Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki filtr paliwa do mojego X-traila?


brandziol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich

2 tygodnie temu kupiłem swego x-a 2005 grudzień 2.2 dci 136KM i jak to nowy właściciel chciałem zabrać się za wymianę filtrów i oleju silnika.

wszystko było ok do czasu kiedy zabrałem się do wymiany filtra paliwa. wszystkie filtry znalazłem na stronie MANN i zamówiłem w znajomym sklepie. według katalogu mann do mojego x-a do paliwa idzie 940/6 i taki też starałem się założyć :whistle: niestety po wymontowaniu starego filtra JC (chyba oryginał bo czarny) zauważyłem ze korek odwadniania w moim starym filtrze ma za małą średnicę gwintu a żeby zamontować go w nowym filtrze bo około 3-4 mm (nie mierzyłem) a otwór w nowym filtrze to 36mm niestety do nowego filtra załączona była jedynie uszczelka pod korek ,sam korek już nie.

proszę podpowiedzcie mi czy wy też nie mieliście korka odwadniania w zestawie z filtrem?

nie mam pojęcia co mam zrobić, gdzie mogę kupić taki korek ?

proszę o podpowiedż. może już komuś przytrafiła się taka niespodzianka.

 

link z nowym filtrem mann. otwór do którego potrzebuje korek oznaczony jako "F"

 

https://www.mann-hum...&gobackToPage=1

 

pozdrawiam brandziol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze używałem Knechta i tam nie ma nowego korka odwadniania, jest tylko nowa uszczelka, a korek przekładam stary. Filtr Knecht wygląda tak: http://217.6.60.45/m...de=filterDetail

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze używałem Knechta i tam nie ma nowego korka odwadniania, jest tylko nowa uszczelka, a korek przekładam stary. Filtr Knecht wygląda tak: http://217.6.60.45/m...de=filterDetail

 

chodzi o to ze w starym filtrze jest korek o średnicy gwintu 4mm a w nowym otwór na 36mm więc nie mogę przełożyć od starego.

jutro dzwonie do serwisu nissana zobaczymy czy jest możliwość kupienia u nich tego nieszczęsnego korka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chodzi o to ze w starym filtrze jest korek o średnicy gwintu 4mm a w nowym otwór na 36mm więc nie mogę przełożyć od starego.

jutro dzwonie do serwisu nissana zobaczymy czy jest możliwość kupienia u nich tego nieszczęsnego korka

 

 

Powiem Ci szczerze, że osobiście z taką średnicą się nie spotkałem. W ostateczności możesz kupić knechta (40 PLN) i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Powiem Ci szczerze, że osobiście z taką średnicą się nie spotkałem. W ostateczności możesz kupić knechta (40 PLN) i po sprawie

 

a powiedz mi czy w tym knecht jest w komplecie korek bo jeśli nie to żadnej sprawy nie rozwiąże. ja po prostu mam tylko korek 4mm od starego filtra no chyba że w tym knechtcie średnica otwru na korek też jest 4mm.

dzwoniłem do serwisu i panowie powiedzieli mi że korków w ofercie nie mają ale mają za to korki z czujnikiem wody jedyne 280 zł :whistle:

Edytowane przez brandziol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a powiedz mi czy w tym knecht jest w komplecie korek bo jeśli nie to żadnej sprawy nie rozwiąże. ja po prostu mam tylko korek 4mm od starego filtra no chyba że w tym knechtcie średnica otwru na korek też jest 4mm.

dzwoniłem do serwisu i panowie powiedzieli mi że korków w ofercie nie mają ale mają za to korki z czujnikiem wody jedyne 280 zł :whistle:

 

 

W knechcie nie ma przy zakupie filtra nowego korka, ja mam korek 36mm. Skoro stary filtr ma korek 4mm to kup taki sam filtr i po sprawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W knechcie nie ma przy zakupie filtra nowego korka, ja mam korek 36mm. Skoro stary filtr ma korek 4mm to kup taki sam filtr i po sprawie

niestety nigdzie nie mogę namierzyć filtra który był w aucie to jets JC B31034

może ktoś z was coś podpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mann i o ile sobie przypominam był kompletny i nie przekładałem żadnych korków. Poza tym filtr wyglądał niemal identycznie jak oryginalny, który wywaliłem.

