Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Odpadło połączenie wycieraczek przednich.


maxxx24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów.mam pytanie czy komuś z was zdarzyło się tak że działała tylko jedna (większa)wycieraczka na przodzie,zaś mniejsza leżała (można było nią swobodnie poruszać w każdą stronę).od razu wiedziałem że na pewno urwało bądź rozkręciło się połączenie między silniczkiem a wycieraczkami.

niestety całe zdarzenie miało miejsce nad ranem gdy żona jechała do pracy.jakoś udało mi się rozebrać wszystko i moim oczom ukazał się urwany wysięgnik odpowiadający za pracę małej wycieraczki.

i teraz problem. nie jest on połączony na śruby lecz na tzw.jabłuszko.udało mi się obczyścić elementy z brudu i wcisnąć jeden w drugi.niestety zaraz po kilku ruchach wycieraczek połączenie znowu odpadło.moje wrarznie jest takie że to jabłuszko się wyrobiło.i teraz pytanie czy ktoś już taki temat przerabiał i jak z tym sobie poradzi.jak żona wróci z pracy to wszystko rozbiorę jeszcze raz i wrzucę zdjęcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy przypadkiem sworzeń który wypada nie musi być zabezpieczony pierścieniem Zeggera ,to jest taka podkładka w kształcie półksiężyca,działa jak zatrzask.Musiałbyś jeszcze jej poszukać w korytku, jak będziesz rozbierał układ.


Podobnym jak w tej aukcji:

http://allegro.pl/audi-vw-seger-zabezpieczenie-nowy-ory-n0124501-i3889630153.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może masz rację bo dziwne aby tak się jabłuszko wyrobiło.ale muszę obejrzeć to na spokojnie i jak będzie jasno ;) tylko z tego co pamiętam to w sumie jedno wchodzi w drugie(nie przechodzi ten "czpień" na wylot) więc nie ma jak założyć pierścionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wielokrotnie wałkowany na forum.Naprawa banalnie prosta i skuteczna.Opisałem w kilku działach,m.i.w dziale micra i Almera.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz w szukajkę mechanizm wycieraczek  , jako autora manix i ci znajdzie w dziale micra post ,padły wycieraczki.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie przeczytałem wszystko na temat.dzięki za nakierowanie.na początku jak zobaczyłem u siebie to też pomyślałem że czeka mnie pewnie wiercenie.tylko ja raczej będę musiał przewiercić na wylot i skręcić śrubką (Z TĄ NIEBIESKĄ NIEODKRĘCAJĄCĄ PODKŁADKĄ) bo nie posiadam gwintownika.ale idea będzie chyba ta sama?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak.

Na marginesie,nowy mechanizm w ASO to koszt ok.1000zł ! Naprawa to 30-60 min.roboty + śrubka :wave:

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem świeżo po rozebraniu.nie wspominałem że jakiś rok temu zastrajkowały mi wycieruchy i dałem samochód do warsztatu gdzie zrobili to za 200 zł.doszedłem do wniosku że jednak trzeba takimi głupotami zajmować się samemu,gdyż element widoczny na zdjęciu(ten odpięty) zamontowany był odwrotnie.sworzeń pracował nie równo.po przełożeniu go na odwrót siedzi w miarę dobrze.pytanie tylko jaka będzie jego żywotność po tym roku pracy w innej pozycji niż przypisana.no ale pożyjemy zobaczymy.spinam wszystko tak jak być powinno i sprawdzam.a w najbliższym czasie zaopatrzę się w gwintownicę bo chyba jednak tak będzie najprościej.i sądzę że jak będę już to robił to nagwintuje wszystkie 4 sworznie.

post-61987-0-22419900-1392147886_thumb.jpg

post-61987-0-75003300-1392147896_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinieneś mieć kłopotów.Zespół mechanizmu wycieraczek,to  jest pięta Achillesowa nissana(Valeo)

Ta przypadłość nie tylko Note trapi(nie wszystkie),ale i micry,Tiidy...

W ciagu roku sworzeń raczej  nie wytrze się,będzie spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zameldowałeś o sexie w nagrodę :D 

Coś Ci się za to należy! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Mam pytanko a jak zdjąć wycieraczki domowym sposobem bo jakoś próbowałem i nie dałem rady ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknij na sworzeń WD40,weź kawałek listwy drewnianej i delikatnie małym młotkiem oklepuj przez listwę.Chodzi o mikro drgania które spowodują poluzowanie połączenia,a następnie próbuj ruszać na boki i ciągnąć.Może puścic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ja się na siłowałem ostatnio, na koniec zalałem jakimś picfantem a'la WD i wszystko poskładałem do kupy :-)

Miałem taki mały ściągacz ale jakoś nie chciał pasować :-/

No to teraz akcja przełożona na przyszły weekend :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy da się wykonać jakiś zabieg prewencyjny? np posmarować newralgiczne miejsca smarem stałym (np ŁT 43 który dobrze przylega i długo się trzyma) Moim zdaniem byłaby to niezła ochrona przed korozją i zatarciem

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne coś by to dało gdyby ktoś sobie zadawał trochę trudu i regularnie np.co 12 miesięcy wszystko smarował ale komu się chce? Poza tym najczęściej usterkę powoduje wytarcie teflonowych elementów , lub usterka mechaniczna(przymarznięte wycieraczki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Wszystkich,

proszę o podpowiedź, gdzie mogę znaleźć mechanizm wycieraczek i czy opłaca się inwestować w nowy mechanizm czy szukac używanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć ramiona wycieraczek(ciężko zchodzą) a następnie odkręcić osłonę podszybia i mechanizm masz na wieszchu.Myślę żten co masz bez problemu można reanimować

Jest to wielokrotnie opisywane na tym forum,co do nowego kosztuje bardzo dużo.Jeśli Ci się nie chce to za 50_100zł zrobi to mechanik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam.skoro już tu jestem to opiszę dalsze perturbacje z moimi wycieraczkami.

tak jak wcześniej pisałem naprawiłem sam ramiona parę lat temu.

jednak teraz wycieraczki zaczęły pracować coraz wolniej aż stanęły na amen.

co się stało? mojego notesa mam już 11 lat (tak tak od nowości - czas leci jak głupi) otóż  zapiekły się tuleje w mechaniźmie wycieraczek.

 

mój post piszę po to gdyż jeśli ktoś ma chęć i ok pół dnia czasu to jest w stanie całkowicie rozebrać i zregenerować cały mechanizm (łącznie z silnikiem).

moje chodzą jak nowe a generalnie silniczek po odłączeniu nie miał chęci zakręcić nawet odrobinę.

największą bolączką jest wybicie trzpieni które na końcach mają gwint do montażu wycieraczek.

niestety mimo powolnego wybijania (ok 4 godzin!!!) uszkodził się lekko gwint który musiałem skrócić o dwie nawijki.

 

także jeśli ktoś posiada wiekowego notesa proponuję profilaktycznie wykonać regenerację ponieważ jak już mechanizm stanie to zejdzie się  sporo czasu na naprawę,a jak to mówią lepiej zapobiegać niż leczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...