Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Falowanie obrotów po odpaleniu P12 1.8 2002


kazik-1982
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,potrzebuje pomocy. Posiadam Primere 1.8 benzyna 2002.Po odpaleniu dobroty spadają prawie do "0" i zaraz wracają do normy , czasami zgaśnie i po ponownym odpaleniu muszę dodać gazu bo znowu zgaśnie. Ostatnio prawie zgasł ale go przygazowałem i czuć było jagby zwiększone drgania silnika i po przejechaniu kilkuset metrów zaczeła migać kontrolka silnika na żółto i pokilku metrach zgasła a pod maską tak jakby coś zaskoczyło i silnik zaczą pracować równo i obroty się wyrównały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi to wyglada ze na ktoryms z cylindrow wypadaja zaplony, trzeba sprawdzic stan swiec i ewentualnie wymienic najlpiej wszystkie, sprawdzic jak pali, jesli dalej to samo to sprawdzic cewke zaplonowa na zalanej/zakopconej swiecy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie słuchaj kolegi wyżej. Każdy mechanik czy jakis "niby" zmachor Ci napisze że kable i świece wym. Stara śpiewka i niekiedy nie potrzebne wydatki. Ja proponuje podłaczyć się pod kompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem takią przypadłość i już kiedyś ją opisywałem!!! Po odpaleniu trzeba było dodawać gazu by nie gasł.

Rozwiązanie jest banalne i tanie w naprawie.

Odkręcić i wymyj benzyną ekstrakcyjną przepustnicę!!! Masz ją mega zawaloną i mało dopuszcza powietrza do silnika. Zdemontuj i delikatnie odchylaj w środku krążek przepustowy, wymyj dokładnie i będzie git.

U mnie obroty silnika zostały niezmienione, bez potrzeby regulacji i już od ponad 4 lat jest OK, silnik pali od kopa.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,potrzebuje pomocy. Posiadam Primere 1.8 benzyna 2002.Po odpaleniu dobroty spadają prawie do "0" i zaraz wracają do normy , czasami zgaśnie i po ponownym odpaleniu muszę dodać gazu bo znowu zgaśnie. Ostatnio prawie zgasł ale go przygazowałem i czuć było jagby zwiększone drgania silnika i po przejechaniu kilkuset metrów zaczeła migać kontrolka silnika na żółto i pokilku metrach zgasła a pod maską tak jakby coś zaskoczyło i silnik zaczą pracować równo i obroty się wyrównały

 

Witam nowego kolegę.

Najpierw uzupełnij profil zgodnie z wymogami i regulaminem

Jeśli już kontrolka Ci się zapalała, to jakieś ślady niedomagań są zapisane w ECU. Więc proponuję najpierw podłączyć się pod kompa, gdyż usterka-usterce nie jest równa.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeżeli chodzi o falowanie obrotów to wyczyszczenie przepustnicy pomogło, a druga sprawa tej kontrolki silnika to po podłączeniu pod komputer wykazało że łańcuch rozrządu jest do wymiany :thumbsdown:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie. Jak odpalałem na zimnym silniku, to było OK, tzn. nie dławiło go nie gasł. Ale jak silnik był rozgrzany, to jeśli zaraz po odpaleniu nie dodałem gazu, to odrazu obroty spadały i silnik gasł. Wyczyszczenie przepustnicy w moim przypadku też pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapominacie koledzy że takie objawy w.w.(gaśnięcie, falowanie, wypadanie zapłonu, nierówna praca w zakresie wolnych obrotów, i.t.d) występują też w przypadku braku kompresji chodzby tylko na 1cylindrze(dlaczego może wystąpić brak-wymieniać chyba nie trzeba!) Poza tym też nieszczelny układ dolotowy/sący oraz układ wydechowy na odcinku kolektor-2sonda. ;-)

Edytowane przez NEO NFS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo. I też zacząłem od czyszczenia przepustnicy. Pomogło na 2 tygodnie. Potem problem wrócił. Musiałem wymienić przepływomierz i problemy ustały a co ciekawe zaczął mniej palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo. I też zacząłem od czyszczenia przepustnicy. Pomogło na 2 tygodnie. Potem problem wrócił. Musiałem wymienić przepływomierz i problemy ustały a co ciekawe zaczął mniej palić.

Mi obecnie pali w przedziale 7,6 - 8,1. Mam jedną stację paliw na której stale tankuję i takie mam wyniki. Gdy tylko zatankuję na którejkolwiek innej spalanie wzrasta średnio o 0,5L/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi obecnie pali w przedziale 7,6 - 8,1. Mam jedną stację paliw na której stale tankuję i takie mam wyniki. Gdy tylko zatankuję na którejkolwiek innej spalanie wzrasta średnio o 0,5L/100km.

 

To są wyniki spalania trybu miasto, poza miastem czy mieszanego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są wyniki spalania trybu miasto, poza miastem czy mieszanego?

Można powiedzieć miasto / mieszane. Bo jeżdżę w mieście i dojeżdżam do innych. W trasie nad morze spalenie miałem 6,7, a auto całe zapakowane. :)

Edytowane przez dziki-toy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...