Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] czujniki cofania & światła led dzienne


niedri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

 

przymierzam się do założenia czujników cofania na tył, jaką markę czujników polecacie lub macie sprawdzoną w naszych XT ?

Gdzie mogę oprócz Aso zrobić to w Warszawie i jaki jest to koszt ?

 

to samo pytanie kieruje odnośnie Ledów

 

dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

przymierzam się do założenia czujników cofania na tył, jaką markę czujników polecacie lub macie sprawdzoną w naszych XT ?

Gdzie mogę oprócz Aso zrobić to w Warszawie i jaki jest to koszt ?

 

to samo pytanie kieruje odnośnie Ledów

 

dzięki za odpowiedź

 

Gdzie i jak chcesz założyć ledy? Taka zmiana przejdzie na przeglądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm...no w sumie nie sprawdziłem czy klima była włączona ale 3 stopnie ciepła dzisiaj wieczorem we Wrocławiu były. Więc chyba nie była potzebna  :)

Chyba, że do ogrzania auta własciciel uruchomił.

Nie pomyślałem o klimie dzięki za podpowiedź.

 

 

Może twoje nierówności nie wywołują częstotliwości rezonansowej.

 

A i jeszcze w temacie pukania stukania itp. ktoś może wie gdzie poza ASO można kupić dopasować (może jakieś uniwersalne) odboje do maski i klapy bagażnika bo te oryginalne po kilku latach zgubiły gumowy gwint (kolejny japoński badziew), puka i maska i klapa a nie chcę regulować zamków bo rozjadą się linie karoserii.  

 

Co do ledów to musisz sie trzymac obowiazujacych w tym wzgledzie przepisów.

Jesli chodzi konkretnie o swiatla do jazdy dziennej Led bodajże nie moga byc dalej niz 40 cm od obrysu samochodu ,nie nizej niz 15 cm od dołu i nie wyzej niz swiatła pozycyjne.Powinny byc homologowane.

Od siebie moge dodac aby nie kupowac badziewia za 10-20 zl a pozadne led-y takie jak Philips,magnetti marelli ,osram,itp

W moim aucie mam magnetti mareli.

W załączniku fotka mojego auta z tymi swiatelkami.

post-25292-0-44473600-1392759600_thumb.jpg

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio to wygląda. Idealne byłyby ledy zintegrowane z przeciwmgłowymi, np. http://dx.com/p/m603-h3-55w-3200lm-4000k-yellow-white-light-led-angel-eyes-halogen-car-fog-lamp-black-2-pcs-227125, ale nie wiem czy polskie przepisy takie dopuszczają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnio to wygląda. Idealne byłyby ledy zintegrowane z przeciwmgłowymi, np. http://dx.com/p/m603-h3-55w-3200lm-4000k-yellow-white-light-led-angel-eyes-halogen-car-fog-lamp-black-2-pcs-227125, ale nie wiem czy polskie przepisy takie dopuszczają.

Podobne do tych z linku mam kupione ale nie załozyłem ich

Jak ktos je zainteresowany moge je niedrogo odsprzedać.Maja 9cm srednicy tak samo jak halogeny przeciwmgłowe w T31 i dość łatwo je adaptowac w miejsca orginalnych halogenów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego nie założyłeś okrągłych?

Trudne jest podłączenie ledów w x-trailu w zakresie przeprowadzenia kabli z przodu i przeróbki instalacji? LEDy włączają się automatycznie z silnikiem czy masz dodatkowy przełącznik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzienne Led-y wlaczają sie automatycznie razem z silnikiem.Gasna tez same kiedy czujnik zmierzchowy załaczy normalne światła .

Okraglych nie załozyłem z czystego lenistwa -przy ich montazu jest duzo wiecej roboty.. :D

Te led-y(magneti mareli) jakie zalozyłem sa bajecznie proste w montazu ,nie trzeba nic kompletnie w instalacji przerabiać.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, jestem na etapie zakupu ledów http://allegro.pl/osram-led-drl-fog-ledriving-12v-i-24v-2w1-nowosc-i3987768452.html?source=mlt i uważam, że nasze autka będą wyglądały z nimi super. Widziałem już takie na X-sie w Polsce i były wspaniałe. Jeżeli ktoś takie ma, to proszę o kontakt. Pozdrawiam

Edytowane przez mirasik1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ale to całkiem inna bajka, zarówno technicznie (halogen), jak i zapewne jakościowo.

