Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Navara Problem (Chyba) z Pompą Wysokiego Ciśnienia ... Prośba o pomoc!


Gość Nawka Jakub

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Nawka Jakub

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z Navarą D40 2,5 tdi 2006 r, Automat,  a mianowicie zaczeło się od nagłego spadku mocy podczas np: wyprzedzania - auto wchodziło na wysokie obroty po redukcji biegu  odcinało turbinę. Po resecie zapłonu wszystko wracało do normu do czasu kolejnego nagłego przyspieszania. Drugim objawem było gaśnięcie silnika średnio minute po odpaleniu auta. Po chwilomym kręcieniu i zablokowaniu skrzyżowania odpalało  ponownie. Komputer wykazał uszkodzenie zaworu SCV. Po wymianie zaworu objawy ustapiły na chwilę. Po tygodniu  auto znowu zaczeło gasnąć i dławić podczas dodawania gazu. Ten sam efekt powtarzał sie podczs np: dłu zszym hamowaniu silnikiem - np:  jadąc z góry po dodaniu gazu auto również się dławiło. Do tej pory wymienilem Filtr Paliwa na MANowski i zaworek SCV. Nissan po dwóch jazdach próbnych z podłączonym kompem, wyczyszczeniu filtrów, przepływomierza zdiagnozował awarię pompy wysokiego ciśnienia i chcę regenerować pompę - nowa 6500 zł + koszty usługi 800 zł. Regeneracja 1800 zł + usługa ;-((

Używana to koszt 500 zł. Mechanik z Nissana miał dziwną minę jak mi to mówił - mam wrażenie że nie był do końca przekonany ponieważ komputer niczego nie pokazał. Przez 20 minut gapił sie na silnik i drapał sie po głowie - ASO - Gdańsk.

Czy ktoś z was zmagał się z tego typu problemem? Czy regeneracja pompy załatwi sprawę? Co jeszcze powinienem wykluczyć zanim mój mechanik dobierze się do pompy? Będe wdzięczny za waszą wiedzę.

Pewnie podobny temat sie już tu pojawił ale jest tyle postów że lata miną nim się dokopie ;-)

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Navar!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Od jakiegoś czasu mam problem z Navarą D40 2,5 tdi 2006 r, Automat,  a mianowicie zaczeło się od nagłego spadku mocy podczas np: wyprzedzania - auto wchodziło na wysokie obroty po redukcji biegu  odcinało turbinę. Po resecie zapłonu wszystko wracało do normu do czasu kolejnego nagłego przyspieszania. Drugim objawem było gaśnięcie silnika średnio minute po odpaleniu auta. Po chwilomym kręcieniu i zablokowaniu skrzyżowania odpalało  ponownie. Komputer wykazał uszkodzenie zaworu SCV. Po wymianie zaworu objawy ustapiły na chwilę. Po tygodniu  auto znowu zaczeło gasnąć i dławić podczas dodawania gazu. Ten sam efekt powtarzał sie podczs np: dłu zszym hamowaniu silnikiem - np:  jadąc z góry po dodaniu gazu auto również się dławiło. Do tej pory wymienilem Filtr Paliwa na MANowski i zaworek SCV. Nissan po dwóch jazdach próbnych z podłączonym kompem, wyczyszczeniu filtrów, przepływomierza zdiagnozował awarię pompy wysokiego ciśnienia i chcę regenerować pompę - nowa 6500 zł + koszty usługi 800 zł. Regeneracja 1800 zł + usługa ;-((

Używana to koszt 500 zł. Mechanik z Nissana miał dziwną minę jak mi to mówił - mam wrażenie że nie był do końca przekonany ponieważ komputer niczego nie pokazał. Przez 20 minut gapił sie na silnik i drapał sie po głowie - ASO - Gdańsk.

Czy ktoś z was zmagał się z tego typu problemem? Czy regeneracja pompy załatwi sprawę? Co jeszcze powinienem wykluczyć zanim mój mechanik dobierze się do pompy? Będe wdzięczny za waszą wiedzę.

Pewnie podobny temat sie już tu pojawił ale jest tyle postów że lata miną nim się dokopie ;-)

Pozdrawiam wszystkich użytkowników Navar!

 

Wypis z serwisówki sposobu i wartości pomiaru ciśnienia pompy:

 

1. Disconnect vacuum hose, and connect a vacuum gauge via 3-way connector.

l Disconnect point where vacuum from vacuum pump can be measured directly and install 3-way connector.

2. Start engine and measure generated vacuum at idle speed.

l If out of standard, check for air suction in vacuum route, and measure again.

l If still outside of standard, replace vacuum pump.

 

Standard:

–94.0 to – 96.1 kPa (– 940 to – 961 mbar, – 705 to – 721 mmHg, – 27.76 to – 28.38 inHg)

l If out of standard, check for air suction in vacuum route, and measure again.

l If still outside of standard, replace vacuum pump.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpusc swojemu  mechanikowi i pojedz do serwisu z prawdziwego zdarzenia od pomp wtryskowych - zdjagnozuja i naprawia. Ja tak mialem walczylem kilka miesiecy , wymienialem zawory , czujniki , cala listwe wysokiego cisnienia (pod koniec gasl mi na wolnych obrotach). W serwisie pomp i ukladow wtryskowych zabawa trwala ok 40 min. i jakies 600 pln`ow , wymienili jakies zaworki w pompie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...