Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zbiornik LPG pod TERRANO


gtgsquad
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Sporo z nas ma w swoich tyranach LPG. Niestety większość z nas ma zbiornik na LPG w aucie, co ogranicza ładunek gratów do auta. Ma ktoś jakieś patenty, fotki lub spostrzeżenia jaki wielki zbiornik wchodzi, w które miejsce najlepiej, czy może lepiej wywalić bak paliwa i dać 20l z motorówki, a obok niego dać zbiornik LPG. Kosz pod zbiornik to nie problem, ale może wasze spostrzeżenia oszczędzą mnie i innym czasu.

Znalazłem na necie coś takiego tylko i to jeszcze nie do terrano 

 

https://lh5.googleusercontent.com/-SpWAfmVtkd8/UiM40RGZIdI/AAAAAAAABA0/gTiT18vWwuM/w688-h516-no/IMG_7876.JPG

Edytowane przez gtgsquad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaglądnij na forum jeepa, sporo osób ma takie rozwiązanie tam. W XJtach i Zjtach szczególnie bo jak wiadomo mają tam jeszcze koło zapasowe, a jeszcze butla........ i robi się wtedy nic z bagażnika. Także na zamówienie zrobić zbiornik paliwa malutki i gotową butle kupić i tyle tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik to sam sobie wyspawam (TIG), przepisy mówią jasno, że zbiornik ma być minimum 20cm nad jezdnią, przewody minimum 10cm od wszelkich elementów układu wydechowego. Najlepiej było by gdyby ktoś miał już taki patent w terrano i podglądnąć jak o jest zrobione i jaka max butla wchodzi pod podłogę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wyjęty bak a w to miejsce idealnie wchodzi butla na gaz 55 litr. a obok mam zamontowany bak na benzynę dorobiony 

 na wymiar wchodzi ponad 20 litr, benz. wszystko jest tak dopasowane ze zbiornik gazu wystaje parę centymetrów poniżej nadwozia a jest grubo ponad dolnym punktem tylnego mostu , jak ktoś potrzebuje to po niedzieli mogę wstawić fotki , to jest chyba najlepsze

  miejsce na ten zbiornik . T2 krótki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Osobiście zakładałem zbiornik pod pojazdem dokładnie rok temu wchodzi do niego niecałe 40 litrów gazu.

jest na niego odpowiednie miejsce pomiędzy wałem a ramą z drugiej strony niż jest tłumik. 
Sporo gazowników nie chciało słyszeć o tym miejscu i chcieli do bagażnika mi pakować każdą butlę. Ale dotarłem do zakładu w Gdyni którzy zajmują się tylko autami 4x4 i powiedzieli że nie ma problemu z montażem butli w tym miejscu a na pomysł zmniejszenia zbiornika paliwa powiedzieli jedno "jak będziesz gdzieś gdzie nie ma gazu to może ci zabraknąć te 20l paliwa między stacjami" Jeżeli jest ktoś zainteresowany fotkami mogę przesłać lub umieścić jak je tylko zrobię  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jakis rok temu po zakupie terrano 2 instalowałem instalację lpg i zbiornik ( oczywiście nie ja tylko gazownicy) zamontowałem pod podłogą zwykły cylindryczny ok 50l wywaliłem zbiornik paliwa , znajomy wyspawał mi zbiornik z aluminium ok 20l w tym zbiorniku jest oryginalny pływak i pompa więc wskaźnik na desce działa , zbiornik z paliwem jest umieszczony za mostem a następnie zbiornik lpg. koszt powiększony o cene zbionika na paliwo ok 350zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbiornik cylindryczny 35-40l kiedyś wszedł u mnie. Pod spodem, przed tylnim prawym kołem (od tyłu).

IMG_2470.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem zdjęcia montażu zbiornika ale nie wiem jak je zamieścić ??

Edytowane przez haczepsu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamontowany zbiornik lpg 42 l pod samochodem już pięć lat. Nie jeżdżę w rajdach offroadowych ale w terenie bardzo czesto i nigdy nie miałem problemu z tym umiejscowieniem zbiornika lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem pod szczególnym wrażeniem rozwiązania którym obdarował nas Wojtuś ... to właśnie jest optymalna lokalizacja butli  :dribble:

może i 70-kę uda się tam upchnąć ... grunt żeby 20 cm od podłoża, a ile tam wystawać pod ramą będzie to już nieważne przecież

 

przed wyjazdem założę rytualną przepaskę na czoło, wypiję miseczkę sake i odmówię modlitwę za cesarza

6e9dbbd8f05dc8d3med.jpg

więcej takich pomysłów! popuśćcie zwieracze fantazji!

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz jest dużo bezpieczniejszy od benzyny.

Po uszkodzeniu baku paliwa benzyna wylewa się, gaz bardzo szybko wyparuje.