Te Osram-a są bajeczne, z wyjątkiem ceny i wymiany. :)

Mirasik1, będziesz montował własnoręcznie? Może przy okazji zrobiłbyś fototutorial dla potomności? :)

Jak kupisz, daj znać czy dostałeś instrukcję montażu pod X-a, ponieważ ogólna jest dość mętna i nieelegancka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak naprawde poco Wam te ledy?:) Do tej pory zastanawialo mnie poco komus chce sie wydawac te 100zl czy 200zl i kombinowac z montazem a teraz widze ze nawet to moze byc wydatek 1000zl wiec zastanawiam sie nad sensem takich modyfikacji. Pytam powaznie a nie zeby kogos denerwowac:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy moze miec inne powody.

Ja załozyłem dzienne Led-y z trzech powodów:

-dzienne Led-y właczaja sie automatycznie po zapaleniu silnika i gasną kiedy czujnik zmierzchowy zapali normalne swiatła.Nie musze w ten sposób stale pamietac o tym ,ze jadac musze miec właczone swiatła

o wiele dłuzsza zywotność biksenonowych zarówek i przetwornic ,ktore porzadne sporo kosztuja.Np. żarówka Philips Blue Vison jedna sztuka ok.320 zł.

-bardzo niski pobór mocy ,w moim przypadku to tylko 4Waty ,mniejsze obciązenie alternatora i co za tym idzie, mniejsze zuzycie paliwa.Wg róznych obliczeń nawet do 0.25 l/100km

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto gdzie zamontuje i jakie led-y to juz sprawa indywidualna.Wazne aby rozmieszczenie led-ów było zgodne z przepisami.

Ja po dłuzszym zastanowieniu wybrałem miejsce obok mocowań tablicy rejestracyjnej oraz jedne z najmniejszych led-ow .

Chciałem aby ich umiejscowienie najmniej widoczne.

Mozna je tez bez problemu załozyć w podłuższna szczeline w zderzaku wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy moze miec inne powody.

Ja załozyłem dzienne Led-y z trzech powodów:

-dzienne Led-y właczaja sie automatycznie po zapaleniu silnika i gasną kiedy czujnik zmierzchowy zapali normalne swiatła.Nie musze w ten sposób stale pamietac o tym ,ze jadac musze miec właczone swiatła

o wiele dłuzsza zywotność biksenonowych zarówek i przetwornic ,ktore porzadne sporo kosztuja.Np. żarówka Philips Blue Vison jedna sztuka ok.320 zł.

-bardzo niski pobór mocy ,w moim przypadku to tylko 4Waty ,mniejsze obciązenie alternatora i co za tym idzie, mniejsze zuzycie paliwa.Wg róznych obliczeń nawet do 0.25 l/100km

Dzięki za odpowiedź ale to potwierdza tylko moje przypuszczenia, że zakup led`ów za 1000zł może być podyktowany jedynie względami estetycznymi. Zakładając, że np D2S Osram wyjdzie nam max 150zł szt. i starczy spokojnie na ponad 100tys przebiegu to takie ledziki zwrócą nam się może za 300tys. Być może przy spalaniu zaoszczędzimy tą 1zł na 100km więc jak ktoś robi duże przebiegi to może tylko pod tym względem być "gra warta świeczki"

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą oszczędnością paliwa na LED'ach to są jakieś bajki.

 

Silnik T30 2.2 dCI generuje moc 100 KW, czyli 100 000 W, a dwie lampy D2S to obciążenie 2x35 W = 70W, czyli nie jest to nawet 1 promil tego co jest zabierane z silnika. Jeśli by to prosto przeliczyć na paliwo to przy średnim spalaniu 7l na 100km, mamy oszczędność 0,007 litra co daje oszczędność około 4 groszy na 100 km. A przecież nowe wersje silników są jeszcze mocniejsze, czyli te oszczędności są jeszcze mniejsze.

