumulatora.

no tak ustaw geometrie w N16, ciekawe czym to zrobisz. Ciekawe jak ustawisz geometrie belka z tyłu w N16.

zbieżność ustawisz w każdym samochodzie, geometrie już nie..

ustawianie zbieżności na dojebanych tulejach tez można zrobić, tylko po co i co to da.

 

ta docinka z Twojej strony jest do niczego nie potrzebna.

Jedyne co z tyłu można zrobić to w zasadzie nic nie wnoszącą "regulację" na otworach montażowych - to tyle.

 

 

"regulacja" na otworach to nie geometria. Sam to ładnie wczesnej napisałes

 

aredento, jaki masz rozmir kół na lato. Sprawdz tuleje belki, czy w ogóle jeszcze mają gumę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...