Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diff lock i elektrozaworki


Glaniu
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! 
Mam problem, który to wiąże się z zaworkami tj przełącznik poza zapaleniem kontrolek nic w dyfrze nie robi 594.gif natomiast jak odepne kostke od elektrozaworków to wtedy blokada sie zapina. Co jest? 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne , ze po wyjeciu kostki blokada zostaje załączona?

 

W jaki sposob mam sprawdzic/reanimowac zaworki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostrzy sposób dmuchnij w jeden węzyk od zaworka i blokada ma sie zapiąc aby ją odblokowac pociągnij powietrze z drugiego wężyka jak działa to zaworki do wymiany . Innymi słowy ciśnienie powietrza zapina blokadę a podcisnienie ja odblokowuje .

 

A skąd wiesz ,że blokada zapięta ,bo lampka świeci ?

Edytowane przez Krystian 10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... podłącze się  do tematu bo jestem na czasie ,tzn -naprawie jej . Przez jakiś czas miałem tak ,że DF zapinał się i rozpinał bez problemu,aż do momentu jak raz elektrozawór nie zadziałał i blokada do końca nie  zapięła i i szlag ją trafił. Koszt używki to cena całego tylnego mostu lub kupno w serwisie jednej części co na jedno wychodzi prawie w PLN. Po rozebraniu i sprawdzeniu okazało się ,że zaworki  przepuszczały troszkę powietrza i wszystko świeciło i działało jak  należy ,ale nie działało. Można zamontować zaworki od y 60 przerabiając kostkę elektryczną lub zrobić to w manualu  omijając elektrykę - nie zawodne, bez pompek i pewne ,że powietrze dmuchnięte trafi w pełni do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam 

panowie jest rozwiązanie 

można rozebrać stare zaworki i przesmarować działa nie wiadomo jak długo:)

kupić elektrozaworki np od patrola ale nie DIFFLOCKA tylko od podciśnienia egr lub terrano 2.7 podciśnienia nawet wtyczki pasują idealnie

 

zaworki difflock oryginał patrol używany kosztuje od 200-400 pln

natomiast zaworki podciśnienia egr to koszt ok max 100 ja ostatnio za 40 pln kupiłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Jak mogę doradzić przed wydaniem kasy to podzielę się z kolegami moją wiedzą na temat diff-lock.

Zaworki się nie psują,tylko zawieszają i w bardzo prosty sposób da się je przywrócić do życia nie rozbierając nic.

Co do działania to przy podłączeniu pod kostkę miernika to przy wyłączonym diff lock musi być prąd na jednym zaworku

a przy załączonym znika z jednego i pojawia się na drugim.Jak dzieje się inaczej to przyczyna leży w sterowniku

(nie mylić z przełącznikiem) lub w instalacji.Zał/Wył w obydwu przypadkach mechanizm diff-lock działa na podciśnienie

czyli zasysanie,więc przestrzegam przed podłączaniem kompresora itp-można uszkodzić membrame w mechaniżmie

załączającym diff-lock.Mechanizm nie potrzebuje dużego podciśnienia do prawidłowego działania.Ważna jest szczelność

przewodów od zaworków do mechanizmu,niestety nasze auta mają już ładnych parę wiosenek więc korozja przewodów

nie jest im obca.Minimalnym kosztem można zapobiec niespodzianką przeciągając dwa gumowe przewody i po sprawie.

Zalecam co jakiś czas kontrole pracy zaworków,w przypadku przy długiej pracy w stanie zawieszenia skutkuje to uszkodzeniem

sterownika.

Jak mogę jeszcze w czymś pomóc to chętnie po dziele się z wami moimi doświadczeniami,może ja będe kiedyś potrzebował

waszej pomocy.

 

Pozdrawiam "Patrolniętych"

691121824

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Cześć

 

Od niedawna szczęśliwy posiadacz Y61 :)

 

Otóż po tygodniu odpoczynku w suchym i ciepłym garażu wyjechałem Smokiem na deszcz (wszystko działa nic nie miga, nie nie piszczy), a że błotko było to włączyłem DiffLock... no i zapiął się, działa, permanentnie.... nie rozłącza się. Dziwne jest to że jak było sucho/mróz to nie było problemów. Załączał się i rozłączał, a jak dostał wody - jest problem.

 

Wiecie może co to może być?

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro się nie rozłącza, to wszystko wskazuje raczej na elektrozawór na ścianie grodziowej w komorze silnika po stronie kierowcy (obrazek w załaczniku)

żeby go rozłączyć musisz zamienić wężyki, które idą od elektrozaworu do mostu (jeden z nich odpowiada za załączanie, drugi za odłączanie)

prawdopodobnie jeden nie działa

najlepiej zastąpić elektrozawór na zawór mechaniczny i po sprawie na zawsze

 

post-93389-0-44544300-1487712842_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, czyli zamieniam przewody i gra... 

 

A czy mogę go tak poprostu wyjąć, obejrzeć, wysuszyć, uszczelnić i założyć? coś mi tam wycieknie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniasz przewody tylko po to, żeby rozpiąć blokadę

elektrozaworu raczej nie zreanimujesz

masz dwa rozwiązania

1 kupujesz używkę, która i tak padnie i wracasz do punktu wyjścia

2.wymieniasz elektrozawór na mechaniczny i zapominasz o problemie na zawsze

 

załączanie i rozłączanie odbywa się pneumatycznie z vacu pompy, nic nie wycieknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam ;) moj problem wyglada tak ze nie wlacza mi sie diff lock. Na liczniku nie swieci zadna lampka , przewody sa ok zalozylem nowe. Sprawdzajac napiecie na kostce widze ze na pozycji off jest + i - a na pozycji ON + znika i nie pojawia sie na pinie obok. Co moze byc przyczyną ? Ma to jakis swoj sterownik czy cos ? Jak zamienie przewody to tez nie chce sie zalaczyc:( prosze o pomoc. https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/923/q80PXL.jpg https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/924/BjtpCr.jpg

Edytowane przez Monster4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej obstawiałbym padnięty elektrozawór na ścianie grodziowej pod maską po stronie kierowcy, obrazek zaworu masz w temacie klika postów wcześniej (jeśli blokada się nie zapina)

za załączanie i rozłączanie blokady on właśnie odpowiada, układ elektryczny jest po to, żeby zapalała się kontrolka na desce rozdzielczej, jeśli wymienisz elektrozawór na mechaniczny kontrolka nie będzie ci potrzebna

jak blokada będzie się załączać, to pozostaje jeszcze czujnik załączenia blokady (może on nie podaje sygnału na deskę rozdzielczą), ale do tego zagadnienia powróciłbym po uruchomieniu blokady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz ;) ale jak omine zawory i podlaczam bezposrednio pod rurke z cisnieniem to tez nic sie na załacza:/ ps. Wiesz w ktorym miejscu na liczniku powinna byc ta kontrolka diff lock ? W linku zdj mojego licznika

Edytowane przez Monster4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w załączniku obrazek

może masz nieszczelność w przewodach od vacu do mostu

ostrożnie z podawaniem ciśnienia na krótko, jak podasz za duże ciśnienie, to przerwiesz membrane i jak to mówią "after the birds" czyli po ptokach

post-93389-0-82623100-1495544379_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Up ;) prad wychodzi tylko na OFF a na ON nie wychodzi juz , na krodko zalacza naped. Dlatego nie swieci sie kontrolka na liczniku. Wiesz z kad ma isc ten plus ktorego niema ?

No u mnie ciemno. Nic sie nie swici. Przez ten + ktorego nie ma w kostce na pozycji ON :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...