Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z wbiciem jedynki gdy auto się toczy... inne biegi normalnie


sebek0904
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!
Szukałem na forum ale nie mogłem znaleźć podobnego problemu... W mojej primerce p11 2.0 benzyna wymieniałem ostatnio łożysko dociskowe oraz tarcze sprzęgła ponieważ łożysko szumiało a tarcze przy okazji bo były w nie najlepszym stanie (tarcze założyłem używaną)... przed naprawą 1 wchodziła ciężkawo a wsteczny mi wyskakiwał od zawsze i tak sb pomyślałem że skoro jest skrzynia wyjęta to zobaczę czemu ten wsteczny wyskakuje i okazało się że zębatka od wstecznego jest troszkę przy piłowana ale okazało się że jest problem z dostaniem tej zębatki więc nic nie ruszałem nie rozkręcałem tylko skręciłem skrzynie i założyłem na samochód.... teraz mój problem jest taki że nie mogę wrzucić 1 jak auto się toczy np. dojeżdżam powolutku do skrzyżowania dajmy na luzie i chcę wbić 1 i jest opór i ze skrzyni słychać delikatne ocieranie dopiero muszę zatrzymać auto do zera i 1 wchodzi bez problemu... Inne biegi wchodzą normalnie... regulowałem sprzęgło na lince i dalej to samo... Wie może ktoś co jest nie tak ??? bardzo proszę o pomoc... Pozdrawiam !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

w większość aut się tak dzieje. JEdynka służy do ruszania a nie jazdy i wkłada sie ją jak sie stoi i chce ruszyć.
Miałem 4 samochdoy i w każdym jedynka z oporem wchodziła.
W służbowym trafficu 2.0 DCi tez ciężej wchodzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie próbowałem tak... Myślisz że synchronizator do wymiany ??

 

Pierwszy bieg zwykle nie jest synchronizowany, bo jak pisze przedmówca służy do ruszania czyli wbijany jest jak auto stoi. Przy wbijaniu jej podczas toczenia (czyli gdy skrzynia biegów pracuje) najlepiej dać przygazówkę (ja daję około 2-2,5tys obrotów) , sprzęgło i musi wejść gładko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok ok wiem ze służy do ruszania ale wcześniej tego nie miałem... i to mnie troszkę martwi...

Edytowane przez sebek0904
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Wbijasz przy jeszcze zbyt dużej prędkości.

 

Rób to z podwójnym sprzęgłem. Sprzęgło, luz, puszczasz, sprzęgło i dopiero jedynka. Będzie bez problemu.

 

Tak samo przy redukcji wyższych biegów międzygaz + podwójne sprzęgło trzeba robić w niektórych modelach, szczególnie starszych.

Poćwiczysz i zacznie wychodzić.

 

Pamiętaj, że najzdrowiej, niezależnie ile auto ma lat, jaki silnik i w jakiej technologi, jaki to będzie bieg, najzdrowsza redukcja to z międzygazem.

Edytowane przez bartek9108
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbijasz przy jeszcze zbyt dużej prędkości.

 

Rób to z podwójnym sprzęgłem. Sprzęgło, luz, puszczasz, sprzęgło i dopiero jedynka. Będzie bez problemu.

 

Nie wydaje mi się żeby 5 km/h to była za duża prędkość na włożenie 1....  Próbowałem tak jak mówiłeś z tym podwójnym sprzęgłem i to nic nie daje... coś mi się wydaje że będę musiał zdejmować skrzynie jeszcze raz :( ... Wcześniej tak nie było fakt wchodziła ciężej ale na pewno nie było tego oporu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi się żeby 5 km/h to była za duża prędkość na włożenie 1....  Próbowałem tak jak mówiłeś z tym podwójnym sprzęgłem i to nic nie daje... coś mi się wydaje że będę musiał zdejmować skrzynie jeszcze raz :( ... Wcześniej tak nie było fakt wchodziła ciężej ale na pewno nie było tego oporu...

A jak wchodzi gdy stoisz? Jeżeli lekko ja bym tego nie ruszał. Miałem almere, mam primere i w obydwu przy toczeniu się auta cięzko wchodzi jedynka. Trzymaj się zasady, że jedynka tylko do ruszania. Zrzucanie skrzyni przy tak błahej sprawie to moim zdaniem wyrzucenie kasy w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

W każdym samochodzie 1 bd ciężko wchodzić!!!!!
1 sluzy do  RUSZANIA a nie na podjazdy. Do tego masz 2 nawet na 1000 obr/min.
Zrzucenie nic nie da bo to nie jest awaria ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej nysce 1 też nie mogę włączyć gdy auto się toczy, tak jakby był jakiś mechanizm który blokuje włączenie jedynki gdy auto się toczy. Wygląda to tak że auto się toczy z 7km/h ja już próbuję lekko wcisnąć jedynkę i coś blokuje ale jak auto zwolni do może 2km/h to raptem jedynka wchodzi. Ale np. w passacie b4 bez problemu można włączyć jedynkę nawet przy 10km/h. Więc to raczej zależy od tego jak dana skrzynia została zaprojektowana.

Aha, dodam jeszcze że 1 nie zgrzyta tak jak to ma miejsce w skrzyniach niezsynchronizowanych (mam na myśli 1kę) np. Fiat 126p W fiaciku przy próbie włączenia 1 będzie zgrzyt. Ale np. w primce gdy auto mi się stacza do tyłu 1może 2km/h to próba włączenia wstecznego kończy się zgrzytem. Czyli wsteczny jest niezsynchronizowany a z jedynką musi być coś innego.

Edytowane przez hary7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...