Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

falujące obroty silnika


Jacek6817

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Pozdrawiam i proszę o poradę w samodzielnym ustawieniu przepustnicy, aby uzyskać 800 obrotów. W tej chwili po odpaleniu trzymają mi się ok 1500, po nagrzaniu spadają do 1100, ale podczas jazdy po naciśnięciu sprzęgła, przy redukcji biegu falują trzykrotnie z 1100 na 1500. Co robić? (przepustnica czysta)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Twojej, ale ja w matki K11 jak zdjąłem pokrywę filtra to patrząc z góry była śruba do regulacji obrotów na torxa albo imbus. Nie pamiętam, na pewno bardzo mały używałem.

Goła benzyna czy LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, LPG u mnie są 2 regulacje, ale podobno nie należy ich ruszać. Mam już schemat kalibracji ręcznej, ale z małymi błędami, gdyż jedni piszą włączyć na ON, a drudzy wyłączyć (część schematu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak w Twojej, ale ja w matki K11 jak zdjąłem pokrywę filtra to patrząc z góry była śruba do regulacji obrotów na torxa albo imbus. Nie pamiętam, na pewno bardzo mały używałem.

Goła benzyna czy LPG?

 Kolego, gdzie po zdjęciu obudowy filtra masz śrubę do regulacji obrotów w K11???

Z tego co wiem, śruba na imbus jest z boku przepustnicy....., ale może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Marekst

Witam,

mam podobny problem z micrą K12. Od jakiegoś czasu nie odpalała mi rano, dopiero po dodaniu połowy gazu. Wymieniłem czujnik temperatury, przy okazji oczyściłem przepustnicę. Teraz odpala bez problemu, ale pojawił się następny. Nie utrzymuje obrotów jałowych, po odpaleniu utrzymują się obroty 1800, a po rozgrzaniu silnika spadają do 1200. Dodatkowo w momencie zdjęcia przewodu podciśnieniowego sterującego hamulcem, zaświecił się chack. 

Po komputerowym zdjęciu chacka wypisało mi następujące błędy:

P1122 -funkcja, aktuator przepustnicy;

P0113-czujnik nr 1 temperatury powietrza w układzie dolotowym;

P0107 - obwód ciśnienia bezwzględnego/ ciśnienia

P0223 - czujnik 1 położenia przepustnicy

P0222 - czujnik 1 położenia przepustnicy

P0123 - czujnik położenia przepustnicy 2

P2135 - czujnik położenia przepustnicy

P1171 - Regulacja kolektora dolotowego.

Mechanik, który wyłączył mi chack powiedział, że nie może mi skalibrować przepustnicy, bo program do tego jest zastrzeżony przez serwisantów. Pojechałem do serwisu Nissana do kalibracji. Zrobili mi to, zapłaciłem 86 zł , obroty spadły lekko pływając. Powiedziano mi, że muszę się rozglądać za nową przepustnicą, na co ja spytałem się ile u nich kosztuje, nie byli w stanie powiedzieć, ale mieli się zorientować. Po przejechaniu 25 km, nie korzystając z niskich obrotów wszystko niby było dobrze. Przy zatrzymywaniu się, po wciśnięciu sprzęgła obroty zaczęły fiksować, skakały 2200, 1200, 2200, 1200. Wyłączyłem silnik. Po odpaleniu wróciły do stanu poprzedniego tez,ok 1400. Nie spadły niżej. Następnego dnia podjechałem ponownie do serwisu, podłączono do komputera i powiedzieli że nie ma żadnych błędów. Jest 100% sprawny, ale może być fałszywe powietrze. Przy okazji powiedzieli mi, że nowa przepustnica kosztuje u nich 3800 zł.

Wracając do domu obroty znów cały czas skakały. Wszystko dokładnie uszczelniłem i sprawdziłem pod kątem szczelności. Odpaliłem i bez zmian, nadal podwyższone obroty.

Znalazłem na forum kalibrowania przepustnicy metodą kluczyka, wszystko zrobiłem jak trzeba, ale nic nie pomogło. 

Co o tym sądzicie ? Czy mieliście podobny problem, proszę o radę.

I jeszcze jedno pytanko, przy przepustnicy zespolonej z silniczkiem krokowym są dwie śrubki regulacyjne kontrowane, do czego one służą.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...