Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Turbo od Forda Rangera


redwater
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

puki co mimo wielkich obaw turbo poszło do regeneracji, gdyby była jakaś używana turbina do obmacania w sensownej okolicy to bym pewnie ją zaatakował

 

najpierw przeprowadziłem wywiad z gościem, potem zrobiłem przegląd jego maszyn a na koniec wymacałem wszystkie graty na półkach :) , na hasło z mojej strony że gwarancja na regenerowane turbo to fikcja pokazał kilka turbin które ponoć same się popsuły, wyglądało to wszystko sensownie do tego co opowiadał, nie wciskał mi kitu .. albo się nie zorientowałem :) - więc turbo zostało

 

wygląda na to że luzy w moim są ok tylko uszczelniacze poszły, macałem nowa turbinkę wyglądało że ma takie same luzy.

cena 500 netto

umówiłem się że w pt odbiorę .. zobaczymy co będzie.

 

Ja od rangera z VNT kupilem za 560 zeta + 30 przesylka (i o dziwo zdrowiutka jest) ... ale nie jest to plug&play przekladka ..., jak nie zapodasz max cisnienia wiecej jak 1 bar, to nawet intercoolera nie trzeba motac. Najgorsze dorobic flansze miedzy kolektorem a turbina, ale zaplecze CNC masz, wiec dlugo Ci z tym nie zejdzie.

Edytowane przez redwater
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co? zmienna geometryjka z forda rangera? :)

a co masz doswiadczenie w turbo od rangera do t2 -co to da i o ile podniesie niuty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redwater ma... podnośi nuity tak bardzo że sprzęgło nie wydala...

 

ale za........la pięknie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprzęgło ogarna spiek ,albo radzik zrobi ,a mierzył to ktoś z turbo od rangera ,ewentualnie jakie ma parametry ta od rangera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam spiek średnio pomoże... tu raczej problemem jest za słaby docisk. Generalnie to sprzęgło było projektowane pod 100 koni, a nie 150 :) 

 

Oczywiście że to jest do ogarnięcia, wymaga kasy. Poszukaj na rajdach tematu redzika w którym to opisuje, jest tam nawet filmik z tego jak ta zmota przyspiesza

 

 

robi wrażenie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eetam wrazenie, kola 35 cali czyli do predkosciomierza trzeba dodac pare dobrych procent, a druga sprawa sprzeglo pipeprzone slizgalo, no i tam kolo 60 km/h trzeba bylo zwolnic, bo zawalidroge trzeba bylo wyprzedzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeca te sprzęgła przenoszą po 300hp i mają gdzieś 130hp :)21

Brakuje wam:

- wspomagania na sprzęgle,

- innej łapy,

- stan zamachu jest przeszkodą.

Sam przy TD27 rozwaliłem chyba trzy sprzęgła, w tym jedno wybuchło stawiając zasłonę dymną.

Najwięcej daje wspomaganie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest wspomaganie na sprzęgle ? można jakieś korepetycje ?

 

ja bym chciał żeby nie było takiej turbo dziury, ile ten ranger pompuje jak jedziesz sobie spokojnie toczysz się np 60-70 na 4 czy 5 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do pytania. Nie ogarniam tego zapisu.Sprzęgło nie wybucha jest zbudowany z materiałów niepalnych, może rozlecieć się okładzina cierna, popękać sprężyny amortyzujące, a najczęściej przypalić/zeszklić 'ścierwo' tak że tarcza ślizga się powodując niemanie napędu na kołach. Chyba ,że mówimy o sprzęgłach hydrokinetycznych... co to jest stan zamachu ? Czy chodzi o koło zamachowe - i jak powinien wyglądać ten stan?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybucha! i to z wielkim hukiem, potrafi zrobić krzywdę. 

 

 

a koło zamachowe powinno mieć ładną powierzchnie... coś tak jak tarcza hamulcowa... jak ma wgłębne ślady po pracy tarczy sprzęgła... to można zabielić

 

definicję zabielenia wymarudzić trzeba od Huberta :)

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wybuch, to siła odśrodkowa, niszczy rozsypanym sprzęgłem... :icecream:  . 10 lat prowadziłem strzelnice i troszkę wybuchów widziałem (straciłem nawet kawałek siebie :whistle: ) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie na sprzęglę -> pompa sprzęgła ze wspomaganiem, ma dodatkowy zbiornik podciśnienia, tak jak hamulcowa.

Wybuch sprzęgła -> po zdemontowaniu skrzyni nie odnaleziono tarczy ;), kupka popiołów została :), efekt wizualny towarzyszący rozerwaniu tarczy jedyny w swoim rodzaju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wspomaganie na sprzęglę -> pompa sprzęgła ze wspomaganiem, ma dodatkowy zbiornik podciśnienia, tak jak hamulcowa.

a bo ja myślałem o sprzęgle nie o wysprzegliku, no ale co to zmienia? chyba tylko potrzebne jak ktoś docisk wsadzi mocniejszy, bez tego to chyba dla działania samego sprzęgła to nie wiele, czy coś pomijam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabryka nie robiła tego bez celu... mocniejszy docisk, wspomaganie pompy -> efekt sprzegło działa szybciej i pewniej.

Mogę porównać w dwóch autach, ze wspomaganiem jest lepiej.  Wada przy silniku z turbo, oryginalnie dodatkowo jest pompa elektryczna podciśnienia -> nie mam 100% pewności czy przez turbo, czy może dodatkowe serwo. Silnik benzyna V6.

 

Dziś uważam 2.7 za ślepy zaułek, względnie mało pali. Moje ETI27 sporo przeszło LPG, VTG ;) i w miarę na przełożeniach 4.11 dawało radę. Automat załatwił problem sprzęgła definitywnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ślepy zaułek.... ale wielu mniej wymagających terranistów ten ślepy zaułek prowadzi ku szczęściu i tam zostają :)

 

Ok, ma małą moc i kiepskie skrzynie... ale tego że rano zaklekocze można być pewnym prawie jak podatków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś uważam 2.7 za ślepy zaułek, względnie mało pali. Moje ETI27 sporo przeszło LPG, VTG ;) i w miarę na przełożeniach 4.11 dawało radę. Automat załatwił problem sprzęgła definitywnie.

każdy rzeźbi w czym ma ....mnie to LPG od dłuższego czasu korci, do jakiego % doszedłeś za optymalne ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

każdy rzeźbi w czym ma ....mnie to LPG od dłuższego czasu korci, do jakiego % doszedłeś za optymalne ?

Kiedyś przecierając temat, ustawiałem poprostu na maksa do momentu gdy nie występowało spalanie stukowe.

Na 100km 2-3 lity LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ON, przy tym ?

na podstawie czego dawkowałeś LPG, jakoś włącz/wyłacz czy liniowo od obrotów ? gazu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile ON, przy tym ?

na podstawie czego dawkowałeś LPG, jakoś włącz/wyłacz czy liniowo od obrotów ? gazu ?

Krańcówka na pedale gazu, w najprostszej wersji wystarczy i zwykły register LPG, do tego dwa elektrozawory.

ON nie kobinowałem z pompą, czyli dawka była jak w standardzie, byłem w stanie jechać 120-130km/h zachowując spalanie ON 10l + 2-3LPG.

Tak samo zachowuje się Y61, 10l ON przy 130km/h to całkiem fajnie.

 

No i wkręcanie silnika na obroty, miód-malina w porównaniu do standardowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...