SDRaid Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Witam! Poszukuję sprężyn obniżających do Almery N16 z 1.5 dci. Jest kilka zestawów, ale wszystkie obniżają przód i tył o tyle samo, a to zwiększa ryzyko powstania efektu motorówki. Dlatego wolałbym wziąć coś z mniejszym obniżeniem na tylną oś. No i są takie komplety, ale przeznaczone albo dla benzyn albo 2.2 di, które jest dużo cięższe od 1.5 dci. Pytanie: Czy sprężyny dla wersji benzynowskich (które są lżejsze max ~ 20kg) różnią się czymś jeszcze i nie będą pasowały, bądź istnieją przeciwwskazania ich montażu w samochodzie z silnikiem diesla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Załóż z takim samym obniżeniem. Tył i tak pójdzie mniej w dół, jest lżejszy no i jest belka co też nadaje inną charakterystykę, a przynajmniej na różnych obniżeniach nie będzie to wyglądać śmiesznie jak wbijający się w ziemię przodem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 (edytowane) A u Cb nie powstał efekt motorówki? Jakie masz sprężyny? Z Apexa i Eibacha są jedne i te same sprężyny dla benzyniaków i 1.5 dci. Edytowane 24 Lutego 2014 przez SDRaid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ja miałem H&R progresywne -35/-35 na seryjnych zdrowych amorkach stał tak jak na fotce poniżej. Przód leżał prawie idealnie na kole, tył wyżej i był znacznie twardszy, prawie na sztywno, między koło a nadkole wchodziły dwa palce z luzem. Auto miało i tak dość duży prześwit, niestety nie wiem jak w innych ale w 2.2Di czasami się belką pod silnikiem i osłonami tyra. Obecnie auto będzie jeszcze niższe, ale fotkę pokażę i powiem ile jest jak na dniach skręcę. Mogę wrzucić porównanie na serii, -35/-35 i tym co teraz będzie. Co do montażu o który pytasz to tego już Ci nie powiem, bo nie wiem jak z twardościami. A nie chcę Ci doradzić żebyś kupił od 2.2, potem tył Ci pójdzie w dół, a przód zostanie bo za twardy. Co Ci jeszcze mogę powiedzieć, to na jakiś Jamex'ach kumpel obniżał 1.5dci. Miało być -35/-20, wyszło -30/-10. I wg. mnie auto się w ogóle nie prowadziło, a jeszcze gorzej wyglądało. Sprężyny były za miękkie i często dobijał. Z Apexa i Eibacha są jedne i te same sprężyny dla benzyniaków i 1.5 dci. Skoro tak piszą to ja bym spróbował, zawsze możesz reklamować że źle podali. Powiem szczerze, że jazda z takimi sprężynami ma sens jak założysz krótsze amorki z regulacja twardości (np. KYB wypuszcza takie serie). Po pierwsze amortyzator pracuje jak trzeba (nie jest ściśnięty jak seria przy niższej sprężynie), no i możesz sobie wyregulować twardość pod siebie. Niestety koszt kpl. około 1000zł. Ale najlepiej się z nimi jeździło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 @ Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To wezmę raczej Apex -35mm za 530zł. Amorki zobaczę w lipcu na badaniu jak się mają, szkoda mi wyrzucać dobre. Tobie to ładnie siedzi. d*pa ciut za wysoko, ale w Almerach TAK BYĆ MUSI BTW. Masz przyciemnianą tylną szybę z zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 24 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. To wezmę raczej Apex -35mm za 530zł. Amorki zobaczę w lipcu na badaniu jak się mają, szkoda mi wyrzucać dobre. Tobie to ładnie siedzi. d*pa ciut za wysoko, ale w Almerach TAK BYĆ MUSI BTW. Masz przyciemnianą tylną szybę z zewnątrz? No właśnie, ten tył jeszcze by się przydał niżej, dlatego kombinuję i zobaczymy co to będzie. Na pewno przesiadłem się z 17" na 16", bo po pierwsze różnica w oponach, wzór felg mi też nie pasował, no i 17" żebyś nie wiem jak uważał to na takim niskim profilu zawsze gdzieś podbijesz, a prostować co sezon nie chcę. Przyciemnione są wszystkie szyby oprócz czołowej, jasna folia, tył od wewnątrz, przody z obu stron szyby. Teraz hit sezonu, szyby są wbite w kartę pojazdu jako parametr techniczny. 0 problemów z przeglądami, jak i policją. Kiedyś kazałem z ciekawości zmierzyć przy kontroli i przód mieści się idealnie w granicy mimo, że wygląda ciemniej. Na pewno dużo wygodniej się jeździ latem w trasy, nie opala Cię na tzw. jarzeniówkę słońce. No i lepiej wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Ja mam super drogę, na całej codziennej trasie nowa nawierzchnia, więc nie przeszkadzaja mi 17-tki. Ale mam profil 45, a ty chyba 40 a to już mało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 26 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Ja miałem 205/45, później 215/40, niektóre trasy w Polsce na twardym w dodatku zawiasie mnie przerastały. Na seryjnym zawiasie by przeleciał i lekko zabujało, tu już było za sztywno, brakowało troszkę tej oponki. Dlatego jak i ze względów ekonomicznych, przeszedłem na 16. Gdybym tyle nim nie latał w trasie 17 by została, bo lubię sztywne auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 26 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2014 Za tydzień będzie -35/-35. Mam nadzieję, że siądzie podobnie jak u Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Zobaczymy co potrafią Apex'y. Pochwal się efektem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 Ja mam u siebie w 1.5dci sprężyny fk 35-40mm i przód siedzi na równo z tyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 27 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2014 A ja dorwałem gwint AP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Ja mam u siebie w 1.5dci sprężyny fk 35-40mm i przód siedzi na równo z tyłem Gdybyś to napisał ciut wcześniej Dobra. Na sprężynach Apex -35/-35 siadło idealnie tak jak chciałem A oto fotka z myjni, zapomniałem cyknąć lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Jeszcze troszkę by się przydało Ja się dziś bawiłem na ile maksymalnie mogę go skręcić... Efektem było zawracanie na 157328486x w miejscu gdzie da się na 3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SDRaid Opublikowano 6 Marca 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Zobaczy się, amorki będę musiał polować na coś krótszego jak wspomniałeś, żeby pracowały w pełnym zakresie. Ale mogłeś wrzucić na max skręconym jak się prezentuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sonic Opublikowano 12 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2014 Siedzi podobnie jak na fk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.