Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 1,5 DCi źle odpala na zimnym silniku


siblagadabas

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

To mój pierwszy wpis na forum. Po przeczytaniu niezliczonej ilości wątków nie znalazłem odpowiedzi, dlatego chciałbym zapytać, czy ktoś z Was nie miał podobnego przypadku?

 

Od jakiegoś czasu moje auto coraz słabiej odpala: trzeba długo kręcić, żeby załapał, czasami odpala dopiero za 2-3 razem. Problem jest zawsze przy zimnym silniku.

Niedawno poznałem metodę z Plakiem, choć myślę, że ten sposób powinien być stosowany w skrajnych przypadkach (mylę się?).

Wcześniej po odpaleniu miałem z tyłu chmurę białego dymu.

Miałem też problem z falowaniem obrotów na luzie, a czasami po ujęciu gazu silnik gasł, nawet podczas jazdy. Teraz problem nie występuje.

Oporne próby odpalania spowodowały najpierw, że wyładował się akumulator, ale doprowadziły też do zamęczenia rozrusznika - już zrobiony (za 300zł), ale boję się, że jak nie naprawię "odpalania", to znów rozrusznik odmówi posłuszeństwa.

Gdy odpalanie stało się trudne, zaświeciła się kontrolka błędu. Byłem z autem na 4 komputerach, ale żaden nie połączył się z silnikiem (łączył się z ABS-em, poduszkami, klimą).

Szukałem rozwiązania na własną rękę: wymieniłem filtry paliwa i powietrza, sprawdziłem świece żarowe i wtryski - wszystko ok. Odłączenie akumulatora na kilka minut też nie pomogło.

Kolejny pomysł - pompa. Niestety w Elblągu nikt nie chce jej zdiagnozować, nie mówiąc już o naprawie. Nie jest sztuką sprawdzać i naprawiać dobre rzeczy, zwłaszcza, że to kosztuje, a nie znam sposobu na znalezienie przyczyny.

Diagnostyka w serwisie Nissana to koszt ok 250zł - dla mnie to dużo, chciałbym tego uniknąć.

 

Czy ktoś miał podobne problemy? Czy mając powyższe dane możecie coś przypuszczać lub wykluczyć wady pewnych podzespołów?

Liczę na Waszą pomoc! Dodam, że w sprawach technicznych jestem laikiem.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz pojechac do dobrego pompiarza bo na 99% tam tkwi problem.

 

jeśłi sprawdziłeś i świece (nie przepalone oraz dostają prąd) i wtryski, to innego wyjścia praktycznie nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy mając powyższe dane możecie coś przypuszczać lub wykluczyć wady pewnych podzespołów?

Liczę na Waszą pomoc! Dodam, że w sprawach technicznych jestem laikiem.

Pozdrawiam

 

Proponuję dobry warsztat Boscha. Nie ma takiej możliwości aby nie mieli oprogramowania Consult.

Wszystko sprawdzą i zdiagnozują, włącznie z dawką paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...