Btw. Kto widział filtry za 40zł? Do tego modelu kosztuje 180zł+, niezależnie czy to Mann, czy Knecht, czy oryginał z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem Mann i o ile sobie przypominam był kompletny i nie przekładałem żadnych korków. Poza tym filtr wyglądał niemal identycznie jak oryginalny, który wywaliłem.

Btw. Kto widział filtry za 40zł? Do tego modelu kosztuje 180zł+, niezależnie czy to Mann, czy Knecht, czy oryginał z salonu.

A czy poratujecie dokładną nazwą filtra który by pasował do omawianego tu modelu. Ostatnio przy zakupie w całkiem sporym sklepie z częściami niby sprawdzili jaki to powinien być, ale wizualnie wyglądał trochę inaczej więc narazie odłożyłem tę wymianę. A pozatym to kosztował coś koło 50pln a nie 180+ czy ta cena 180 i w górę to nie jest wzięta z powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy poratujecie dokładną nazwą filtra który by pasował do omawianego tu modelu. Ostatnio przy zakupie w całkiem sporym sklepie z częściami niby sprawdzili jaki to powinien być, ale wizualnie wyglądał trochę inaczej więc narazie odłożyłem tę wymianę. A pozatym to kosztował coś koło 50pln a nie 180+ czy ta cena 180 i w górę to nie jest wzięta z powietrza?

Ta cena nie jest wzięta z powietrza. Filtr do Nissana X-Traila T30, 2.2 dm3 wyprodukowanego pod koniec 2005 roku lub później, tyle kosztuje, jeśli jest dobrej jakości i jest wyprodukowany przez renomowanego producenta.

Jeśli się nie mylę, do modelu T30 z silnikami diesla 2.2 litra istnieją jedynie 2 rodzaje filtrów paliwa - tańszy, przypominający budową, wyglądem i ceną filtr oleju (koszt około 40-50 zł) oraz droższy, o bardziej złożonej budowie, z 4 króćcami przyłączeniowymi (paliwo oraz obieg chłodzenia silnika) oraz małym korkiem spustowym, w cenie około 180zł (czasem nawet do 250zł u niektórych dostawców). Bardzo podobny do tego drugiego jest również filtr w modelu T31 2.0DCi, ale bywa nieznacznie tańszy.

Filtr paliwa został zmieniony w czasie ostatniej ze zmian produkcyjnych modelu T30, związanych z zastosowaniem turbiny o zmiennej geometrii przepływu oraz DPF. Można przyjąć, że droższy i bardziej złożony filtr występuje w samochodach wyprodukowanych po październiku 2005.

Być może drobna zmiana rodzaju filtra nastąpiła również we wrześniu 2003 roku - wtedy zmienione zostały niektóre części współpracujące z silnikiem, dotyczy to również systemu dostarczania paliwa i okolic filtra. Piszę, że zmiana nastąpiła "być może" gdyż z rysunków katalogowych zmiany tej nie widać - na rysunku filtr wygląda identycznie przed i po zmianach (ale inna jest przykład część zamykająca filtr od góry).

Edytowane przez Mark_75
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze Mark_75 zmiana konstrukcyjna filtra paliwa nastąpiła w okolicach października 2005. Ten nowszy jest średnio o około 100zł droższy.

 

Dobrze to widać w tym katalogu:

http://nissan4u.com/...engine_control/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta cena nie jest wzięta z powietrza. Filtr do Nissana X-Traila T30, 2.2 dm3 wyprodukowanego pod koniec 2005 roku lub później, tyle kosztuje, jeśli jest dobrej jakości i jest wyprodukowany przez renomowanego producenta.

Jeśli się nie mylę, do modelu T30 z silnikami diesla 2.2 litra istnieją jedynie 2 rodzaje filtrów paliwa - tańszy, przypominający budową, wyglądem i ceną filtr oleju (koszt około 40-50 zł) oraz droższy, o bardziej złożonej budowie, z 4 króćcami przyłączeniowymi (paliwo oraz obieg chłodzenia silnika) oraz małym korkiem spustowym, w cenie około 180zł (czasem nawet do 250zł u niektórych dostawców). Bardzo podobny do tego drugiego jest również filtr w modelu T31 2.0DCi, ale bywa nieznacznie tańszy.

