Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Pęknięta półoś w 1,8 /tematy połączone/


buladag
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość hansrpg

Tak na 99% to właśnie on, zapytaj czy działał wcześniej w Radomiu na różanej jak potwierdzi to właśnie ten. Co do zabezpieczenia z przegubu zewnętrznego to było razem z wałkiem, jest to taka literka C trzeba z wyczuciem wbijać wałek idealnie prosto by jej nie ściąć wieloklinem. Od wewnątrz tak jak pisałeś jest seger. Impreza pamiętam że koło 200 mnie kosztowała, jednak ja jeździłem z Lublina do Radomia (dwa bilety) i mechanikowi płaciłem, na allegro wystawia po 130, zamawiając przez stronę może byćniecoę taniej, koleś pieniądze chciał za pobraniem przy odbiorze paczki więc podchodzi do klienta uczciwie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki bardzo. Chyba u niego zamówię, tylko dowiem się z czego toczy te ośki i czy zrobi mi ośkę do N16, bo ma taką samą długość co ta do Primery, ale już inną liczbę klinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na forum primery były ostrzeżenia, że ten producent robi bardzo pasowne zęby i może być problem z założeniem. Z tym, że to posty sprzed dwóch lat i więcej, może się poprawił. Ale przyznam, cena bardzo fajna, w najpopularniejszym motomaxie trzeba dać przynajmniej 200zł z wysyłką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/28841-p11wp11-ukrecona-poloska-p11/page-9?do=findComment&comment=762303

Sam chcę wymienić obie, dlatego śledzę temat. Tylko z P11 jest ten problem, że trzeba rozbebeszyć auto, sprawdzić co tam jest i dopiero zamawiać... Czyli 2 dni bez auta minimum <_<



Edit: buladag, kupiłeś w końcu półośkę? Bo ja będę wymieniał obie, dziś zamówiłem, jednak w Radomiu (dobra cena). Telefon do firmy i wątpliwości rozwiane, półosie są pasowne, nie wchodzą zbyt lekko ale jest to zabieg celowy. Pan z firmy wyjaśnił mi, że zbyt luźne półosie powodują niszczenie zębów i na półośce i w przegubie, a potem całość nie dość, że jest niepewna to jeszcze mocno hałasuje (sami wyjmowali półosie z takich aut).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Sorry za późny odzew.

 

Śmigam na ośce od jurseb.pl i działa dobrze, przy ~160km/h nie bije, wykonana solidnie, dobry kontakt z firmą i szybka transakcja. Nie ma się do czego przyczepić.

 

Do ośki dają zawleczkę i pierścień segeera. W przegub weszła idealnie, nie za luźno, nie za ciasno. Cała oś jest ładnie pomalowana.

 

Sprawdziłem u siebie ostatnio fabryczną półoś długą i jest OK, nie gnije pod tłumikiem drgań, ale co ciekawe, ośka pod tłumikiem jest niepolakierowana - fajną fuszerkę brytole odwalali.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też od soboty jeżdżę na półosiach z tej firmy, też nie było problemów. Tylko mi montował kolega mechanik, bo bałem się, że sobię mogę nie dać rady sam.

Kwestia spasowania jak wyżej, bez problemów, ciasno, ale kolega nie nameczył się przy montażu. Co do malowania to nie jestem pewien, bo u mnie ośka ma kolor metaliczny, co prawda wygląda, jakby była czymś powleczona ale pewien nie jestem.

Stare półośki wyglądały tak (jedna łatana po zerwaniu, poprzedni mechanik się porządził bez mojej wiedzy, druga jak widać też już skorodowana):

syvw.th.jpgq5yn.th.jpg8ima.th.jpgso65.th.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie była pomalowana na czarno.

 

Na fotkach widzę, że gniją tak samo jak w N16

 

BTW że ta spawana się trzymała to jestem zaskoczony.

 

Też dostałeś wzmacnianą, tj. grubszą na środku, w stosunku do fabrycznej?

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spawana się długo trzymała (10 miesięcy chyba aż), ale wyważona dobrze to ona nie była...

Półoś oryginalna na środku ma 24mm, te co dostałem są grubsze - 26mm (wg producenta, sam nie mierzyłem nawet). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

 

Gdzie kupić lewą półośke do mojej Almerki N16 1.8 116KM Sedan??

Szukam szukam i nie moge takowej znaleść a samochód unieruchomiony.

Połośka strzeliła podczas ruszania z jedynki i samochód trzeba było holować.

 

Pozdrawiam

 

Puszka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Norma, przerdzewiała pod tłumikiem drgań. Używki nawet nie kupuj - nie ma sensu.

 

ASO 1800zł sam wałek. Zostaje Ci jedynie dorabianie. Ja robiłem u gościa w Radomiu (jurseb czy cos takiego) wysłałem mu urwaną i dotoczył nową. Niby twierdzi, że jest utwardzana, ale na forum ostatnio pisał do mnie jeden uzytkownik, któremu to ośka dotaczana u tego gościa po 2óch latach pękła na równo, co wskazywało by, że nie są utwardzane, bo taka powinna się co najwyżej ukręcić.