 

Jak dla mnie osobiście to LED'y są jakąś porażką. Niewiele jest samochodów w których są poprawnie zamontowane i dobrze świecą. Niestety zauważyłem, że w ciągu dnia samochody z włączonym klasycznym oświetleniem, szczególnie na trasach leśnych, gdzie przebija słońce przez korony drzew są zdecydowanie lepiej widoczne niż punktowe LED'y. Nie mówiąc, o zmierzchu kiedy notorycznie właściciele LED'ów zapominają o obowiązku włączenia oświetlenia i z tyłu też są nie widoczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to całkiem inna bajka, zarówno technicznie (halogen), jak i zapewne jakościowo.

Te Osram-a są bajeczne, z wyjątkiem ceny i wymiany. :)

Mirasik1, będziesz montował własnoręcznie? Może przy okazji zrobiłbyś fototutorial dla potomności? :)

Jak kupisz, daj znać czy dostałeś instrukcję montażu pod X-a, ponieważ ogólna jest dość mętna i nieelegancka.

Witam. Ponieważ nie bardzo się lubię bawić w rozbieranie nowego samochodu, to montaż ledów wykonam w serwisie. Niestety to również sporo kosztuje (300zł). Wybrałem takie ledy, bo są porządne, a przy tym mają halogeny led i doświetlanie zakrętów, no i są zajefajnie wyglądające. Odezwę się jak je zamontuję  :wave: . Pozdrawiam.

Edytowane przez mirasik1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą oszczędnością paliwa na LED'ach to są jakieś bajki.

 

Silnik T30 2.2 dCI generuje moc 100 KW, czyli 100 000 W, a dwie lampy D2S to obciążenie 2x35 W = 70W, czyli nie jest to nawet 1 promil tego co jest zabierane z silnika. Jeśli by to prosto przeliczyć na paliwo to przy średnim spalaniu 7l na 100km, mamy oszczędność 0,007 litra co daje oszczędność około 4 groszy na 100 km. A przecież nowe wersje silników są jeszcze mocniejsze, czyli te oszczędności są jeszcze mniejsze.

 

Jak dla mnie osobiście to LED'y są jakąś porażką. Niewiele jest samochodów w których są poprawnie zamontowane i dobrze świecą. Niestety zauważyłem, że w ciągu dnia samochody z włączonym klasycznym oświetleniem, szczególnie na trasach leśnych, gdzie przebija słońce przez korony drzew są zdecydowanie lepiej widoczne niż punktowe LED'y. Nie mówiąc, o zmierzchu kiedy notorycznie właściciele LED'ów zapominają o obowiązku włączenia oświetlenia i z tyłu też są nie widoczni.

W swoim poście piszac o oszczednosci paliwa podalem dane z fachowych źrodeł ,ktore podają do  0,25 l/100km średnio licząc.Nie chodzilo konkretnie o X-traila T31.

Oczywistym jest ,ze im silnik mocniejszy to i różnica mniejsza.

Dla mnie najwazniejszym atutem  jest  ,ze nie mam mozliwości naruszenia przepisow Ruchu Drogowego za jazdę bez swiatel-bo LED-y właczaja sie z automatu i przy czujniku zmierzchu, gasną po załaczeniu ksenonow.

 

Gkowal -jak juz wzieles sie za dokladne obliczenia to musisz policzyć wszystkie punkty poboru a nie tylko zarowki ksenonowe.W X-trailu  wlaczasz ksenony razem z postojowkami ,podswietlona jest cala deska oraz zapalone światła z tylu auta..To razem jednak wyjdzie troche wiekszy pobor niz to co policzyleś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyłączam się do opinii, że montaż dodatkowych LED-ów DLR nie ma sensu z ekonomicznego punktu widzenia, ale (niektóre) zajefajnie wyglądają.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ekonomia nie dyktuje montażu ledów, to jeśli ktoś robi, to żeby było według niego ładniej - czyli mowa o gustach, a o tych się nie dyskutuje. Auto z ledami jest gorzej widoczne niż na tradycyjnych światłach (to moja subiektywna ocena, ktoś też o tym wyżej pisał), a przecież chodzi o widoczność i bezpieczeństwo - po to jeździmy na światłach. Tak mi wychodzi, że to wydanie kasy na ładniej, ale mniej bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