Filtr paliwa został zmieniony w czasie ostatniej ze zmian produkcyjnych modelu T30, związanych z zastosowaniem turbiny o zmiennej geometrii przepływu oraz DPF. Można przyjąć, że droższy i bardziej złożony filtr występuje w samochodach wyprodukowanych po październiku 2005.

Być może drobna zmiana rodzaju filtra nastąpiła również we wrześniu 2003 roku - wtedy zmienione zostały niektóre części współpracujące z silnikiem, dotyczy to również systemu dostarczania paliwa i okolic filtra. Piszę, że zmiana nastąpiła "być może" gdyż z rysunków katalogowych zmiany tej nie widać - na rysunku filtr wygląda identycznie przed i po zmianach (ale inna jest przykład część zamykająca filtr od góry).

 

Kolego po 2003 zmiana nie była drobna, była bardzo istotna.: nowy silnik wysokoprężny z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu Common-Rail o mocy 100 kW (136 KM), wysokociśnieniowe wtryskiwacze oraz turbosprężarka o zmiennej geometrii turbiny i powiększona chłodnica powietrza doładowującego.

 

Ja kupiłem Mann i o ile sobie przypominam był kompletny i nie przekładałem żadnych korków. Poza tym filtr wyglądał niemal identycznie jak oryginalny, który wywaliłem.

Btw. Kto widział filtry za 40zł? Do tego modelu kosztuje 180zł+, niezależnie czy to Mann, czy Knecht, czy oryginał z salonu.

 

Wejdź sobie kolego na intercars i tam masz do X T30 po liftingu Knechty (oleju, powietrza, paliwa, etc.) w okolicy 40 PLN. Mój kumpel ma X- a nowszego z DPF i też kupuje filtr paliwa z Knechta w podobnej cenie. Według katalogów filtrona, manna i knechta nowe filtry paliwa dla T30 są dla modeli z okresu 06/2006 do 06/2007. Mann, knecht i flitron pokazują dla tego modelu taką samą średnicę korka spustowego, w intercarsie (przy okazji zamawiania filtra paliwa do mojego X-a) zapytałem z ciekawości i powiedzieli, że nie spotkali się z innym filtrem dla tych roczników. Może Ryba382 pomoże i nas naprostuje :)

 

Do tego modelu montuje się filtr MANN FILTER WK939/15 , jest kompletny , w dobrej cenie tu: http://e-autoparts.p...9d8940b0a7e4aa3

 

Ten filtr jest do modeli od 06/2006 do 06/2007

Edytowane przez Sebastian179r
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Sebastianie179r może naucz się czytać ze zrozumieniem i nie czepiaj się bez powodu.

Napisałem o drobnych zmianach dotyczących okolicy filtra paliwa, a nie całego silnika to raz (zmiany w tym miejscu były na tyle niewielkie, że filtr pozostał bez zmian), a dwa - nowy model filtra tak jak napisałem obowiązuje dla wersji wyprodukowanych po październiku 2005, a nie (tak jak podaje wielu producentów filtrów) od 2006 roku (były tylko 2 modyfikacje wersji produkcyjnych T30). Jeśli mi nie wierzysz, to polecam katalogi nissan4u.com. Wg oficjalnych danych nie ma wersji X-Traila z DPF i ze starym filtrem paliwa jednocześnie.

Gkowal wkleił dobry link, który obrazuje to o czym napisałem.

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tego modelu montuje się filtr MANN FILTER WK939/15 , jest kompletny , w dobrej cenie tu: http://e-autoparts.p...9d8940b0a7e4aa3

 

witam panów

co do filtra który wrzucił witek01. mój x jest z 2005 grudzień (data produkcji a nie rejestracji) filtr podany przez kolegę nie pasuje do mojego x-sa byłem nawet w serwisie nissana i to samo usłyszałem. Do mojego 2.2dci 136KM idzie ten filtr

https://www.mann-hum...&gobackToPage=1 tylko facet nie był w stanie mi powiedzieć dlaczego w oryginalnym filtrze jest inna średnica korka

co do samego korka to dowiedziałem się że takowych nie mają w sprzedaży ale za to mają z tą średnicą czujnik wody w filtrze za 280 zł

którego bym nawet nie mógł podłączyć bo w moim x-sie takiego nigdy nie było i nie ma instalacji do podłączenia tego oto czujnika.

