mati113 Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Witam,Czy powinienem się zaniepokoić działaniem mojej skrzyni biegów? Gdzieś wyczytałem, że K11-stki tak maja, ale czy na pewno?Zobaczcie jak to wyglądahttp://www.youtube.com/watch?v=eEL-5_iAZC8&feature=youtu.bePrzepraszam, że obraz jest obrócony, ale myślę, że nie przeszkodzi, to w rozpoznaniu biegów, oraz odgłosach. Czy skrzynia powinna tak głośno chodzić? Przypominam, że to diesel. Zauważcie też, że przy wrzucaniu wstecznego lekko piszczy.Czy powinienem coś z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 To raczej nie skrzynia tylko mechanizm wybieraka. Regulacja i konserwacja powinna pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 9 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Też stawiam na ten mechanizm przy skrzyni biegów. Jest tam wszystko na wierzchu, podatne na wilgoć, brud, korozję. Sam miałem w Micrze Żony ostatnio tak, że lewarek nie wracał na środek po wybiciu na "luz" dajmy na to z "jedynki" czy z "piątki". Bieg wybijał, ale pozostawał odpowiednio po lewej lub prawej stronie. I ogólnie, nie sprężynował do środkowej pozycji. Dużo WD-40, dużo czyszczenia i przedmuchiwania, później dużo smaru miedziowego na całość. Obecnie działa jak należy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati113 Opublikowano 9 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2014 Chce zmienić gałkę zmiany biegów i mieszek być może też skrócić trochę lewarek, to przy tych pracach wyczyszczę. Czyli ogólnie zdjąć mieszek i całość wyczyścić? Nigdy nawet mieszka nie ściągałem, więc nie wiem jak to tam wygląda PS. Pocieszyliście mnie tym, że skrzyni nie trzeba wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Sprawdź też mechanizm wybieraka przy samej skrzyni. Widać go jak skręcisz koła całkiem w prawo i popatrzysz między słupkiem drzwi przednich a lewym przednim kołem wgłąb. Tam najczęściej brud i rdza powodują takie zachowanie, głośną pracę lewarka, nie wracanie do pozycji "początkowej", że tak to nazwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.