Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zanim Ci pęknie łańcuch rozrządu Yd25


kkn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dla wszystkich,którzy nie są pewni swojego rozrządu - jak sprawdzić wcześniej ? :

http://www.yd25.com.au/

Niestety po angielsku ale są zdjęcia i tu drugi plik Duplexconversion.pdf  jak samemu zmienić na wzmocniony .

Ja jestem już po wymianie przy 105tys. i obserwuję wzmocniony.

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tu słychać rozrząd?

 

Natychmiast po odpaleniu silnika, po kilkugodzinnym postoju:

https://www.dropbox.com/s/yu7keev0xgbyjgm/2014-02-20%2019.42.36.mov

 

i po kilku minutach na biegu jałowym (silnik nadal zimny, wskazówka na samym dole):

https://www.dropbox.com/s/a6ut9ryc9omv954/2014-02-20%2020.00.52.mov

 

Mam tak gdzieś od roku, wcześniej myślałem, że to paski, ale po wymianie nadal to samo. Teraz obstawiam rolki albo właśnie rozrząd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podobnie było - niby takie stuki ciche zwłaszcza na wolnych obrotach ale wyraznie słychać a to napinacz skakał jakby za słaba sprężyna napinająca zanim ciśnienie oleju przyjdzie.

Najprościej zdjąć obudowę górną i ocenić wysunięcie napinacza jak w opisie wyżej. Ja teraz będę kontrolował częściej bo to kaszana straszna.

Edytowane przez kkn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, czyli trzeba będzie umówić wizytę u mechanika w celu postawienia diagnozy, tj. sprawdzenia wysunięcia napinacza. Chyba dużo z tym roboty no nie? Trzeba zdjąć atrapę, zderzak, chłodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie - ani chłodnicy ani atrapy - górna pokrywa to tylko rura egr i wszystko.Dolna tak ale chłodnicy też nie trzeba wyciągać tylko obudowę. Widać będzie wszystko i pomiary jak w linku w moim poście "Zanim Ci pęknie łańcuch rozrządu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kkn dzięki za info.

Do ASO dzwoniłem, dostałem odpowiedź, że żadnej akcji serwisowej z rozrządem nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bravo jaki masz przebieg? Czytając posty dotyczące problemów z YD25 w Navarze zastanawiam się czy nie wymienić zapobiegawczo rozrządu w swoim Pathie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 71tyś. Jak na razie przy większej wilgotności słyszę najprawdopobodniej łożysko z napinacza paska alternatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie u mnie też ten dźwięk nasila się przy wyższej wilgotności i przy niższej temperaturze i kilka minut po odpaleniu silnika ustępuje. Te filmiki co wstawiłem słabo to jednak oddają. Mimo wszystko, jak znajdę chwilę wolnego czasu, to sprawdzę wysunięcie napinacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wiedzieć. U mnie to ewidentny świergot. Przy odrobinie wolnego czasu rozbiorę górę obudowy od rozrządu i też sprawdzę co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świergot, który opisujecie to ślizgający się pasek osprzętu po napinaczu. zwłascza że ustępuje po chwili.

żeby mieć pewność, to na takim wilgotnym, zimnym psiknij na pasek np wd40. jak ustąpi, to masz rozwiązanie.

 

uszkodzony rozrząd hałasuje cały czas i nie jest to świergot a raczej szuranie, grzechotanie i nie ustępuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wd40 zniszczy pasek lepiej użyć silikon do uszczelek . Właśnie złożyłem silnik sprawdziłem rozżąd jest w jak najlepszym pożądku zero luzu wytarć łańcuchów czy zębatek napinacze trzymają bardzo dobrze lekkie klekotanie dochodziło z zaworów ale luzy mieszczą się w normie więc pare groszy zaoszczędzone jeszcze tylko jutro odebrać turbinkę z regeneracji i autko będzie chulać jak nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi świergoliły paski dłuższy był wymiweniany na gates*a przy alternatorze i cały czas na zimnym i czasami kiedy chciał piszczał a teraz przy rozrządzie oba wymieniłem dłuższy contitech, krótszy bosch i piękna cisza. Ciekawostka bo w 2009 Gates kosztował w Japanparts 175PLN a dziś Contitech 65PLN.Czas leczy chciwość czy konkurencja niepozwala kroić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie części kiedyś tak kosztowały np.piasta 2000zł . Paski to i mi skrzypią na zimnym silniku dlatego podczas mojego malutkiego remonciku wymieniam oba napinacze i pożądnie czyszczę koła pasowe.