LEDy jako światła dodatkowe wyparły zwykłą żarówkę,popieram piotrka3 że dzienne mają sie zapalac i gasnąć automatycznie to jest wygoda. Mam vectre posiadała gniazdo do praekaznika dziennych załorzyłem zapala normalne reflektory po uruchomieniu silnika i nie obawiałem się ze ze sklepu do sklepu nie włącze swiateł. Oszczednosci w ledach to raczej na zarówkach ale w tych drogich to nie widzę oszczednosci.

A mirasik1  wprowadza nas w maliny chwali sie modelem 2013 a takowe widziałem z fabrycznymi LEDami w reflektorach.

Edytowane przez boku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro ekonomia nie dyktuje montażu ledów, to jeśli ktoś robi, to żeby było według niego ładniej - czyli mowa o gustach, a o tych się nie dyskutuje. Auto z ledami jest gorzej widoczne niż na tradycyjnych światłach (to moja subiektywna ocena, ktoś też o tym wyżej pisał), a przecież chodzi o widoczność i bezpieczeństwo - po to jeździmy na światłach. Tak mi wychodzi, że to wydanie kasy na ładniej, ale mniej bezpiecznie.

 

W Niemczech ,kraju ,który przoduje na swiecie w motoryzacji a sami niemcy słyna z pragmatyzmu i oszczedności ,głównym powodem ,ze nie wprowadzono tak jak w Polsce obowiązku jazdy na swiatłach przez 24h jest własnie wzrost zużycia paliwa przez auto ,które musi miec cały czas właczone światła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powodem takiej decyzji nie było raczej to, że stosowanie włączonych świateł w dzień nie bardzo przyczynia się do mniejszej ilości wypadków (bo tak uzasadnia się wprowadzenie tego przepisu)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Ni

 

Czy powodem takiej decyzji nie było raczej to, że stosowanie włączonych świateł w dzień nie bardzo przyczynia się do mniejszej ilości wypadków (bo tak uzasadnia się wprowadzenie tego przepisu)?

Również ten argument byl akcentowany ale przede wszystkim zwiekszone zużycie paliwa a z tym automatycznie zwiekszona emisja CO2,co szczególnie w Niemczech gdzie motoryzacja jest narodową specjalnością nie jest bez znaczenia.

Niemcy ogromne sumy inwestują  w ekologiczne, odnawialne źródła energii ,likwidują elektrownie atomowe ,które w Polsce sa dopiero w planach.

Dlatego u nich tego przepisu nie wprowadzili ,bo nawet jak oszczedności sa znikome to przeliczajac je przez miliony samochodów to już sa pokaźne ilosci niepotrzebnie zuzytego paliwa ,dodatkowej emisji szkodliwych zwiazków ,ktore przyczyniaja sie do efektu cieplarnianego .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

LEDy jako światła dodatkowe wyparły zwykłą żarówkę,popieram piotrka3 że dzienne mają sie zapalac i gasnąć automatycznie to jest wygoda. Mam vectre posiadała gniazdo do praekaznika dziennych załorzyłem zapala normalne reflektory po uruchomieniu silnika i nie obawiałem się ze ze sklepu do sklepu nie włącze swiateł. Oszczednosci w ledach to raczej na zarówkach ale w tych drogich to nie widzę oszczednosci.

A mirasik1  wprowadza nas w maliny chwali sie modelem 2013 a takowe widziałem z fabrycznymi LEDami w reflektorach.

Witam kolego. Nie śmiał bym nikogo wprowadzać w maliny. O tych fabrycznych ledach w reflektorach, o których mówisz, to są zwykłe żaróweczki, a klosze są koloru błękitnego od świateł postojowych. Więc nie mów czegoś, czego nie jesteś pewien. Nic prostszego jak dowiedzieć się w salonie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...