przemo26 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Witam wszystkich forumowiczów, wczoraj w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka abs, zgasła dopiero po przejechaniu ładnych kilku kilometrów. Po ponownym włączeniu silnika znów się zapaliła kontrolka ale już nie zgasła. Dodam, że dzień wcześniej odebrałem notesa od mechanika, który wymienił mi lewe przednie łożysko i zregenerował rozrusznik. Czy któś mógłby mi powiedzieć co może przyczyną zapalenia się tej kontrolki? będę wdzięczny za jakąkolwiek pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jak wymieniał łożysko to mógł naruszyć czujnik abs z lewego koła,może przewód nadłamał ,może zabrudził.podczas hamowania nie słychać nawet na małej prędkości włączającego się ABS-u? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Jak wymieniał łożysko to mógł naruszyć czujnik abs z lewego koła,może przewód nadłamał ,może zabrudził.podczas hamowania nie słychać nawet na małej prędkości włączającego się ABS-u? Właśnie nie słychać nic niepokojącego. Po wymianie łożyska moj notes chodzi o wiele ciszej niż niejeden benzyniak. Absolutnie żadnych hałasów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 To może być tylko wina czujnika,być może mechanik zabrudził go.Skręć kołem w jedną lub drugą stronę i obejrzyj czy czasami przewód czujnika nie przerwany lub czujnik nie wyrwany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 To może być tylko wina czujnika,być może mechanik zabrudził go.Skręć kołem w jedną lub drugą stronę i obejrzyj czy czasami przewód czujnika nie przerwany lub czujnik nie wyrwany. Dzięki wielkie, zaraz sprawdzę czy coś tam widać. Wczoraj pojawił się jeszcze jeden objaw - otóż podczas jazdy na piątce (kiedy paliła się kontrolka ABS) prędkościomierz trochę zgłupiał i pokazywał, że jadę 40km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) A po wciśnięciu gwałtownym hamulca czujesz pracę ABS ('bicie') na pedale Edytowane 19 Lutego 2014 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 19 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 A po wciśnięciu gwałtownym hamulca czujesz pracę ABS ('bicie') na pedale Nie, nie załączył się ABS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 No to wracaj do mechanika,bo chyba narozrabiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Przemo,obejrzyj dokładnie kabelek z końcówką od ABS-u,bardzo często jest tak że przy takich robotach coś padnie.Możesz też sprawdzić czy czasami mechanik nie wypinał czujnika na czas wymiany łożyska,może jest luz na kostce,też bywa,jak to nie da rady to tylko serwis na diagnozę(może być też jakiś warsztat mający diagnostykę elektro) Zauważ ,że problem wystąpił i znikł ,a później znów się pojawił na stałe.Może to być wina złego polączenia,albo złego montażu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Przemo,obejrzyj dokładnie kabelek z końcówką od ABS-u,bardzo często jest tak że przy takich robotach coś padnie.Możesz też sprawdzić czy czasami mechanik nie wypinał czujnika na czas wymiany łożyska,może jest luz na kostce,też bywa,jak to nie da rady to tylko serwis na diagnozę(może być też jakiś warsztat mający diagnostykę elektro) Zauważ ,że problem wystąpił i znikł ,a później znów się pojawił na stałe.Może to być wina złego polączenia,albo złego montażu. Cześc Jacko, wczoraj zgodnie z Twoją sugestią obejrzałem przewody przy skręconych kołach i nie zauważyłem żeby któryś był nadłamany, przetarty czy poluzowany; z jednej i drugiej strony wyglądają tak samo. Ja jestem zielony jeśli chodzi o takie poważniejsze grzebanie tak więc żeby bardziej czegoś nie popsuć dzisiaj odprowadzę samochód do mechanika (niech zrobi to w ramach reklamacji poprzedniej roboty:). Dzięki wielkie za pomoc, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Przemo,być może mechanik coś zmajstrował,a być może po prostu tak się złożyło że coś padło.Jeżeli on nie ruszał to tylko diagnostyka da odpowiedź Samemu można by było pomierzyć czujniki.I też by wyszło.no ale jak nie bawisz się w te klocki to uderzaj do niego.Powodzenia. Daj znać co było przyczyną.Będziemy mądrzejsi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 20 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Przemo,być może mechanik coś zmajstrował,a być może po prostu tak się złożyło że coś padło.Jeżeli on nie ruszał to tylko diagnostyka da odpowiedź Samemu można by było pomierzyć czujniki.I też by wyszło.no ale jak nie bawisz się w te klocki to uderzaj do niego.Powodzenia. Daj znać co było przyczyną.Będziemy mądrzejsi Spoko, dam znać, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Przy demontażu/montażu piasty do wymiany łożyska, mógł zruszyć lub zanieczyścić koronkę czujnika ABS lub czujnik. Osobiście stawiam na koronkę. Trzeba pojechaćdo mechanika - niech to sprawdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Witam wszystkich w to piękne piątkowe przedpołudnie, właśnie odebrałem swojego notesa od mechanika i dowiedziałem się, że podczas wymiany łożyska jakoś poluzował się czujnik ABS po czym wypiął sie z zatrzasku i nie "rejestrował" obrotów koła zębatego. Wystarczyło wpiąć czujnik i troszkę uszczelnić mocowanie i od razu kontrolka zgasła. Przy okazji mechanik troszkę zabezpieczył przewody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 No to się potwierdziły nasze domniemania Fajnie że wszystko działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo26 Opublikowano 21 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 No to się potwierdziły nasze domniemania Fajnie że wszystko działa. Dzięki wielkie za pomoc i nakreślenie tematu, pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.