buladag Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Cześć. Pękła mi półoś od strony kierowcy (czyli chyba lewa). Mam w związku z tym kilka pytań, bo takich jaj jeszcze nie widziałem. Co mogło być przyczyną? (musiało tam być duże naprężenie że pękł tak gruby element) Przeguby są całe. Jaki jest koszt takiej półosi? Jaki jest koszt wymiany półosi, i czy da się to ogarnąć samemu bez kanału etc? Jakie koszta dodatkowe? (olej w skrzyni etc?) Wygląda to tak: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komar18 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 przyczyną pewnie była wada materiału. na allegro zorientujesz się ile kosztuje używana półoś (nowej nie ma sensu kupować). ja mam sprawdzonego gościa od używanych części w Warszawie tel. 792537992 (też się wystawia na allegro). za wymianę nie powinni krzyczeć więcej niż 100-150. samemu oczywiście można sobie z tym poradzić nawet bez kanału ale jak się na tym nie znasz to lepiej oddaj fachowcom. oleju w skrzyni nie musisz wymieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 4 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 Dzięki za zainteresowanie. Co do tego oleju to pytałem, bo wyczytałem, że po wyjęciu przegubu wewnętrznego się on wyleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość komar18 Opublikowano 4 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2011 z tym olejem chodziło mi o to, że pęknięcie półosi i jej wymiana (fachowa) nie powoduje konieczności wymiany oleju bo w żaden sposób nie ulegnie zabrudzeniu. akurat w almerze nie wymieniałem półosi więc nie wiem jak to jest tam rozwiązane konstrukcyjnie i czy wycieknie czy nie, ale olej można w ostateczności spuścić i nalać ponownie (jeśli niedawno zmieniałeś olej to po co kupować znów nowy, jeśli czas zmienić to przy okazji zmień). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 8 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) Dziś wybebeszyłem pół półosi (od strony skrzyni), przyczyną była korozja pod gumowym tłumikiem zamontowanym na osi (nie wiem kto to wymyślił). Edytowane 8 Lutego 2011 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andyla Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Witam, Oto moja dzisiejsza awaria z Almerą (2001 r., 1.8). Po postoju na parkingu pod sklepem, uruchomiłem silnik, wrzuciłem wsteczny, samochód pojechał normalnie. Po zatrzymaniu, wrzuciłem jedynkę i tu przy wrzucaniu jedynki usłyszałem coś w rodzaju chrupnięcia, samochód ruszył do przodu i zaraz przestał jechać. Niezależnie od wrzuconego biegu i położenia pedału sprzęgła nic się nie dzieje (silnik pracuje, ale brak jest przekazania napędu na koła). Ponieważ stało się to już w nocy, zostawiłem samochód na parkingu i jutro będę go odstawiał do warsztatu. Dam znać co tego wyszło. Jeżeli ktoś miał podobną przypadłość lub ma sensowne uwagi, to proszę o komentarz. Pozdrowienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 29 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2011 ośka ukręcona ew przegub ,,, sprzęgło .. ew skrzynia ,,,ale obstawiam nr 1 a zobacz czy prędkościomierz startuje ,,pewnie tak,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andyla Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Witam, Dzięki za komentarz. Rzeczywiście urwana lewa półośka. Gorzej, że jak na razie to nie można znaleźć zastępczej w żadnej hurtowni (tylko oryginał - ale cena kosmiczna, ponad 1900 PLN), szukam dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkel. Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 (edytowane) Ja niestety po kilku miesiacach od "podkręcenia" autka ukręciłem już obie półośki. Znając cenę w ASO zacząłem szukac nowek za granica.. Nadal sa na ebay.co.uk Dostawa była w kilka dni.. Edytowane 30 Sierpnia 2011 przez Majkel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 raczej jak wyżej napisano, urwana lewa krótka półoś, czyli norma w N16. Gdzie kupić? Ja pytałem na allegro gościa który sprzedaje ośki do primery, odpisał że jest w stanie wytoczyć na wzór starej, wołał 150zł. Jak z jakością itp nie wiem, bo w końcu załatwiłem sprawę inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaudia Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Witam I trafiło na babę. Pękła lewa półoś, nigdzie nie mogę znaleźć ,,używki,, inne tak. Ale do mojej Almery z 2002 N16 silnik 1.8 ,skrzynia manualna nigdzie. Allegro, ebay pusto. Może ktoś z forumowiczów ma informacje które przybliżą mnie do jeżdżenia ponownego moim autem. Pozdrawiam Klaudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 18 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Będzie problem. Urwała się? Przerabiałem to. W używki się nie pakuj, będą w gorszym stanie niż ta co urwałaś. Pozostaje ASO (1800(1300?) bez przegubów (sic!) ) albo dotoczenie na własną rękę. Ja dotoczyłem niegdyś z pręta ze stopu 40HM, jeździ ze mną już 3 lata, ale uwaga - niech mechanik koniecznie założy z powrotem urwany w pół (bo pod nim właśnie przegniła półoś) tłumik drgań gumowo metalowy. Jak robiłem swój research to natrafiłem na allegro na nowe ośki do Primery, pytałem sprzedającego i napisał mi wtedy, że jak podam ilość zębów i dokładne wymiary to jest w stanie dotoczyć taką oś. Żebym Cię nie skłamał, CHYBA był to ten sprzedający: http://allegro.pl/polos-polosie-walek-nissan-primera-p10-11-l-pnowa-i3079042873.html Ogólnie możesz popytać sprzedających wpisując na allegro hasło "półoś primera" bo w P10 ten problem z racji, że model jest starszy wyłazi aktualnie częściej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaudia Opublikowano 18 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Będzie problem. Urwała się? Przerabiałem to. W używki się nie pakuj, będą w gorszym stanie niż ta co urwałaś. Pozostaje ASO (1800(1300?) bez przegubów (sic!) ) albo dotoczenie na własną rękę. Ja dotoczyłem niegdyś z pręta ze stopu 40HM, jeździ ze mną już 3 lata, ale uwaga - niech mechanik koniecznie założy z powrotem urwany w pół (bo pod nim właśnie przegniła półoś) tłumik drgań gumowo metalowy. Jak robiłem swój research to natrafiłem na allegro na nowe ośki do Primery, pytałem sprzedającego i napisał mi wtedy, że jak podam ilość zębów i dokładne wymiary to jest w stanie dotoczyć taką oś. Żebym Cię nie skłamał, CHYBA był to ten sprzedający: http://allegro.pl/polos-polosie-walek-nissan-primera-p10-11-l-pnowa-i3079042873.html Ogólnie możesz popytać sprzedających wpisując na allegro hasło "półoś primera" bo w P10 ten problem z racji, że model jest starszy wyłazi aktualnie częściej. Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2013 daj długość i ilość zębów, zobaczymy co się da zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaudia Opublikowano 21 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2013 daj długość i ilość zębów, zobaczymy co się da zrobić Odebrałam właśnie dziś z warsztatu samochód. Jest to zaufany mechanik , naprawił przez zespawanie /oddał do zakładu specjalizującego się w tego typu usługach/. Ale powiedział że należy szukać półośki / pomimo gwarancji na wykonany spaw / bo w/g jego opinii to może ona chodzić do końca żywota samochodu ale też i tylko kilka miesięcy. Tak więc danych półośki nie podam. Jednak bardzo dziękuję za chęć pomocy. Gdyby pękła ponownie to napiszę licząc na pomoc w rozwiązaniu problemu Klaudia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 22 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2013 Nie ma fizycznej możliwości, żeby to wytrzymało jakiekolwiek ostrzejsze ruszenie. Albo coś pomyliłaś, albo pozostaje życzyć Ci, żeby ta ośka nie urwała się w sytuacji "kryzysowej". A mechanika zmieniłbym z marszu bo to co zrobił jest zwyczajnie niebezpieczne. Jak jesteś w stanie to skręć koła w prawo i cyknij fotkę tej osi bo jestem niezmiernie ciekaw jak oni to wykonali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 23 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2013 Ja bym z kolei szanował takiego zaradnego mechanika. Przynajmniej samochód nie jest uziemiony na dłuższy czas i można jeździć. Można się tylko przyczepić, ze nie podał parametrów czego dokładnie szukać, żeby było na wymianę w najbliższym czasie. A co do samego spawania, to myśle, ze fuszerki nie mogli zrobić, bo to by od razu sie rozerwało. Jedyna sensowna możliwość, żeby to miało