jak dla mnie to jakaś paranoja.

w najbliższym czasie spróbuję poszukać coś w rozbitkach na alledrogo jeśli nic nie znajdę to poszukam jakiejś plastikowej śruby z takimi samymi wymiarami w jakimś sklepie z pneumatyką

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Andrzej1970

 

witam panów

co do filtra który wrzucił witek01. mój x jest z 2005 grudzień (data produkcji a nie rejestracji) filtr podany przez kolegę nie pasuje do mojego x-sa byłem nawet w serwisie nissana i to samo usłyszałem. Do mojego 2.2dci 136KM idzie ten filtr

https://www.mann-hum...&gobackToPage=1 tylko facet nie był w stanie mi powiedzieć dlaczego w oryginalnym filtrze jest inna średnica korka

co do samego korka to dowiedziałem się że takowych nie mają w sprzedaży ale za to mają z tą średnicą czujnik wody w filtrze za 280 zł

którego bym nawet nie mógł podłączyć bo w moim x-sie takiego nigdy nie było i nie ma instalacji do podłączenia tego oto czujnika.

jak dla mnie to jakaś paranoja.

w najbliższym czasie spróbuję poszukać coś w rozbitkach na alledrogo jeśli nic nie znajdę to poszukam jakiejś plastikowej śruby z takimi samymi wymiarami w jakimś sklepie z pneumatyką

Kupiłeś X-a i chcesz coś zrobić, a wygląda na to że szukasz wiatru w polu z tym korkiem, albo cię niestać na korek. Napewno Ryba382 by coś poradził, ale wstyd nawet do niego dzwonić z taką bzdurą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłeś X-a i chcesz coś zrobić, a wygląda na to że szukasz wiatru w polu z tym korkiem, albo cię niestać na korek. Napewno Ryba382 by coś poradził, ale wstyd nawet do niego dzwonić z taką bzdurą.

 

nie nie szukam "wiatru ":tylko korka a co do kupna to podejrzewam że mnie stać tylko jak już powinieneś zauważyć kupić takowego nie mogę. no chyba że według ciebie kupno czujnika którego nie mogę nawet podłączyć jest tu wyjściem

Edytowane przez brandziol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie nie szukam "wiatru ":tylko korka a co do kupna to podejrzewam że mnie stać tylko jak już powinieneś zauważyć kupić takowego nie mogę. no chyba że według ciebie kupno czujnika którego nie mogę nawet podłączyć jest tu wyjściem

A jesteś pewien, że ten kawałek Twojego auta to oryginalny kawałek X-Traila? Widziałem już kilka "przeróbek dostosowawczych", gdzie sprytni mechanicy naprawiający powypadkowe (zwykle sprowadzane z zachodu) auto wsadzali części na przykład z poloneza po "niewielkich" modyfikacjach. :rofl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

A jesteś pewien, że ten kawałek Twojego auta to oryginalny kawałek X-Traila? Widziałem już kilka "przeróbek dostosowawczych", gdzie sprytni mechanicy naprawiający powypadkowe (zwykle sprowadzane z zachodu) auto wsadzali części na przykład z poloneza po "niewielkich" modyfikacjach. :rofl:

auto było kupione przez koleżankę u dilera w krk tam też było serwisowane tak więc jeśli ktoś coś kombinował to tylko w serwisie nissana.

 

problem rozwiązany

kolega który mieszka w GB przeszedł się na szrot i znalazł dla mnie korek

w tym tygodniu wymiana filtra :)

Edytowane przez brandziol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto było kupione przez koleżankę u dilera w krk tam też było serwisowane tak więc jeśli ktoś coś kombinował to tylko w serwisie nissana.

