kkn Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 (edytowane) Dla wszystkich,którzy nie są pewni swojego rozrządu - jak sprawdzić wcześniej ? : http://www.yd25.com.au/ Niestety po angielsku ale są zdjęcia i tu drugi plik Duplexconversion.pdf jak samemu zmienić na wzmocniony . Ja jestem już po wymianie przy 105tys. i obserwuję wzmocniony. Edytowane 21 Lutego 2014 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 21 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2014 Czy tu słychać rozrząd? Natychmiast po odpaleniu silnika, po kilkugodzinnym postoju: https://www.dropbox.com/s/yu7keev0xgbyjgm/2014-02-20%2019.42.36.mov i po kilku minutach na biegu jałowym (silnik nadal zimny, wskazówka na samym dole): https://www.dropbox.com/s/a6ut9ryc9omv954/2014-02-20%2020.00.52.mov Mam tak gdzieś od roku, wcześniej myślałem, że to paski, ale po wymianie nadal to samo. Teraz obstawiam rolki albo właśnie rozrząd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 22 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 (edytowane) Bardzo podobnie było - niby takie stuki ciche zwłaszcza na wolnych obrotach ale wyraznie słychać a to napinacz skakał jakby za słaba sprężyna napinająca zanim ciśnienie oleju przyjdzie. Najprościej zdjąć obudowę górną i ocenić wysunięcie napinacza jak w opisie wyżej. Ja teraz będę kontrolował częściej bo to kaszana straszna. Edytowane 22 Lutego 2014 przez kkn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 No cóż, czyli trzeba będzie umówić wizytę u mechanika w celu postawienia diagnozy, tj. sprawdzenia wysunięcia napinacza. Chyba dużo z tym roboty no nie? Trzeba zdjąć atrapę, zderzak, chłodnicę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 23 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Nie - ani chłodnicy ani atrapy - górna pokrywa to tylko rura egr i wszystko.Dolna tak ale chłodnicy też nie trzeba wyciągać tylko obudowę. Widać będzie wszystko i pomiary jak w linku w moim poście "Zanim Ci pęknie łańcuch rozrządu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twins Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 warto sprawdzic vin w aso, bo byla na to akcja serwisowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 kkn dzięki za info. Do ASO dzwoniłem, dostałem odpowiedź, że żadnej akcji serwisowej z rozrządem nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Bravo jaki masz przebieg? Czytając posty dotyczące problemów z YD25 w Navarze zastanawiam się czy nie wymienić zapobiegawczo rozrządu w swoim Pathie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 U mnie 93 000 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 Mam 71tyś. Jak na razie przy większej wilgotności słyszę najprawdopobodniej łożysko z napinacza paska alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 25 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2014 No właśnie u mnie też ten dźwięk nasila się przy wyższej wilgotności i przy niższej temperaturze i kilka minut po odpaleniu silnika ustępuje. Te filmiki co wstawiłem słabo to jednak oddają. Mimo wszystko, jak znajdę chwilę wolnego czasu, to sprawdzę wysunięcie napinacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Dobrze wiedzieć. U mnie to ewidentny świergot. Przy odrobinie wolnego czasu rozbiorę górę obudowy od rozrządu i też sprawdzę co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Tak, świergot to chyba bardzo dobre określenie również w moim przypadku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
twins Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 świergot, który opisujecie to ślizgający się pasek osprzętu po napinaczu. zwłascza że ustępuje po chwili. żeby mieć pewność, to na takim wilgotnym, zimnym psiknij na pasek np wd40. jak ustąpi, to masz rozwiązanie. uszkodzony rozrząd hałasuje cały czas i nie jest to świergot a raczej szuranie, grzechotanie i nie ustępuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Wd40 zniszczy pasek lepiej użyć silikon do uszczelek . Właśnie złożyłem silnik sprawdziłem rozżąd jest w jak najlepszym pożądku zero luzu wytarć łańcuchów czy zębatek napinacze trzymają bardzo dobrze lekkie klekotanie dochodziło z zaworów ale luzy mieszczą się w normie więc pare groszy zaoszczędzone jeszcze tylko jutro odebrać turbinkę z regeneracji i autko będzie chulać jak nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkn Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Też mi świergoliły paski dłuższy był wymiweniany na gates*a przy alternatorze i cały