 

Jak Cię to pocieszy ja urwałem dwie, fabryczną przerdzewiałą i dorabianą, z tą od gościa z Radomia jeżdziłem pół roku i w końcu pozbyłem się problemu.

 

Na mój gust źle wyliczyli średnicę do długości tych osi i stąd permanentne urywanie (to pogorszyła jeszcze korozja pod tłumikiem drgań - u mnie średnica była mniejsza o 50%)

Nie ma problemu jak pójdzie przy ruszaniu spod świateł, gorzej jak trzeba się myknąć gdzieś szybciej i w połowie manewru tracisz napęd.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź do dobrego tokarza ze starą urwaną, to zrobi nową bez problemu

 

@buladag

Zdaje mi sie, ze jest odwrotnie niz piszesz. Miękkie nieutwardzone elementy się ukręcają a te utwardzane w razie przeciążenia pękają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą dotaczałem sam z pręta 40HM, pękła jak obcięta żyletką, ta fabryczna pękła z powodu korozji warstwy utwardzanej i ukręciła się w ładny szpic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie.

 

I jeszcze raz dobrze radzę, nie kupuj używek, bo szybko podzielą los tej co miałeś teraz.

 

Z resztą sam widzisz jak mało tych osi jest na rynku wtórnym, nie jest to bez przyczyny.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie stać mnie na razie na wałek oryginalny - w aso krzyknęli mi 2400zł za sam wałek bez przegubów a coś 3600zł za komplet z przegubami.

 

Myśle nad zakupem:

 

http://allegro.pl/nissan-primera-almera-walek-polosi-polos-przegub-i3672435485.html

 

 

A jak nie to musze kupić używany tylko że jest problem bo nie mogę takiego znaleźć.

Edytowane przez puszka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U tego wspomnianego użytkownika jur-seb płaciłem za nowy wałek 150zł

 

http://www.jurseb.pl/

 

Powinien mieć wymiary tej ośki, bo moją robił więc pewnie sobie zostawili wymiary.


I jak poszło z osią?

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dzień dobry witam wszystkich bardzo serdecznie. Szukam pomocy i mam nadzieję że ktoś mi pomoże z. Jakiś czas temu pękła mi lewa półoś Almera N16 2001 rok 1.8 wersja sport i mam poważny problem w znalezieniu tej części mieszkam w Anglii mój mechanik sprawdził wszystkie hurtownie w których można sie zaopatrzyć i żadna z nich nie ma możliwości zamówienia tej części . Ten sam problem na ebayu jest dużo półosi ale wszystkie do Almery Tino albo od skrzyni automatycznej. Szukałem też na allegro i w sklepach motoryzacyjnych i nie ma nic. Z tego co wiem to musi byc konkretnie do modelu 1.8 sport. Czy ktoś z was wie czy pasuje jakas inna półoś naprzykład od primery ? Lub ktoś ma takową na sprzedaż ? Bardzo prosze o pomoc z góry wielkie dzieki . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiałem dwa razy. Nie ma tych osi, jedynie w aso, cena 1800-2200 za sam wałek bez przegubów. Kupienie używanej nie ma sensu - osie urywają się ponieważ są zbyt, krótkie do tej średnicy i przede wszystkim korodują pod tłumikiem drgań, co powoduje zmniejszenie średnicy.

 

Co Ci pozostaje - dotoczenie ośki. W polsce to koszt ok. 150zł + wysyłka. Firmy które to robią twierdzą, że utwardzają te ośki termicznie, ale doszły mnie słuchy, że te dotaczane też czasem pękają na równo co wskazywało by, że nie są jednak utwardzane.

 

U mnie urwała się dwa razy, raz fabryczna, raz dotaczana.

 

 

Wersja "sport" to wyłącznie fabrycznie zamontowane nakładki na progi i lotka na klapie, to tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uff dziękuje bardzo już teraz wiem co mam zrobić bo byłem w kropce jeszcze jedno pytanie czy te półosie różnią sie czymś w wersji Angielskiego od takiego z kierownicą po lewej stronie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to znaczenia, jak będziesz dorabiał i tak musisz im wysłać tę swoją urwaną.

 

Tak czy tak po dorobieniu czy nawet wymianie na używkę zapomnij o dynamicznym ruszaniu, bo historia będzie się powtarzać.

 

Z ciekawości o ile zwężyła Ci się oryginalna? U mnie zjadło 50% średnicy.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to znaczenia, jak będziesz dorabiał i tak musisz im wysłać tę swoją urwaną.

 

Tak czy tak po dorobieniu czy nawet wymianie na używkę zapomnij o dynamicznym ruszaniu, bo historia będzie się powtarzać.

 

Z ciekawości o ile zwężyła Ci się oryginalna? U mnie zjadło 50% średnicy.

nie mam pojęcia auto od  2 tygodni stoi u mechanika półośka nawet nie została wyciagnieta tylko poprostu widać ze jest pęknięta  cały czas szukamy ale teraz juz wiem co mam zrobic nie bedzie juz dynamicznego ruszania po naprawie od razu sprzedaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...