Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Primera P10 GA16DE przez aparat zapłonowy zamula i szarpie


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Pacjent: Primera P10 GA16DE 102KM 96r.

Zagazowany. LPG było II generacji aczkolwiek teraz zamiast krokowca od gazu jest śruba.

 

A teraz do rzeczy.

Ostatnimi czasy padł mi aparat zapłonowy( przestał dawać iskrę). Podobno do wymiany w takim przypadku tylko moduł aparatu, ale że kosztuje tyle co cały aparat to kupilem cały(używka).

 

Wymiana i...problem. Chcąc jechać bardzo powoli na dwójce auto strasznie szarpie. Szarpie również gdy jedziemy np. na czwórce puścimy gaz i wciśniemy go spowrotem. Auto zamiast płynnie przyspieszać szarpnie lekko i dopiero idzie normalnie.

 

Stwierdziłem, że pewnie też jest zepsuty. Gdy chciałem kupić nowy okazało się, że jego koszt to około 1500PLN  :shock: . Tak więc ta opcja odpada. Używka to koszt około 300PLN.

Zacząłem pytać po forach i okazało się, że można podmienić z Micry k11. Zamiana polega na wyciągnięciu wszystkich "bebechów" z aparatu od Micry i przełożeniu do obudowy od naszego zepsutego aparatu.

Kupiłem, przełożyłem i co się okazało...samochód oczywiście pali, nie szarpie ale jest jedno ale. Samochód stracił na mocy tak, że gdy wrzucam mu piątkę to wogóle nie przyspiesza i ledwo utrzymuje prędkość(spadek mocy jest oczywiście na każdym z biegów).

 

Podsumowując:

 

Mam dwa aparaty zapłonowe

1) jest od Primery i szarpie

2) jest od Micry i zamula

 

Moje pytania:

1)  Od czego to zamulanie?

2)  Czy zamiana aparatu na ten od Micry była dobrym pomysłem? Micra miała  mniejszy silnik, czy to może mieć wpływ na słabszą iskrę a w rezultacie na zamulanie auta?

3)  Od czego szarpanie?

4)  Jakie części aparatu zapłonowego (moduł, cewka, kondensator, kopułka) odpowiadają za jakie objawy "psucia się"?

5) Jak ustawić zapłon bez lampy? Ustawiałem zawsze na czuja i było dobrze ale może coś źle robię. Przy ustawianiu zauważyłem tylko że przy przekręcaniu aparatu w prawo(do środka samochodu) auto łapie większe obroty a w lewo mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Palec i kopułka będą wpływać na to że nie czasami może nie być iskry (strzały w kolektor) lub słaba iskra (trochę mniejsza moc). Ale nie powinno to robić aż takiej różnicy jak piszesz.

Z kolei cewka - u mnie gdy padła to nie chciał się wkręcać na obroty, mocno szarpał przy przyspieszaniu, kangurka robił.

 

To co piszesz to mi wygląda najbardziej na złe ustawienie wyprzedzenia. Ale od razu mówię że nic nie wiem o podmiance z Mikry, także nie jestem w stanie powiedzieć czy to dobry był pomysł czy nie. Ja też zazwyczaj ustawiam na czuja, trochę sobie przyspieszam i daje to większą moc. Jest zauważalna różnica między ustawieniem fabrycznym a trochę przyspieszonym - tyle że mam 2.0. Ale skoro masz takie problemy to ja jednak pojechałbym a ustawienie lampą, mechanik powinien wziąć jakieś grosze bo nawet brudzić się nie trzeba. Jak już będziesz miał dobrze ustawione i nadal będzie źle jechał to wtedy można szukać gdzie indziej przyczyny. Możesz wziąć ze sobą drugi aparat i jakby było źle to u mechanika sobie podmienić i niech ten drugi ustawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Problem rozwiązany. 
Po wymianie aparatu zapłonowego wszystko wróciło do normy. 
Szkoda, że starego nie udało się uratować bo używka kosztowała ponad 200PLN. 
Dziękuje za pomoc. Temat może się komuś kiedyś przyda. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...