Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kontrolka ciśnienia oleju, głośna praca silnika i moc


GRATKO
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowy na forum.

Od około 3 miesięcy posiadam Navare D40 2008 2,5(automat) około 2 tygodni temu zmieniłem oleje i filtry olej zalałem castrol magnatek 5w30 c3 jak w książce.

Dzsiaj odpaliłem auto i po 2 minutach wróciłem do niego włączylem bieg i gaz auto ruszyło po czym zgasło, coś od samego początku zwróciło moja uwagę bo silnik pracował głośniej niż zawsze, zapaliłem auto raz jeszcze i zauważyłem ze kontrolka oleju sie świeci i nie gaśnie(oczywiście olej jest). Nie mam zielonego pojęcia co mogło sie stać dodam ze przebieg około 120 tys ma ktoś jakiś pomysły? Czy możliwe jest aby poprzedni właściciel zalał np olej mineralny a ja napoiłem go syntetycznym i to spowodowalo jakąś usterkę ? Oczywiście nie jestem tego pewien. Dodam że od wymiany zrobiłem około 1 tys km.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możliwe jest aby poprzedni właściciel zalał np olej mineralny a ja napoiłem go syntetycznym i to spowodowalo jakąś usterkę?

 

Tak jest, teraz zgodnie z obiegową legendą silnik będzie gubił olej szybciej niż jak byś jeździł bez korka w misce olejowej.

A tak na poważnie to wpierw należałoby sprawdzić lub wymienić czujnik ciśnienia oleju. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A wiec był dzisiaj mechanik z kompem pokazało mu następujące błędy:P1705P0732Żaden z nich nie ma nic chyba wspólnego z ciśnieniem oleju. Mówi aby tak jak kolega wyżej radzi aby wymienić najpierw czujnik ale na 90% To będzie pompa oleju.A propo tych dwóch błędów czy ktoś może się coś orientuje wiem ze to dotyczy skrzyni biegów (automat) post-81160-1392329470,5958_thumb.jpg

Edytowane przez GRATKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1705 - to błąd związany z pedałem gazu i dotyczy on układu systemu skrzyni biegów. Problem polega na tym że ECM nie otrzymuje prawidłowych informacji o położeniu pedału gazu. Najczęstsza przyczyna to wtyczka, kable i sam czujnik.

 

P0732 - problem z prawidłową pracą drugiego biegu skrzyni automatycznej. Przyczyna: brudny przepracowany olej, mało oleju skrzyni, problemy z pompą oleju.

 

Skasuj błędy zrób rundkę i zobacz co się dzieje bo może to tylko jednorazowa sprawa. Sprawdź błędy ponownie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy te błędy nie maja nic wspólnego ze sobą? A jak by można było sprawdzić w inny sposób ta skrzynie biegów, czy to moze nie jakiś mechaniczny problem ze skrzynia?, bo szkoda by mi było wymieniać olej a pózniej by sie okazało jednak ze to coś poważniejszego i remont skrzyni mnie czeka. Bo jeśli miał bym robić remont skrzyni to nie wiem czy nie lepiej było by sie poprostu sie auta pozbyć do póki jeszcze nic sie nie dzieje poważnego z ta skrzynia, taki remont pewnie sporo kosztuje. Oczywiście wolał bym jeździć autkiem bo jest super ale ładować kasę to tez nie halo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj błędy pojeździj trochę tak aby skrzynia popracowała na wszystkich biegach i sprawdź ponownie czy pojawiły się z powrotem. Wtedy będziemy myśleć co dalej. Kiedy olej w skrzyni zmieniałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Teraz w tygodniu muszę uporać sie z tym ciśnieniem oleju, a pózniej będę myślał co ze skrzynia. Auto kupiłem około 3 miesiące temu, a ze ja mieszkam na wyspach GB to tutejsi "mechanicy" i użytkownicy aut akurat o oleju w skrzyni nie pamietają lub uważają ze nie trzeba. Wiec na 100% jestem pewien ze olej jest od nowości auto ma około 130 tys km

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to czas najwyższy póki doszczętnie nie zabiłeś skrzyni. Miejmy nadzieję że nie jest jeszcze za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki olej kupić do skrzyni ? Z tego co wszyscy mówią to najlepiej nissanowski, ale czy jest jakiś odpowiednik czy lepiej nie ryzykować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I nic sie nie dzieje? Pytam sie bo to jest mój pierwszy automat w prywatnym aucie. I dużo osób mówi żeby lać oryginalne bo jak nie to się coś popsuje czy skrzynia automatyczna jest faktycznie taka delikatna? Ze nawet zmiana oleju na taki o takich samych właściwościach chemicznych i fizycznych tylko innej firmy może doprowadzić do awarii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma się dziać?? To mój trzeci automat i nie mam z tym problemów. W RAV4 lałem to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem dużo różnych informacji chodzi po necie na ten temat. A zmianat czujnika nie przyniosła żadnych efektów. Auto w poniedziałek jedzie do mechanika , i tu pojawia się pytanie czy mogę holować automata normalnie ( znaczy zaciągnąć) czy musi byś juz na lawacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Automata nie powinno się holować. Musisz rozłączyć wał napędowy albo  laweta.

