maciejbiker Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Witam Zakupiłem światła firmy Osram Day@Light, które posiadają sterownik, pozwalający teoretycznie podłączyć okablowanie bezpośrednio do akumulatora. Jednak po wykonaniu tej czynności światła pala się zarówno przy wyłączony i wyłączonym zapłonie. Sam sterownik ponoć "rozpoznaje" kiedy akumulator jest ładowany w czasie pracy silnika i wtedy załącza led'y. Opcją jest podpięcie przewodu (+) do terminala nr 15. Czy ktoś się orientuję gdzie szukać tego ustrojstwa w komorze silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Z instrukcji tych LEDów wynika zupełnie coś innego. Musisz podłączyć kabel sterujący. Z instrukcji instalacji wynika że system może pracować w dwóch trybach: 1. Lampy LED zapalają się po przekręceniu kluczyka i świecą dopóki nie włączysz świateł. 2. Lampy LED zapalają się po przekręceniu kluczyka i świecą cały czas. Włączenie świateł powoduje że LEDy pracują z mocą 50%. W pierwszym przypadku instrukcja mówi że nie należy podłączać kabla C - kolor niebieski - (ma być wolny/niepodłączony) W drugim przypadku instrukcja mów że kabel C - kolor niebieski - należy podłączyć do masy lub "minusa" akumulatora. Konfiguracja pozostałych kabli: A - czarny - "minus" akumulatora B - czerwony - "plus" akumulatora (stałe napięcie) D - pomarańczowy - napięcie z "plusa" postojówek. Chyba że zestaw z tego LINKU to coś innego. - Osram Light@Day Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Kolego maciejbiker ten temat był już przerobiony http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/93104-swiat%C5%82a-do-jazdy-dziennej-r51/ i z tego co piszesz wnioskuję że owy sterownik nie wykrywa ładowania aku i musisz to tak podłączyć jak opisałem w ww. linku - po zakupie moich światełek też myślałem że sterownik wykrywa ładowanie i odpala LEDy ale się myliłem. Edytowane 19 Lutego 2014 przez waldi1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFFroadRUNNER Opublikowano 24 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2014 Witam wszystkich forumowiczów.Chciałbym ponownie podnieść temat związany ze światłami do jazdy dziennej - LED. W moim amerykańcu mam pomarańczowe postojówki i myślę, że nie ma co zmieniać reflektorów, a jedynie dodać ledy.Wasze linki do sklepów i allegro już są nieaktualne więc poszperałem sam i oto kilka propozycji: http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-halogeny-led-max-i4645555003.html http://allegro.pl/swiatla-dzienne-do-jazdy-dziennej-punktowe-2x6-led-i4671942017.html Przyznaję, że szukałem czego z OSRAM lub PHILIPS, ale na powyższych propozycjach zatrzymałem się na dużej. Pytanie czy ktoś z Was podobne kupił i może coś powiedzieć o ich jakości? Czy nie zauważyliście wyraźnego osłabienia jasności podczas pierwszych dni użytkowania? Czy propozycja 2w1 w oprawie halogenowej rzeczywiście odtworzy jakość świecenia halogenów, a nie będzie jedynie dodatkiem do led? Z góry dziękuję za opinie. Zainstalowane :-) http://www.osram.pl/osram_pl/produkty/technologia-led/led-oswietlenie-pojazdow-i-rowerow/samochody/led-exterior-lighting/ledriving-fog/index.jsp Polecam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2014 (edytowane) Genialne. Powiedz mi jak pracuje funkcja doświetlania zakrętów. Jestem ciekaw czy konkurencja też ma identyczne w funkcje światła do jazdy dziennej. Edytowane 25 Listopada 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Można jakieś namiary na te światełka? Sam jeżdżę amerykańską Xterra i chciałem podmienić halogeny na takie duo. Na allegro są oferty w postaci: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5227173977 Ale nigdzie nie widziałem ich na żywo :-( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Poszukaj sobie Osram LED DRL FOG 101 to są lampki z zdjęć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2015 dzień dobry, proszę o pomoc w interpretacji instrukcji montażu świateł dziennych (jakoś mi nie idzie ) Dodam, że to światła przeciwmgielne z funkcją dziennych (żarówkowe h7 - nie diodowe). Poniżej cytuję z instrukcji: podłączenie modułu sterującego: 1-szy przewód podłączyć do masy w punkcie masowym samochodu 2-gi przewód podłączyć do żarówki postojowej, do przewodu na którym pojawia się PLUS (+) 3-ci przewód dołączyć do plusa po zapłonie. Musi być ujęty z głównego źródła w kolumnie kierownicy lub skrzynki bezp. ze wzgl. na większy pobór. Przewód 