Motyl22 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Witam Od jakiegos czasu zauwazylem ze z odmy wydobywa sie olej. Mam ja odlaczona i poprowadzona pod silnik. Wczoraj probowalem jak sie z niej wydobywa,na niedogrzanym silniku okolo 3 tys obr na luzie i wylecialy z 3 albo 4 krople oleju. Silnik odpala bez problemu czy jest cieplo czy zimno. Okolo roku temu mechanik mowil ze turbina puszcza bo waz jest mokry ten co wchodzi juz do kolektora od turbiny(gumowy) podejrzewam ze teraz jeszcze bardziej. Turbo lapie max moment od 2500 obr. Jak to jest z ta odma? Czy turbo ma wplyw ze z odmy leci czy te pare kropel jest norma? Dodam ze po odlaczemiu odmy nie dymi moze przy 5 tus ale prawie niezauwazalnie,natomiast kiedy odma byla podlaczona to dymil prawdopodobnie lekko na siwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Wczoraj probowalem jak sie z niej wydobywa,na niedogrzanym silniku okolo 3 tys obr na luzie Gratuluję pałowania auta na zimnym silniku... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motyl22 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Bartek krzywda mu sie nie stanir na chwilr a byl niedogrzany skala w polowie do nominalu to akurat nie jest istotne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaniopl Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Po to jest odma, żeby opary oleju i spaliny zbierać i dawać ponownie do komory spalania. To normalne, że coś będzie leciało z odmy jak jest zimno. Znajomy ma 1.6hdi i tam powietrze zza turbiny idzie do skrzyni korbowe (powietrze za turbo ma dużą temperaturę), powrót z wentylacji silnika jest przed turbo. W takim przypadku nie ma siły, żeby nie brał oleju i był czysty ten przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motyl22 Opublikowano 14 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Ukaniopl dzieki za naswietlenie sprawy ale powiedz mi czy jesli zregenerowalbym turbo i podlaczyl spowrotem odme to lopatki turbiny sie nie zakleja? Czy panuje tam na tyle wysoka temp ze olej wyparuje? Zastanawia mnie jeszcze ten filtr oilcatch co niektorzy montuja na odmie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 jeśłi wąż jest tylko wilgorny a nie kompletnie mokry, to turbiny bym nie ruszał, tym bardziej, że pompuje dobrze. Większosc aut ma tam tłusto od oleju. Problem sie zaczyna, gdy olej tam dosłownie stoi (ale to wówczas ubytki z silnika byłby zauważalne) a co do odmy to nie mam najmniejszego pojęcia jakim cudem jej podłaczenie może powodowac dymienie na siwo. ps turbin nie ma nic wspólnego z tym, ze z odmy wykapuje olej. z resztą te pare kropel, to, o ile oprócz ich nie wydobywa sie dym, żadna tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motyl22 Opublikowano 18 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2014 Nunu waz jest mokry na tyle ze trzymajac go bedzie sciekal olej natomiadt ma odpietym weza i 4 tys obr pluje olejem bo sprawdzalem nie wiem czy to jest akceptowalne na dniach przyjdzie wskaznik doladowania wiec go zamontuje nie wiem jeszcze ktoredy ma sie przebic przez sciane grodziowa od actuatora. A te kopcenie to na wysokich obr powyzej 4 tys, ,,siwy dym wygladajak kurz przynajmniej jak spojrze w lusterko po depnieciu ale minimalnie dymi. Ubytki oleju przy ostrej jezdzie to jakas szklanka od herbaty na ponad 5 tys kilomeetrow przejechanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.