Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Sprężyny obniżające do 1.5 dci


SDRaid
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Poszukuję sprężyn obniżających do Almery N16 z 1.5 dci. Jest kilka zestawów, ale wszystkie obniżają przód i  tył o tyle samo, a to zwiększa ryzyko powstania efektu motorówki. Dlatego wolałbym wziąć coś z mniejszym obniżeniem na tylną oś. No i są takie komplety, ale przeznaczone albo dla benzyn albo 2.2 di, które jest dużo cięższe od 1.5 dci. Pytanie: Czy sprężyny dla wersji benzynowskich (które są lżejsze max ~ 20kg) różnią się czymś jeszcze i nie będą pasowały, bądź istnieją przeciwwskazania ich montażu w samochodzie z silnikiem diesla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Załóż z takim samym obniżeniem.

Tył i tak pójdzie mniej w dół, jest lżejszy no i jest belka co też nadaje inną charakterystykę, a przynajmniej na różnych obniżeniach nie będzie to wyglądać śmiesznie jak wbijający się w ziemię przodem.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u Cb nie powstał efekt motorówki? Jakie masz sprężyny?


Z Apexa i Eibacha są jedne i te same sprężyny dla benzyniaków i 1.5 dci.

Edytowane przez SDRaid
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Ja miałem H&R progresywne -35/-35 na seryjnych zdrowych amorkach stał tak jak na fotce poniżej. Przód leżał prawie idealnie na kole, tył wyżej i był znacznie twardszy, prawie na sztywno, między koło a nadkole wchodziły dwa palce z luzem. Auto miało i tak dość duży prześwit, niestety nie wiem jak w innych ale w 2.2Di czasami się belką pod silnikiem i osłonami tyra.

Obecnie auto będzie jeszcze niższe, ale fotkę pokażę i powiem ile jest jak na dniach skręcę. Mogę wrzucić porównanie na serii, -35/-35 i tym co teraz będzie.

 

Co do montażu o który pytasz to tego już Ci nie powiem, bo nie wiem jak z twardościami. A nie chcę Ci doradzić żebyś kupił od 2.2, potem tył Ci pójdzie w dół, a przód zostanie bo za twardy.

 

Co Ci jeszcze mogę powiedzieć, to na jakiś Jamex'ach kumpel obniżał 1.5dci. Miało być -35/-20, wyszło -30/-10. I wg. mnie auto się w ogóle nie prowadziło, a jeszcze gorzej wyglądało. Sprężyny były za miękkie i często dobijał.

 

 

 

 

 


Z Apexa i Eibacha są jedne i te same sprężyny dla benzyniaków i 1.5 dci.

 

Skoro tak piszą to ja bym spróbował, zawsze możesz reklamować że źle podali.

 

Powiem szczerze, że jazda z takimi sprężynami ma sens jak założysz krótsze amorki z regulacja twardości (np. KYB wypuszcza takie serie). Po pierwsze amortyzator pracuje jak trzeba (nie jest ściśnięty jak seria przy niższej sprężynie), no i możesz sobie wyregulować twardość pod siebie. Niestety koszt kpl. około 1000zł. Ale najlepiej się z nimi jeździło.

post-61961-0-48411400-1393270644_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@

 

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To wezmę raczej Apex -35mm za 530zł. Amorki zobaczę w lipcu na badaniu jak się mają, szkoda mi wyrzucać dobre.

 

Tobie to ładnie siedzi. d*pa ciut za wysoko, ale w Almerach TAK BYĆ MUSI  :ball:

 

BTW. Masz przyciemnianą tylną szybę z zewnątrz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To wezmę raczej Apex -35mm za 530zł. Amorki zobaczę w lipcu na badaniu jak się mają, szkoda mi wyrzucać dobre.

 

Tobie to ładnie siedzi. d*pa ciut za wysoko, ale w Almerach TAK BYĆ MUSI  :ball:

 

BTW. Masz przyciemnianą tylną szybę z zewnątrz?

 

No właśnie, ten tył jeszcze by się przydał niżej, dlatego kombinuję i zobaczymy co to będzie. Na pewno przesiadłem się z 17" na 16", bo po pierwsze różnica w oponach, wzór felg mi też nie pasował, no i 17" żebyś nie wiem jak uważał to na takim niskim profilu zawsze gdzieś podbijesz, a prostować co sezon nie chcę.

 

Przyciemnione są wszystkie szyby oprócz czołowej, jasna folia, tył od wewnątrz, przody z obu stron szyby. Teraz hit sezonu, szyby są wbite w kartę pojazdu jako parametr techniczny. 0 problemów z przeglądami, jak i policją. Kiedyś kazałem z ciekawości zmierzyć przy kontroli i przód mieści się idealnie w granicy mimo, że wygląda ciemniej. Na pewno dużo wygodniej się jeździ latem w trasy, nie opala Cię na tzw. jarzeniówkę słońce. No i lepiej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam super drogę, na całej codziennej trasie nowa nawierzchnia, więc nie przeszkadzaja mi 17-tki. Ale mam profil 45, a ty chyba 40 a to już mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Ja miałem 205/45, później 215/40, niektóre trasy w Polsce na twardym w dodatku zawiasie mnie przerastały. Na seryjnym zawiasie by przeleciał i lekko zabujało, tu już było za sztywno, brakowało troszkę tej oponki. Dlatego jak i ze względów ekonomicznych, przeszedłem na 16. Gdybym tyle nim nie latał w trasie 17 by została, bo lubię sztywne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie w 1.5dci sprężyny fk 35-40mm i przód siedzi na równo z tyłem

Gdybyś to napisał ciut wcześniej ;)

Dobra. Na sprężynach Apex -35/-35 siadło idealnie tak jak chciałem  :gun:

A oto fotka z myjni, zapomniałem cyknąć lepsze.

post-64664-0-88421200-1394133380_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Jeszcze troszkę by się przydało :D

 

Ja się dziś bawiłem na ile maksymalnie mogę go skręcić... Efektem było zawracanie na 157328486x w miejscu gdzie da się na 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczy się, amorki będę musiał polować na coś krótszego jak wspomniałeś, żeby pracowały w pełnym zakresie.


Ale mogłeś wrzucić na max skręconym jak się prezentuje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...