4 (+) i 5 (-) do zasilania żarówek w światłach. Zabezpieczenie na przewodzie 3 za podłączeniem z wiązki stacyjki założyć bezp. 10A Problem mam z kablem 3. co to znaczy "z głównego źródła w kolumnie"? oraz "lub ze skrzynki bezp." - znaczy skąd - z którego bezpiecznika? Jak dostać się do przeciwmgielnych? zdjąć koło i nadkole? zderzak z osłonami błotnymi? czy jest mniej pracochłonna metoda? tak przy okazji, chciałbym podłączyć sobie baton ledowy (zdjęcie poniżej) do jazdy poza drogami - ostatnio przydałby mi się. W związku z tym poszukuję jakiegoś guzika, zgodnego z designem deski rozdzielczej. Czy znacie miejsce, gdzie można kupić taki, który będzie pasował. Mam wolne miejsce w panelu lusterek, po lewej od kierownicy - chyba chciałbym tam. Pomysł mam podłączyć to razem z długimi ale wjeżdżając na drogę, muszę mieć możliwość odłączenia ich od długich. dzięki i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Poszukaj najtańszego przełącznika np. na Allegro do Patka, zmyj z niego oznaczenie i będziesz miał oryginalny przełącznik który będziesz mógł wykorzystać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Może być taki; http://allegro.pl/przelacznik-wlacznik-d40-r51-nissan-pathfinder-07-i5569175896.html Lub może tu coś uzyskasz zadzwoń pod numer 506982330, drugi numer 693152109 i e-mail cezar.n@onet.pl, adres Wygnanów 148, 21-306 Czemierniki, firma AUTO-NISSAN Części Samochodowe Cezary Nieznajek. Facet rozbiera Nissany i jest bardzo kompetentny co do wiedzy o tych autach z podziałem na roczniki nawet. Zamówione części w rozsądnych cenach wysyła kurierem pod dowolny adres. (Nie za bardzo odpowiada na e-maile, nie ma czasu ich przeglądać, lepiej dzwonić) 3-ci przewód dołączyć do plusa po zapłonie. Musi być ujęty z głównego źródła w kolumnie kierownicy lub skrzynki bezp. ze wzgl. na większy pobór. Przewód 4 (+) i 5 (-) do zasilania żarówek w światłach. Zabezpieczenie na przewodzie 3 za podłączeniem z wiązki stacyjki założyć bezp. 10A Problem mam z kablem 3. co to znaczy "z głównego źródła w kolumnie"? oraz "lub ze skrzynki bezp." - znaczy skąd - z którego bezpiecznika? tak przy okazji, chciałbym podłączyć sobie baton ledowy (zdjęcie poniżej) do jazdy poza drogami - ostatnio przydałby mi się. W związku z tym poszukuję jakiegoś guzika, zgodnego z designem deski rozdzielczej. Czy znacie miejsce, gdzie można kupić taki, który będzie pasował. Mam wolne miejsce w panelu lusterek, po lewej od kierownicy - chyba chciałbym tam. Pomysł mam podłączyć to razem z długimi ale wjeżdżając na drogę, muszę mieć możliwość odłączenia ich od długich. dzięki i pozdrawiam. Najlepiej podłączyć się do bezpiecznika w skrzynce bezpieczników pod maską silnika lub w kabinie. W zasadzie to obojętnie który bezpiecznik wybierzesz oby ukazywało się na nim napięcie po włączonym zapłonie, co łatwo sprawdzić byle jaką kontrolka. Dobrze było by wybrać bezpiecznik 15A-mperowy i podłączyć się do niego za pomocą tzw. bajpasa takiego jak na załączonej fotce gdzie 1 wkładasz bezpiecznik pierwotny pod który się podłączasz a 2 to bezpiecznik który ma zabezpieczyć to co podłączasz (światełka) i tu dajesz np. 10A. tak by w razie spjęcia w światełkach ten spalił się jako pierwszy. Co do przełącznika to wyżej podałem link i namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 dzięki koledzy, w między czasie znalazłem kilka fajnych guzików (zdjęcia poniżej) lecz pewnie użyję rozwiązania budżetowego od Sq9 - dzięki tak na marginesie kabelek, który zaproponował Tester już zamówiłem - fantastyczne rozwiązanie. driving.bmp nissanbars.bmp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2015 Gdzie są dostępne włączniki z powyższych zdjęć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ert Opublikowano 1 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2015 ebay.au (australia) szukaj pod hasłem "Nissan switch" Mnie najbardziej pasuje firma "air_on_board" choćby dlatego - (zdjęcie poniżej). Ale jak kto woli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 3 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2015 Znalazłem również coś takiego:https://www.wish.com/search/switch#cid=549775aa223ebf27aead54e7 tylko pytanie jakiej jakości są to włączniki. Najciekawszy jest fakt że przesyłka kosztuje tylko 4 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Kupiłem osramy 101. Masakra cenowa, ale po ostatniej wymianie żarówki w halogenie która