Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana sprzęgła hydraulicznego- silnik SR20DE, 2.0, 103 KW


audiomen697
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w związku z prawdopodobnie kończoncym się sprzęgłem (delikatnie zaczyna ślizgać- od momentu zakupu przejechałem ok 100tyś km, nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał- silnik jak w tytule-  sprzęgło hydrauliczne) chciałbym spytać bardziej doświadczonych o wymianę sprzęgła samemu, czy ktoś ma dokumentację fotograficzną? Odnośnie samego sprzęgła, to będzie to zapewne LUK, Chociaż zastanawiam się czy nie pojeździć jeszcze na tym, gdyż jakiegoś dyskomfortu oprócz delikatnego ślizgu po odpuszczeniu sprzęgła nie odczuwam. Ponadto próba robiona na 4 biegu obroty 3 tyś, na hamulcu pozycyjnym po odpuszczeniu sprzęgła silnik "zdycha od razu" czyli mogło by to wskazywać że jest ok. TeRAZ KOLEJNE PYTANIE CZY MOŻNA SPRAWDZIĆ BEZ WYMIANY CZY SPRZĘGŁO JESZCZE JEST OK? I tak kolejne pytanie które się nasówa, ile tyś km wytrzymują sprzęgła w primerach? Z góry dzięki za porady.

Edytowane przez audiomen697
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 na oryginale przeganiałem 310-320kkm.....

 

Na początek wymień płyn w układzie i go odpowietrz. Płyn hamulcowy - DOT4.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówi kolega. Najpierw wymień najlepiej płyn i dobrze odpowietrz wysprzęglik hydrauliczny+regulacja pod pedałem sprzęgła!

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednej ważnej informacji nie umieściłem, na liczniku przejechane 290 tyś km, od momentu kiedy ja zakupiłem pojazd- 100tyś km, nie wiem kiedy było wymieniane sprzęgło, jeżeli chodzi o płyn to na 90 % wymieniany był kiedy znajomy "remontował silnik" (opiłki metaliczne uszkodziły pierścienie- dzięki firmie która zakładała gaz :/, uszczelka pod głowicą, wymiana rozrządu, popychaczy, chyba panewki przy okazji ale nie wiem czy dobrze pamiętam + wszystkie uszczelki+ blok silnika, reszta okazała się prawna). W ramach nieścisłości co może dać wymiana oleju? Czy da rade zobaczyć sprzęgło czy jeszcze można na nim pojeździć, bez wymiany? Czy jak już rozkręcę to należało by wymienić całość? silnik 2.0 SR20DE benzyna- sprzęgło hydrauliczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No najlepiej wymienić cały komplet sprzęgła. Po co za przykładowo pół roku masz robić tą samą robote? Co do sprawdzenia sprzęgła czy się ślizga to słyszałem że należy ruszyć z 5 biegu dodając leciutko gazu. Jeśli ruszy to jest ok, jeśli nie - do wymiany!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W P10 na oryginale przeganiałem 310-320kkm.....

 

Na początek wymień płyn w układzie i go odpowietrz. Płyn hamulcowy - DOT4.

Janusz mam prośbe, a raczej pytanie: podczas sprawdzenia płynów okazało się faktycznie że jest do wymiany, zbyt swierzo nie wyglada, pytanie mam którędu spuszczamy stary płyn, czy lepiej dolewac nowy upuszczając stary by układ się nie zapowietrzył? Jeżeli nie ma opcji należy upuścić stary płyn i nalać nowy to jak odpowiertrzać? Jeszcze jedno pytanie ile płynu miesci się w układzie (żeby wiedzieć jaką ilość zakupić)? Z góry dzięki za info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz tak samo jak odpowietrzanie układu hamulcowego :D Kup flaszkę DOT4 i po problemie.

A gdzie powinienem upuszczać płyn z układu? Wybacz, nie mam pojecia nie robiłem tego wcześniej :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po wymianie płynu w układzie hmmm zaskakujące efekty, wymieniałem w dwuch różnych Nissanach Primerach P11.144 i w jednej jak "delikatnie" wchodziły biegi to teraz drążek stawia opór, w drugiej Primerze, mojej się z kolei polepszyło, ale też nie tak miękko wchodzą biegi jak w drugiej Primerze w której wymieniałem płyn :D Odnośnie sprzęgła w mojej Primerze to jeszcze sprawdze poduchy czy być może nie mam do wymiany (od skrzyni) ale to jeszcze mi chwilkę zajmie bo "konserwe" robie, ruda się zaczęła pojawiać :D


Po wymianie płynu w układzie hmmm zaskakujące efekty, wymieniałem w dwuch różnych Nissanach Primerach P11.144 i w jednej jak "delikatnie" wchodziły biegi to teraz drążek stawia opór, w drugiej Primerze, mojej się z kolei polepszyło, ale też nie tak miękko wchodzą biegi jak w drugiej Primerze w której wymieniałem płyn :D Odnośnie sprzęgła w mojej Primerze to jeszcze sprawdze poduchy czy być może nie mam do wymiany (od skrzyni) ale to jeszcze mi chwilkę zajmie bo "konserwe" robie, ruda się zaczęła pojawiać :D

Ruda przegoniona, jak się okazało znalazłem drugi odpowietrznik po odpowietrzeniu układu w jednym jest ok, w moim nadal szarpie przy odpuszczaniu gazu i powtórnym dodawaniu :/ sprzęgło na 100% jest ok, jutro potwierdze czy to przypadkiem nie poducha :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...