1kotmax1 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Witam. Mam problem z R51 4.0 jadąc lewą stroną po suchym a prawą po śliskim lub na odwrót następuje poślizg i stawia autko bokiem. Po paru takich akcjach pojechałem na diagnostyke przejazd przez płytę zbierzności jest ok, opory toczenia ok, amortyzatory około 75% chyba ok, szarpaki diagnostyczne przez 30min i oględziny wachaczy końcówek drąźków ok (źadnych luzów) sprawdzony komputerem vdc ok, czujniki obrotu koła/abs ok, ogólnie brak błędu oprócz uszkodzonego czujnika ciśnienia w kołach-chyba bez wpływu. Prosze o jakąś rade lub podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Czy pokrętło napedów miałeś w trybie AUTO ? Jeśli tak , to spróbuj tego samego w trybie 4H i 2H. Czy podczas tego stawania bokiem dotykałeś hamulca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1kotmax1 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Pokrętło w trybie 2H czy 4H i jest tak samo (brak trybu AUTO) a hamulca napewno niedotykam. Witam ponownie, nadal problemu nie rozwiązałem, jak pisalem wyżej w zimie występowały "poślizgi" teraz na oponach letnich jak i wcześniej na zimówkach poprostu ciąga mojego patha szczegulnie koleiny. Na diagnostyce przetrzepany już trzy razy amorki 75% rzadnych luzów na wachaczach drążkach ogólnie w zawieszeniu. Prosze o jakies podpowiedzi, sugestje co robić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Kolego a nie dzieje się coś z tylnym Dyfrem? Nie wiem czy masz LSD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2014 Jakie masz obecnie założone opony na przodzie i na tyle? Interesuje mnie rozmiar. Próbowałeś sprawdzić co się dzieje gdy samochód jest podniesiony?? Zawieszenie nie ma tu nic do rzeczy. Bo albo stuka albo nie. Amortyzatory to samo. Jak by były wytłuczone to samochód by podskakiwał a przy tym rzucał tyłem. Kiedy ostatnio wymieniałeś olej w skrzyni rozdzielczej i mostach? Rozumiem ze układ hamulcowy jest w super stanie i jego eliminuję. ABS nie generuje żadnych błędów?? W najgorszym wypadku masz uszkodzony mechanizm różnicowy w tylnym moście, który blokuje raz na obrót koła stąd te problemy. Aby to sprawdzić trzeba ściągnąć dekiel od mostu, rozpiąć wał i kręcąc kołem sprawdzić w jakim stanie jest mechanizm różnicowy czy wszystkie zęby są całe. Pamiętaj aby najpierw spuścić olej a po wszystkim zalać nowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1kotmax1 Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Witam. Dzięki z góry za zainteresowanie się! Obecnie założone są nowe cztery opony barum bravuris 4x4 265/70r16 przebieg tych opon 3000mil ciśnienie 2,4 bar. Hamulce są ok olej w mostach i skrzyni ma jakieś 30tyś mil. czy mam LSD to niewiem kładłem się pod auto i niewidze żadnego napisu (chba powinno być napisane na tylnym moście Prwada.?) Co do mechanizmów różnicowych chba jest ok bo niesłychać jakiś dziwnych odgłosów stuków. Jedynie co to czasmi czuć bardzo delikatne szrpnięcie podczas jazdy jak AT zmienia przełożenia ale tylko przy zimnym oleju-to naprawde bardzo rzadko i było tak od nowego. Dzięki jeszcze raz zapodpowiedzi i czekam na dalsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2014 Oleje do wymiany, 30tyś mil to za dużo. Nie wiem czy w Pathfi'e było montowane LSD bo jego robotę odrabia ABLS (takie LSD tylko przez układ hamulcowy). Możesz nie słyszeć tych stuków w kabinie. Jak chcesz sprawdzić porządnie to przy okazji wymiany olejów będzie okazja zerknąć do mechanizmu różnicowego. Napisałeś że skrzynia szarpie gdy jest zimna. Jest taka możliwość przy AT że w pewnych momentach wał się blokuje przy uszkodzeniu skrzyni. Ale jeśli problem występuje tylko wtedy gdy jedna strona jest na śliskim to obstawiam albo mechanizm różnicowy tylnego mostu albo problemy z kontrolą trakcji. Dobrze by było gdybyś zrobił test przy wyłączonym VSC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1kotmax1 Opublikowano 3 Maja 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2014 Witam. Sorry że długo się nieodzywałem ale był czas urlopu. Jeśli chodzi o patha to sprawa się wyjaśniła po rozebraniu zawieszenia w aso dopiero ukazały się luzy na sworzniach wachaczy, rozbite tuleje, wywalone końcówki stabilizatorów tył. Co dziwne to dlaczego tego niemożna było zdjagnozować bez rozebrania? A co do AT i dyfra to są ok. Proszę o podpowiedź gdzie nabyć te części (posiadam serwisowe part number) bo w ASO cena chyba jest z kosmosu. Jeszcze raz dzięki wszystkim za zainteresowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2014 W ASO kupisz tylko całe wahacze. Komplet tulei kup z poliuretanu, święty spokój na lata. Polecam Deuter w Olkuszu. Mają sklep internetowy. Sam mam jak na razie całe przednie zawieszenie z poliuretanu. Sworznie wahacza i łączniki stabilizatora kupisz albo na allegro, albo w sklepie z częściami motoryzacyjnymi. Symbole tylnych łączników: Delphi TC2286, i TC-2287. Z sworzniami może byc problem ale kiedys na allegro widziałem. Jak dla mnie to nie jest wina luzów w tylnym zawieszeniu, bo aby blokować tylne koła to musiałyby być olbrzymie, przy których sworzeń wyleciałby już dawno z wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.