Zwykły bak rozwaliłem 3 razy pomimo osłony. Po założeniu butli w miejscu zbiornika nie miałem żadnych problemów z paliwem. Kamienie, upadki, obtarcia itd nie robiły żadnego wrażenia na butli bez osłony.

 

 

Nie zmienia faktu że ta butla ze zdjęcia wcześniej jest trochę nisko... :whistle:

post-74113-0-45579700-1395177550_thumb.jpg

Edytowane przez Browning
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od 15 lat jeżdżę na gazie i nie zamierzałem siać paniki, że to niebezpieczne samo w sobie ... ale nigdy nie wpadłbym na pomysł żeby zbiornik z substancją bądź co bądź wybuchową i łatwopalną wystawiać w miejscu najbardziej narażonym na uderzenie ... jednak nie jestem hardcorem

 

"w miejsce zbiornika" to chyba jedyna rozsądna lokalizacja

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie już bak wyjęty, zobaczymy jaka wielka butla się zmieści, bo jeszcze kosz z osłoną trzeba będzie wyspawać i przykręcić do ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

może i 70-kę uda się tam upchnąć ... grunt żeby 20 cm od podłoża, a ile tam wystawać pod ramą będzie to już nieważne przecież

Tam jest ze 40-60cm od gruntu do dołu butli :) zobacz gdzie jest most, kólka małe bo zimowe, jakieś 82cm wysokości ;)

Wszystko zgodnie z wymaganiami technicznymi i nie jest to najniższy punkt, do tego LPG w TD27 - wiesz mi że przeszło to wiele badań, a ścieżka legalizacyjna była długa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko bałbym się wystawiać butlę poniżej ramy ... zaś sam pomysł lpg jako "dopalacza" ON (jeśli dobrze zrozumiałem) szalenie ciekawy ... 

zmierzyłem z ciekawości prześwit grunt-rama w miejscu gdzie masz tą butlę i mam tam 40 cm (3 cm podkładki nad springami, koła 31") ... jeśli butla miałaby z 10-ę wystawać poniżej ramy to prześwit zmniejsza się do 30 cm ... ale skąd 40-60 cm wziąłeś to nie mam pojęcia

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi butla 45 l ale grubsza a nie za długa i obok  zbiornik na ponad 20 l benz . jak mi powiecie jak wstawić fotki na forum to zobaczycie jak to jest u mnie zamontowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musisz założyć konto na jakimś "hostingu" i linki wstawiać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mimo wszystko bałbym się wystawiać butlę poniżej ramy ... zaś sam pomysł lpg jako "dopalacza" ON (jeśli dobrze zrozumiałem) szalenie ciekawy ... 

zmierzyłem z ciekawości prześwit grunt-rama w miejscu gdzie masz tą butlę i mam tam 40 cm (3 cm podkładki nad springami, koła 31") ... jeśli butla miałaby z 10-ę wystawać poniżej ramy to prześwit zmniejsza się do 30 cm ... ale skąd 40-60 cm wziąłeś to nie mam pojęcia

ZImówki 31 cala, most GR-a, sprężyna+amor GR +4 (jakoś tak wyjdzie), nazbiera się tego, liftu budy nie ma. Podnośnika do serwsiu nie trzeba, na leżance wjeżdza się pod spód, z dowlonej strony i kierunku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście wolałbym drugie okienko rewizyjne w podłodze bagażnika wyciąć i mieć WZW "u góry ... klapkę z pleksi , chociaż i tak zachlapie się od spodu...

lub klapkę z blachy z zawiasami z jednej strony i na śrubki z przeciwnej, chodzi o szybki dostęp w razie czego ...

tutaj u ciebie chyba spore kombinacje z pływakiem WZW były, no i nie wiem jak zawór bezpieczeństwa działa

sorry chłopaki że tak czepiam się tych waszych butli, ale cały czas mam wizję auta "w teren" i jeśli już teraz zdarza mi się zawadzić gdzieś ramą, belką lub ryć hakiem to butla wystająca poniżej tych miejsc koliduje z moją wizją, prawda?

haka można się pozbyć lub dać go wyżej ... jeśli by teoretycznie poprowadzić linię prostą pomiędzy miejscem kontaktu kół z gruntem a tylną belką, zderzakiem to nic nie powinno tam wystawać ... to tyczy się ostrych podjazdów

teraz kwestia pokonywania samego szczytu pagórka ...już mniej przeszkadza grucha mostu bo "leży w linii kół" (pokonuje przeszkodę w tym samym momencie co rzeczone koła) niż cokolwiek wiszącego poniżej teoretycznej linii : środek ramy pomiędzy osiami - punkt styku koła z gruntem ... 