Skrzynia biegów nie ma chłodzenia jak nie pracuje silnik . 

Edytowane przez dzemik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj wreszcie może będę coś wiedział po tak długiej przerwie się weźmie za moje auto, jak tylko będę miał jakieś informacje to dam znać

Przepraszam ze mnie tak długi nie było ale nie wiedziałem nic, bo mechanik nie dał rady, ma dużo roboty . Ściągnął miskę olejową i sa jakieś opiłki w oleju. Jest jeden większy kawałek mówi ze to prawdopodobnie to kawałek napinacza a reszta to metaliczne opiłki. Dopiero jutro lub w środę rozbiorze resztę wiec może juz będę wiedział co jest nie tak.

Witam, zadzwonił mechanik i pompa oleju i jedna panewka na wale. Na pompę byłem gotowy ale ta panewka mnie dobiła. Jutro jadę do niego moze będę miał jakieś fotki to dodam.

Witam, dzwonił mechanik pompa wymieniona ale mi mówi ze ciśnienia nie było i na dodatek auto pochodziło i urwało górny łańcuszek rozrządu, normalnie SUPER teraz to chyba nowy silnik ..... jakieś pomysły?

Edytowane przez GRATKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie jeździłem może mechanikiem nie jestem ale głupi tez nie, zobaczcie na zdjęcie post-81160-1395054725,3721_thumb.jpgpost-81160-1395054773,4172_thumb.jpg

post-81160-1395054920,2714_thumb.jpg

Aj dwa takie same mi sie dodały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego zapytałem , bo różne przypadki się zdarzają.

 

Zdjęcia masakryczne .

 

ten wałek to chyba trochę przekoszony ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He he no tak trochę bardzo zobacz na zdjęcie które jest z czoła zrobione jak zębatki na siebie zachodzą a tu proszę jeszcze kilka innych zdjęćpost-81160-1395057162,2043_thumb.jpgpost-81160-1395057189,3876_thumb.jpgpost-81160-1395057234,0609_thumb.jpg

Tej zebatce to zębów brakuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda to bardzo nieciekawie. Chyba przyblokowało wał nie tylko na jednej panewce skoro są takie zniszczenia.

Kupuj używany silnik , zrób od razu przegląd , sprawdź łańcuch - a ten możesz wysłać do Nissan Europe. :dribble:

 

Dobrze by było ten silnik rozebrać i sprawdzić co było przyczyną braku ciśnienia oleju . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam masakra jeszcze by polatał ale na holu a tak serio to brak ciśnienia mógł być spowodowany wyskoczeniem tłoczka napinacza górnego łańcucha

Jedyna rada to tak jak kolega wyżej napisał drugi silnik i odrazu nowy rozżąd bo te fabryczne w dziwny sposób rozciągają się na jednym ogniwie jak by zupełnie specjalnie je ktoś tak zaprojektował

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na co wysyłać im silńik do Nissan Europe? I tak już po gwarancji wiec pewnie w d... To bedą mieć.

Proszę o szybka i konkretna odpowiedz teraz mam na oku silnik od navara d40 2,5 dci z 2012 roku jedyna różnica to 190 KM i to jest euro 5 będzie pasował ? Nie ukrywam ze bardzo by mi to odpowiadało załączam link na ebay.

http://www.ebay.co.uk/itm/181345825758?_trksid=p2055120.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Edytowane przez GRATKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha, czyli musze kupić euro 4, najpóźniej 2010 ? I czy silnik może być od auta z ręczna skrzynią (ja mam automata)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratko pisze:

Ściągnął miskę olejową i sa jakieś opiłki w oleju. Jest jeden większy kawałek mówi ze to prawdopodobnie to kawałek napinacza a reszta to metaliczne opiłki. Dopiero jutro lub w środę rozbiorze resztę wiec może juz będę wiedział co jest nie tak.
Witam, zadzwonił mechanik i pompa oleju i jedna panewka na wale. Na pompę byłem gotowy ale ta panewka mnie dobiła. Jutro jadę do niego moze będę miał jakieś fotki to dodam.
Witam, dzwonił mechanik pompa wymieniona ale mi mówi ze ciśnienia nie było i na dodatek auto pochodziło i urwało górny łańcuszek rozrządu, normalnie SUPER teraz to chyba nowy silnik ..... jakieś pomysły?

Wiem, że musztarda już po obiedzie (współczuję wydatków) , ale jaki mechanik odpala silnik po tym jak wcześniej wyciągnął z miski kawałek ROZRZĄDU i OPIŁKI...? Według mnie trochę nieodpowiedzialne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...