wytrzymać przez dłuższy czas, to zrobić jakiś frez na półosi z jednaj i z drugiej strony pęknięcia, wytoczyć z twardego materiału tulejke z takim samym frezem wewnątrz, nabić i dopiero jakoś zaspawać. Wtedy jedymym zadaniem spawu byłoby trzymanie, żeby to wszystko sie nie rozeszło, a cała siła szła by przez z założenia wytrzymalszy frez. I takie coś rzeczywiście miałoby szansę trochę wytrzymać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaudia Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Nie ma fizycznej możliwości, żeby to wytrzymało jakiekolwiek ostrzejsze ruszenie. Albo coś pomyliłaś, albo pozostaje życzyć Ci, żeby ta ośka nie urwała się w sytuacji "kryzysowej". A mechanika zmieniłbym z marszu bo to co zrobił jest zwyczajnie niebezpieczne. Jak jesteś w stanie to skręć koła w prawo i cyknij fotkę tej osi bo jestem niezmiernie ciekaw jak oni to wykonali. Ok. ociepli się to zrobie fotkę Ja bym z kolei szanował takiego zaradnego mechanika. Przynajmniej samochód nie jest uziemiony na dłuższy czas i można jeździć. Można się tylko przyczepić, ze nie podał parametrów czego dokładnie szukać, żeby było na wymianę w najbliższym czasie. A co do samego spawania, to myśle, ze fuszerki nie mogli zrobić, bo to by od razu sie rozerwało. Jedyna sensowna możliwość, żeby to miało wytrzymać przez dłuższy czas, to zrobić jakiś frez na półosi z jednaj i z drugiej strony pęknięcia, wytoczyć z twardego materiału tulejke z takim samym frezem wewnątrz, nabić i dopiero jakoś zaspawać. Wtedy jedymym zadaniem spawu byłoby trzymanie, żeby to wszystko sie nie rozeszło, a cała siła szła by przez z założenia wytrzymalszy frez. I takie coś rzeczywiście miałoby szansę trochę wytrzymać. Jak się dowiem w jaki sposób to zrobili to napiszę i zrobię zdjęcie. Ale myślę że solidnie , bo jak teraz padał śnieg to właśnie lewym kołem wybrałam przyzwoity dołek przysypany śniegiem na ulicy. I pomyślałam to już po jeździe a tu wszystko ok. Przy tym silniczku to samochód zbiera się przyzwoicie i na przyspieszeniach gwałtownych jak i spokojnej szybkiej jeździe żadnych wibracji czy drgań. Witam Zgodnie z wcześniejszą informacją piszę jak to zrobili. Nafrezowano półośkę, zespolono,nasunięto nafrezowaną tulejkę i całość zespolono. Załączam zdjęcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 31 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 e, no profeska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2013 Fakt, nie ma lipy, aczkolwiek pożądanej wytrzymałości też nie, a do tego prościej już chyba było zrobić nową ośkę całą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Może warto dowiedzieć się u speca od skrzyń w Siedlcach (z Warszawy nie jest daleko - namiar na niego można znaleźć w sekcji o polecanych warsztatach). Ponoć dotacza uszkodzone synchronizatory (ma jakiś znajomy zakład) to i półoś da radę zrobić taniej, niż ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klaudia Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuje za informacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Dziś drugi raz urwała mi się półoś, drugą robiłem sam z 40HM, wytrzymała 2 lata. Jest w skrzyni albo w mechanizmie coś co mogło by powodować taki udar, że urywało by oś? Pytanie nr 2, z czego tym razem zrobić ośkę? Edytowane 24 Maja 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Urwało w sensie że gdzieś na środku wałka ukręciła się czy zmieliło na wieloklinie? Jak to drugie to zamów u tokarza tylko u takiego co hartuje gotowy wyrób. Nie robię tu reklamy ale ja zamawiałem u człowieka w Radomia (ulica różana) i jest git. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Fabryczna podrdzewiała na środku pod tłumikiem drgań i w tym miejscu się ukręciła. Ta aktualna pękła w miejscu gdzie oś robi sie grubsza. Z radomia znalazłem taka firmę: www.jurseb.pl Ile płaciłeś za ośkę? Przy okazji podpytam, gdzie można zdobyć zawleczkę która trzyma oś aby ta nie wypadała z przegubu zewnetrznego? U mnie tej zawleczki we frezie w ogóle nie było, jak ona wogóle wygląda? (przy przegubie wewnętrznym jest pierścień Segeera. Edytowane 24 Maja 2013 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.