... a co jeśli na szczycie pagórka leży głaz i trzeba go "wziąć między koła" ? w jednym i drugim przypadku trzeba by tą linię poprowadzić do mostu ... więc znowu miejsce nam się "kurczy"

bardziej odpowiada mi lokalizacja w miejscu zbiornika , ale żeby butla maksymalnie wypełniała kubaturę tego miejsca...

niestety butle dzielimy tylko na toro- i walco-idalne ... więc może by dwa walce "bliźniaki"?

znalazłem takie fotki, pozostaje tylko kwestia podłączenia (równoległego) obydwu butli ... a może WZW drugiej uruchamia się po opróżnieniu pierwszej ...lub też trójnik jakiś jest bezpośrednio przed parownikiem i elektrozawór na każdej "magistrali" ... tego nie wiem ? ... a może zwykłe zawory kulowe obsługiwane ręcznie ?

 

2029d1cfa928688amed.jpg

 

e3c5e52525e73725med.jpg

 

to drugie zdjęcie przedstawia zestaw busowy ,autobusowy umiejscowiony na dachu czyli "antypodach" naszych rozważań ... może pójść w tym kierunku?


żeby nie było, że tylko teoretyzuję ... mam zbiornik 45 l na nadkolu

 

d4c73db7e843950dmed.jpg

 

czyli zakładając, że wytyczne są 3:

- mobilność auta w terenie

- w miarę pojemny bagażnik (czyli butla 70 l w poprzek odpada)

- zasięg operacyjny auta , co przy moim spalaniu 20/100km w mieście i obecnej rzeczywistej pojemności butli ( 28 l) w górach może okazać się kłopotliwe, bo i spalanie znacząco wzrośnie

... moja butla spełnia tylko 2-i warunek ... a jednocześnie mam "wyrzuty" że pod spodem w baku wożę powietrze ze śladowym udziałem paliwa (dla potrzeb samej pompy)


... żeby spełnić pozostałe kryteria musiałbym

- zamontować zestaw "twin" butli zamiast baku ... ale same butle dłuższe i mniej "pękate" niż ta którą posiadam i oczywiście pokombinować z ich współdziałaniem ... i wyspawać sobie dedykowany zbiornik benz. , ale nie tak wystający jak u kolegi powyżej

- zrobić to samo , ale na dachu ... a koło spowrotem do bagażnika, skrzynki narz. i tak będę się pozbywał lub obok skrzynki bo tam jest jego naturalne miejsce ... lub koło na prawe nadkole ... niestety, nie mogę zamocować go na zderzaku, nie we wszystkich wersjach słupek ma wzmocnienie ... chociaż będę niedługo wymieniał całą budę, ale tam akurat nie było wzmocnienia i stelaż wyrwał fragment słupka ... można jeszcze zaadoptować stelaż na koło od Frotki ... jest "pancerny" i do tego na samym zderzaku mocowany ... czyli zderzak musiałbym od nowa zbudować , w ten sposób zwiększę dociążenie tylnej osi, co jak wiecie jest zaletą ... niestety, kosztem widoczności ( i tak niewystarczającej w obecnej konfiguracji ... w lesie na przykład)

... ale lokalizacja na dachu też ma swoje wady ... podnosi się środek ciężkości, czyli trochę "nie halo" na trawersach ,o udźwig samego bagażnika jestem spokojny ... ok. 300 kg wytrzymuje (wiedzą ci co byli w sierpniu na zlocie, no nie?)

 

 

 

chyba bardziej właśnie wersja "above the roof" niż "under the floor" przydałaby się w teren ... gdyby nie te trawersy nieszczęsne, niestety

 

Wojtus też inaczej podchodziłby do samej pojemności i lokalizacji butli, gdyby lpg było u niego podstawowym paliwem, a nie tylko "dopalaczem" ... mam rację ?

 

a może po prostu nie istnieje żadne dobre rozwiązanie, przynajmniej w moim przypadku ...

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz off-road uprawiac to montujesz zbiornik w bagażniku albo kupujesz diesla i nie masz problemu u mnie nie wystaje on więcej jak orginalny bak z paliwem w krótkim okienka nie  dasz do góry bo tam jest belka konstrukcyjna nadwozia tak że z twojego opisu chyba wynika że taniej będzie kupić zupełnie inne autko .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam T1 i może gdybym podliftował budę na 3-4" (aktualnie niepełne 2") to zmieściłbym jakiś twin-  zestaw pod spodem

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 cale liftu budy... daje na wyjściu pomnik...

 

lift budy to zło... liftować budę należy tylko tyle ile trzeba a najlepiej wcale :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie potrzeba jest, a teraz rozważ ze swojego punktu widzenia : wolałbyś jeździć z kilkudziesięciokilogramowym balastem na dachu mając świadomość, że z tyłu pod podłogą wozisz 70 litrów powietrza ... czy podnieść o 5 cm budę i :

- zwiększyć prześwit nadkoli (+)

- dociążyć tylną oś (+)

- obniżyć środek ciężkości chociaż częściowo rekompensując lift budy (+)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...