wybuchła od temperatury i wody, to już nie miałem dylematów. Osramy tak łatwo nie nabiorą wody. Wyglądają świetnie do tego będzie doświetlanie zakrętów które dopiero zobaczymy jak i czy jest przydatne. Dodatkowo przyoszczedzę odbłyśniki w przednich lampach. Bo lamp tak łatwo nie kupię w PL Edytowane 20 Listopada 2015 przez Manchi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Doświetlenie zakrętów ma sens jak jest auto ma światła do jazdy w dzień i automat zmieniający je w zależności od pory dnia. Bo jeśli tego nie ma to doświetlenie będzie działało 24h/dobę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 20 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2015 Doświetlanie w tym modelu Osramów działa tylko wtedy gdy są włączone kierunkowskazy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejka_sz Opublikowano 21 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2015 Daj znać jak te światła spisują się w nocy. Ja chwalę sobie oryginały bo mocno doświetlają pobocze. Ostatno dużo czasu spędzam w samochodzie i kilka razy doświetlanie poboczą zwykłymi halogenami, uratowało mi tyłek przed zwierzyną. Ciekaw jestem jak to ledowe światło spisuje się zamiast tradycyjnych lamp. Warto w to inwestować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Doświetlanie w tym modelu Osramów działa tylko wtedy gdy są włączone kierunkowskazy. Ten sam bies, bo kierunki migają tak samo w dzień jak i w nocy a dodatkowo zdarza się że kierunkowskaz wypada w czasie skręcania to zapewne i doświetlenie tez się wyłącza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Nie brałbym z doświetleniem samych przeciwmgielnych halogenów. Tu będzie doświetlenie i dzienne w jednym kloszu, wiec przy włączeniu kierunkowskazów będzie jedno światło bardziej świecić od drugiego. Nie trawię jak tylko jedno na zakręcie się świeci, a zwlaszcza w dzień to dziwacznie wygląda. Inna sprawa, iż mam nadzieję w nocy będą realną pomocą, bo na bagażnik na razie nic nie daję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 świeci, a zwlaszcza w dzień to dziwacznie wygląda. No właśnie, nawet bardzo dziwnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 22 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2015 Też chodzę za tym zestawem. Nie wiem czy przypadkiem doświetlanie zakrętów jest aktywne dopiero w momencie gdy włączymy światła. Poza tym sterownik jest na tyle inteligentny że nie wyłącza reflektora doświetlającego od razy tylko go ściemnia aż do wyłączenia więc dopiero po chwili od wyłączenia kierunkowskazu zgaśnie. Czyli tak jak w fabrycznych układach doświetlania zakrętów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 14 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2015 (edytowane) Zamontowane osramy 101. Rewelacja. Mam wrażenie że x10W świecą porównywalnie do świateł mijania. Rewelacyjna sprawa z doświetlaniem. Bo na publicznych nie włączam halogenów pmgielnych. A na zakrętach jest git :-) I teraz pytanie dodatkowe skoro powiedziało się A: Czy są na rynku ledy z homologacją do świateł mijania/długich? Tak. Doświetlenie działa przy włączonych światłach mijania. Jestem tylko zdziwiony że przy długich nie mogę włączyć przeciwmgielnych. Chociaż tak na logikę to ma sens bo przy mgle nie włączam długich świateł. Edytowane 18 Grudnia 2015 przez Manchi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACK17 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 Kolego co do włączenia świateł długich wraz z przeciwmgielnymi moim zdaniem jest tak dlatego że zgodnie z prawem nie powinno świecić więcej punktów światła niż 4. gdyby światła pmgielne świeciły razem z drogowymi nie mogł byś nic więcej podłączyć w sensie że gdybyś miał grill z halogenami używalbyś ich bezprawnie (zazwyczaj do 2 oryginalnych drogowych można dołożyć dwa dodatkowe - określa to liczba punktów wytłoczonych na szkle halogenu razem max 100pkt) dość zawile może to napisałem ale wiem to poniekąd z doświadczenia niemiecka policja szczególnie na A4 pomiędzy Zgorzelcem a Dreznem jest bardzo czuła na nadmiar światła w ciężarówkach - dają mandaty za każdą lampkę za dużo nie ważne czy to obrys światło pozycyjne drogowe itp, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Manchi Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A to dobrze wiedzieć :-) bo mnie czeka w marcu wyjazd do Amsterdamu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.