Więc koledzy poraz pierwszy popełniłem błąd zakładając pompę oleju ściełem oring między pompą a smokiem olejowym objaw opuźnione gaśnięcie kontrolki oleju ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło rozebrałem wszystko jeszcze raz i wymieniłem przy okazji rozżąd bo nie dawało mi to spokoju jednak dolny łańcuch miał luz na jednym oczku czego wcześniej nie zauważyłem

dziwne zżądzenie losu albo jakaś przestroga

Co do kosztów

Turbo 800zł

Rozżąd 999zł

Uszczelki 150zł

Olej płyn chłodniczy filtry 400zł

Robocizna sama radość

Jeszcze jutro wymienię te wku.... Paski i napinacze bo te skrzypienie to masakra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też przymierzam się do pasków które są jeszcze fabryczne. Na pewno im to nie zaszkodzi a przy okazji wymienię łożyska w napinaczach. Czyszczenie też im się przyda bo widzę w kilku miejscach kawałki gumy, pewnie po pasku.

 

Jak alkaspaw napisał robota to sama radość - wyznaję to samą zasadę.

Pozdrowienia i powodzenia

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku ten świergot pochodził jednak od pasków. Spryskałem oba paski sprayem przeznaczonym do ich konserwacji i zamiast świergotu słychać teraz znacznie mniej irytujący jednostajny szum (teraz sie zastanawiam, czy to nadal paski, czy jakieś łożysko sie zaciera). Wcześniej nie bardzo podejrzewałem paski, bo zmieniane były niecały rok temu (continental), ale jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy w te paski wbijają się małe kamyki i to one powodują ten świergot pomaga na trochę wyczyszczenie pasków szczotką drucianą acz kolwiek niektóre kamyki trzeba wydłubywać ostrym nażędziem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

wskażcie mi proszę jak sprawują się Wam te wzmocnione rozrządy? na yt jest kilka filmów z akcji usprawniania rozrządu, ale w każdym silnik jest wyciągnięty, anglikom może się to opłaca, ale czy jest to zabieg konieczny?

 

czy weryfikacja stanu rozrządu jest możliwa bez wyciągania chłodnicy? mam przebieg około 130tys. i wszyscy wkoło straszą mnie pęknięciem łańcucha (słyszałem o 7 przypadkach w okolicy), a mechanik proponuje spać spokojnie, gdyż nic nie słychać,

 

a jeśli już o paskach mowa to mam problemy ze wspomaganiem (paski nowe, płynu dosyć) na zimno ślizga się pasek i wspomaganie działa słabo 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. tak samo jak i zwykłe. Chociaż założyłem oryginał to czytałem wiele opinii na temat rzekomych wzmacnianych. Panowie z Kazimierza dolnego oferują łańcuchy made in china. Jedyne porządne wzmacniane można zakupić w YD25.au. Zresztą poczytaj sobie tutaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97827-sam-naprawiam-wymiana-rozrz%C4%85du-w-yd25-informacje-i-czynno%C5%9Bci/

2. można bez wyciągania chłodnicy, trzeba tylko bardzo uważać aby nie uszkodzić lamelek.

3. Ściągnij pasek i sprawdź ręką jak pracuje pompa wspomagania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dzięki za odpowiedź, mam jednak problem z demontażem górnej osłony silnika;] otóż odkręcam dwie śruby z przedniej jej części a z tyłu pozostają jeszcze dwa elastyczne połączenia z metalową poprzeczką, której też nie mogę odkręcić (dostęp do śrub ogranicza przewód), czy można to jakoś wyhaczyć czy muszę odkręcić ten metalowy uchwyt?

 

i jeszcze jedno pytanie, wskażcie mi proszę jakie modyfikacje przeszedł silnik 2,5 od początków produkcji d40 do jej końca

Edytowane przez kissmy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...