Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Silnik się gotuje ...


grzechu359

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli powielam temat ale nie znalazłem podobnego więc zakładam nowy.

 

Mój problem polega na tym, że wczoraj podczas powrotu z prcy silnik zaczął mi się gotować wskazówka temperatury dochodziła do maksimum w kabinie wyczówalny słodki zapach płynu chłodzącego. Wentylator chłodnicy włącza się normalnie. Niby powinno się odpowietrzyć w tym momencie układ ... i tu zaczyna się problem. W moim samochodzie nie ma wężyka chłodnica - zbiornik wyrównawczy płynu chł. Wygląda na to, że kiedyś taki tam był lecz nie wiem czemu króciec na który należy włożyć wężyk jest ułamany. Auto jeździ tak od zakupu. Mechanik powiedział, że w tych samochodach odpięty zbiornik wyrównawczy płynu to norma - i faktycznie nic w związku z tym do wczoraj się nie działo. Od zakupu też nie posiada chłodnicy klimatyzacji - ktoś ją wymontował. Do tej pory nie było problemów z gotowaniem się silnika. Moje pytanie jest następujące: Jak mogę reanimować mojego nissana aby pojeździł jeszcze trochę, jak w związku z brakiem podłączenia zbiornika wyrównawczego odpowietrzyć należycie układ chłodniczy.

 

Chcę dodać, że dwa dni temu wymieniałem uszczelkę pod deklem zaworów. - czy to może mieć coś wspólnego?

Martwię się także o uszczelkę pod głowicą bo wrcając jak już wcześniej wspomniałem z pracy zaczął kopcić ale nim dojechałem przestał.

 

 

Mój nissan to primera p10 1.6 16V GA16DE 1995r. auto z LPG Zavoli.

 

Jestem laikiem w tych sprawach z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak poczułeś słodki zapach, to znaczy że wylał gdzieś płyn chłodzący. zajrzyj pod maskę i zobacz gdzie jest mokro. może któraś rura gumową pękła.

ile jest płynu w zbiorniczkiu?

 

do momentu jak znajdziesz usterkę nie powinieneś jeździć bo przegrzejesz silnik w tym olej i będzie gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień mechanika. Na początku sprawdź ile masz płynu w chłodnicy, uzupełnij poziom i podłącz odpowiednio zbiorniczek wyrównawczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mnie były podobne objawy. Padła pompa wody. Tyle że nie czułem zapachu płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbiorniczek jest odłączony - mechanik stwierdził, że to norma.

 

norma, ale należało by dolewać płynu po każdym ostudzeniu silnika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik nauczony robić chyba ciągniki . Ten silnik odpowietrza się samoczynnie podczas stygnięcia , otwiera się wtedy zawór w korku i płyn ze zbiorniczka jest zasysany poprzez podciśnienie do układu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie ...

 

Temat gotowania się silnika załatwiony. Płyn zalany, zbiorniczek podpięty, odpowietrzone i hula. Pozostaje natomiast jeszcze jeden opisywany wyżej już problem z tym okresowym dymieniem (chmurą dymu) przy dodawaniu gazu na ciepłym silniku - początkowo dymi później nie. Nie wiem czy to początek końca uszczelki pod głowicą ? czy może jak wujek google wypisuje odma czy filtr separatora oleju. Szczerze to zgłupiałem już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiadomo/nie wiemy, jak długo jeździłeś na tak gorącym silniku i np. bez płynu.

Mogło dojść do pęknięcia głowicy. Teraz obserwuj każdego dnia czy nie będzie ubytku płynu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...