 

problem rozwiązany

kolega który mieszka w GB przeszedł się na szrot i znalazł dla mnie korek

w tym tygodniu wymiana filtra :)

To tylko kolejny fakt potwierdzający ogólnie znaną tezę, że w Anglii jest wszystko inne. Nawet korki do X-Traili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

wszystko jest tak jak kolega mówi. tylko. kupiłem mann z otworem na M36x1,5 a ten założony w aucie ma 4mm to był filtr z JC.

obdzwoniłem kilka firm łącznie z filtronem i w każdej z nich usłyszałem że korków w zestawie jak i oddzielnie nie sprzedają.

aż sobie zadzwonię do filtrona z pozdrowieniami.

dzięki za link

 

A jesteś pewien, że ten kawałek Twojego auta to oryginalny kawałek X-Traila? Widziałem już kilka "przeróbek dostosowawczych", gdzie sprytni mechanicy naprawiający powypadkowe (zwykle sprowadzane z zachodu) auto wsadzali części na przykład z poloneza po "niewielkich" modyfikacjach. :rofl:

 

sprawa z filtrem już jakiś czas temu się wyjaśniła. kolega znalazł dla mnie używany korek M 36x 1,5 taki jak mają wszyscy. na zdięciach widać dobrze różnicę w średnicach otworów na korki spustowe.

a oto zdjęcia filtrów.

1. po lewej nowy mann który próbowałem złożyć, po prawej JC który już był założony.

2. pokazane otwory na korki odwadniania

post-49508-0-52726900-1328521358_thumb.jpg

post-49508-0-10478900-1328521925_thumb.jpg

Edytowane przez brandziol
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem oficjalnie podziękować firmie Shell Polska, za sprzedaż paliwa zimowego, bezpiecznego do -30oC wg zapewnień sprzedawcy, które zaczyna krzepnąć w temperaturze -20 do -15 oC, mimo zastosowania depresatora (!).

Przy okazji problemów z silnikiem krztuszącym się z braku paliwa przez kilkadziesiąt kilometrów odkryłem, że pojawił się pewien problem. Czy ktoś ma jakiś pomysł jak go rozwiązać?

Mam X-Traila T30, z filtrem paliwa nowszego typu (ma 4 króćce przyłączeniowe). Filtr teoretycznie posiada wymiennik ciepła i powinien ogrzewać się płynem z obiegu chłodzenia silnika. Niestety mój filtr i przewody doprowadzające płyn nagrzany w bloku silnika są zimne. Podejrzewam, że być może się coś zapowietrzyło i dlatego nie ma przepływu. Czy ktoś wie jak to odpowietrzyć i/lub ewentualnie co jeszcze może być do naprawy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem oficjalnie podziękować firmie Shell Polska, za sprzedaż paliwa zimowego, bezpiecznego do -30oC wg zapewnień sprzedawcy, które zaczyna krzepnąć w temperaturze -20 do -15 oC, mimo zastosowania depresatora (!).

Shell kupuje paliwa od Lotosu, a u nich metnienie zaczyna sie od -20st, co moze oslabic przeplyw paliwa przez filtr.

http://www.lotos.pl/...iadomosci/28987

 

A tak przy okazji, to od nas na wschod diesle w osobowkach stanowia maly procent, pewnie teraz juz wiecie dlaczego ;) a jesli juz czegos dolewaja do diesla to benzyny luf nafty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam wszystkich

 

Przeglądam z zaciekawieniam wątek, który trochę już przygasł niestety.

Niedawno stałem się posiadaczem X traila 2,2 z końca 2005r,

Przy próbie wymiany filtra paliwa okazało się, że mam ten sam problem z małym korkiem odwodnienia co kolega brandziol.

Patrząc na zdjęcia jakie zamieścił w poście śmiem twierdzić, że mam ten sam typ filtra paliwa.

Wrodzona ciekawość nie daje mi spokoju i zacząłem szukać w sieci rozwiązania.

Wpadłem na taki trop:

 

http://www.partsbase.../part/kne-kc189

 

Zdaje się to rozwiązywać zagadkę z filtrami.

Znalazłem wątek na forum Almery N16 z podobnymi problemami. Forum Almery podpowiedziało mi że nasze standardowe filtry z dużym otworem na korek, to filtry przygotowane pod wersje z czujnikiem wody jakie posiadają silniki 2,2 Di

 

http://forum.nissank...liwa-n16-22-di/

 

W najbliższym czasie zamierzam kupić i przymierzyć się do wymiany nieszczęsnego filtra na KNECHTA kc 189.

Nie wiem czym spowodowane jest to małe zamieszanie z filtrami. Być może po drodze poprzedni właściciel założył inny typ wychodząc z założenia, że Nissan to Nissan i musi to działać prawidłowo.

 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich i ciekaw jestem Waszych opinii na ten temat,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...