czas na zimnym i czasami kiedy chciał piszczał a teraz przy rozrządzie oba wymieniłem dłuższy contitech, krótszy bosch i piękna cisza. Ciekawostka bo w 2009 Gates kosztował w Japanparts 175PLN a dziś Contitech 65PLN.Czas leczy chciwość czy konkurencja niepozwala kroić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 Wszystkie części kiedyś tak kosztowały np.piasta 2000zł . Paski to i mi skrzypią na zimnym silniku dlatego podczas mojego malutkiego remonciku wymieniam oba napinacze i pożądnie czyszczę koła pasowe. Więc koledzy poraz pierwszy popełniłem błąd zakładając pompę oleju ściełem oring między pompą a smokiem olejowym objaw opuźnione gaśnięcie kontrolki oleju ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło rozebrałem wszystko jeszcze raz i wymieniłem przy okazji rozżąd bo nie dawało mi to spokoju jednak dolny łańcuch miał luz na jednym oczku czego wcześniej nie zauważyłem dziwne zżądzenie losu albo jakaś przestroga Co do kosztów Turbo 800zł Rozżąd 999zł Uszczelki 150zł Olej płyn chłodniczy filtry 400zł Robocizna sama radość Jeszcze jutro wymienię te wku.... Paski i napinacze bo te skrzypienie to masakra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 (edytowane) Ja też przymierzam się do pasków które są jeszcze fabryczne. Na pewno im to nie zaszkodzi a przy okazji wymienię łożyska w napinaczach. Czyszczenie też im się przyda bo widzę w kilku miejscach kawałki gumy, pewnie po pasku. Jak alkaspaw napisał robota to sama radość - wyznaję to samą zasadę. Pozdrowienia i powodzenia Edytowane 4 Marca 2014 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 4 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2014 W małym łożysko wymienisz ale w dużym się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bravo_ Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 W moim przypadku ten świergot pochodził jednak od pasków. Spryskałem oba paski sprayem przeznaczonym do ich konserwacji i zamiast świergotu słychać teraz znacznie mniej irytujący jednostajny szum (teraz sie zastanawiam, czy to nadal paski, czy jakieś łożysko sie zaciera). Wcześniej nie bardzo podejrzewałem paski, bo zmieniane były niecały rok temu (continental), ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alkaspaw Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Koledzy w te paski wbijają się małe kamyki i to one powodują ten świergot pomaga na trochę wyczyszczenie pasków szczotką drucianą acz kolwiek niektóre kamyki trzeba wydłubywać ostrym nażędziem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 wskażcie mi proszę jak sprawują się Wam te wzmocnione rozrządy? na yt jest kilka filmów z akcji usprawniania rozrządu, ale w każdym silnik jest wyciągnięty, anglikom może się to opłaca, ale czy jest to zabieg konieczny? czy weryfikacja stanu rozrządu jest możliwa bez wyciągania chłodnicy? mam przebieg około 130tys. i wszyscy wkoło straszą mnie pęknięciem łańcucha (słyszałem o 7 przypadkach w okolicy), a mechanik proponuje spać spokojnie, gdyż nic nie słychać, a jeśli już o paskach mowa to mam problemy ze wspomaganiem (paski nowe, płynu dosyć) na zimno ślizga się pasek i wspomaganie działa słabo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 3 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2016 1. tak samo jak i zwykłe. Chociaż założyłem oryginał to czytałem wiele opinii na temat rzekomych wzmacnianych. Panowie z Kazimierza dolnego oferują łańcuchy made in china. Jedyne porządne wzmacniane można zakupić w YD25.au. Zresztą poczytaj sobie tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97827-sam-naprawiam-wymiana-rozrz%C4%85du-w-yd25-informacje-i-czynno%C5%9Bci/ 2. można bez wyciągania chłodnicy, trzeba tylko bardzo uważać aby nie uszkodzić lamelek. 3. Ściągnij pasek i sprawdź ręką jak pracuje pompa wspomagania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kissmy... Opublikowano 12 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2016 (edytowane) dzięki za odpowiedź, mam jednak problem z demontażem górnej osłony silnika;] otóż odkręcam dwie śruby z przedniej jej części a z tyłu pozostają jeszcze dwa elastyczne połączenia z metalową poprzeczką, której też nie mogę odkręcić (dostęp do śrub ogranicza przewód), czy można to jakoś wyhaczyć czy muszę odkręcić ten metalowy uchwyt? i jeszcze jedno pytanie, wskażcie mi proszę jakie modyfikacje przeszedł silnik 2,5 od początków produkcji d40 do jej końca Edytowane 12 Stycznia 2016 przez kissmy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.