brandziol Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 (edytowane) witam i jak kolego twój filtr? już uporałeś się z nieszczęsnym korkiem? ja dzwoniąc do asso usłyszałem tak. korków nie sprzedajemy ale sprzedajemy czujnki. obdzwoniłem wszystkie możliwe firmy produkujące filtry do naszych 2.2 dci i słyszałem jedną odpowiedz.. korków nie ma w zestawie z naszym filtrem a filtra z 4mm otworem odwadniania nie mamy w ofercie. napisz co i jak trzymam kciuki. Witam wszystkich Przeglądam z zaciekawieniam wątek, który trochę już przygasł niestety. Niedawno stałem się posiadaczem X traila 2,2 z końca 2005r, Przy próbie wymiany filtra paliwa okazało się, że mam ten sam problem z małym korkiem odwodnienia co kolega brandziol. Patrząc na zdjęcia jakie zamieścił w poście śmiem twierdzić, że mam ten sam typ filtra paliwa. Wrodzona ciekawość nie daje mi spokoju i zacząłem szukać w sieci rozwiązania. Wpadłem na taki trop: http://www.partsbase.../part/kne-kc189 Zdaje się to rozwiązywać zagadkę z filtrami. Znalazłem wątek na forum Almery N16 z podobnymi problemami. Forum Almery podpowiedziało mi że nasze standardowe filtry z dużym otworem na korek, to filtry przygotowane pod wersje z czujnikiem wody jakie posiadają silniki 2,2 Di http://forum.nissank...liwa-n16-22-di/ W najbliższym czasie zamierzam kupić i przymierzyć się do wymiany nieszczęsnego filtra na KNECHTA kc 189. Nie wiem czym spowodowane jest to małe zamieszanie z filtrami. Być może po drodze poprzedni właściciel założył inny typ wychodząc z założenia, że Nissan to Nissan i musi to działać prawidłowo. Pozdrawiam serdecznie wszystkich i ciekaw jestem Waszych opinii na ten temat, http://www.motointeg...a-knecht-kc-189 tu widać lepiej bo są trzy fotki pozdrawiam Edytowane 29 Września 2012 przez brandziol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drops Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Odświeżam temat dotyczący filtra paliwa.. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości, obecnych, przeszłych i być może przyszłych, pasuje do naszych nysek filtr Knecht KC189 (oraz jego odpowiedniki innych producetów). Właśnie taki zakupiłem i zamontowałem u siebie. Całość pasuje bezproblemowo od dłuższego już czasu i nie zauważyłem nic niepokojącego w zasilaniu silnika w ON. Pali na dotyk, mocy mu nie brakuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Dla rozwiania wszelkich wątpliwości, obecnych, przeszłych i być może przyszłych.... X-Trail: 2.2 dCi (T30); YD22ETi; 100KW/136KM; od 10/2005--> jest taki filtr: Problemów z korkiem i średnicami nie ma, za to jego wadą jest cena - około 130-150 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Witam, przeszukałem trochę alledrogo i znalazłem bardzo rozbierzne ceny takich filtrów - od kilkudziesięciu do ponad 300 zł za sztukę. Pytanie jaki stosuje się w moim X-trailu z 2005 roku silnik 136 km - 2.2 DCi. Jeżeli były stosowane rózne to porsze o podpowiedź, jak ewnetualnie to sprawdzić który model jest u mnie i jak sie tam w ogóle dobrać , żeby sprawdzic czy nie ma wody w filtrze? Będę wdzięczny za informację. Pozdrawiam, Artur Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 (edytowane) http://lmgtfy.com/?q=filtr+paliwa+x-trail+site%3Aforum.nissanklub.pl Edytowane 6 Marca 2014 przez gkowal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 http://lmgtfy.com/?q=filtr+paliwa+x-trail+site%3Aforum.nissanklub.pl to było dobre ROTFL Mogę Ci powiedzieć, żebyś wymieniał filtr przed każdą zimą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 jak masz dwa wężyki na filtrze to kup ten tańszy. Jak cztery to ten za 300zł. czy jakoś tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 6 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2014 Najlepiej odczytaj numery na filtrze i kup taki sam w sklepie.A jak nie widać numeru to odkręć filtr i pewnie numer jest gdzieś z tyłu. Filtry w roczniku 2004 i 2005 są już zupełnie inne.W moim jest od spodu korek i mogę spuścić z niego paliwo i wszystkie ewentualne farfocle pływające w paliwie.Czy tak jest w nowszych filtrach to nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Ja mam ten droższy - ale Ty idź do sklepu niech Ci dobiorą po nr VIN - będzie bezpieczniej. Jeśli masz ten co ja i chcesz go sam wymienić to życzę powodzenia i cierpliwości. Wymiana wiąże się z rozebraniem połowy elementów pod maską.... I nie zapomnij go zalać paliwem przed założeniem;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 Czy ktoś z Was wymieniał filtr 4-króćcowy w T31 albo przynajmniej spuszczał z niego wodę? Są jakieś podstępne haczyki? Zaglądałem tam i korek spustowy jest bardzo trudno dostępny i bez węża spustowego (wg instrukcji) bardziej opłaca się wymienić cały filtr, bo jest on w miarę dobrze dostępny. W instrukcji jest również informacja o kontrolce wody w filtrze - czy komuś się kiedyś zaświeciła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marciniak Opublikowano 7 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2014 (edytowane) tak, wymieniałem dziś właśnie filtr paliwa w T31 2.0dci - nic trudnego. Trzeba zacząć od zdjęcia metalowej osłony wokół filtra (2 nakrętki, 1 śruba na klucz 13) i wszystko jest wtedy na wierzchu i banalnie proste. Ja nie zalewałem filtra paliwem, dopompowałem pompką tyle co się dało, a później parę razy pokręciłem silnikiem i odpalił bez problemu. kontrolka wody jest tylko dla wersji, które posiadają filtr paliwa z czujnikiem - mój nie posiada, nie wiem które T31 to miały. Edytowane 7 Marca 2014 przez Marciniak 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 8 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2014 Dzięki! Obejrzałem filtr i też mam wersję bez czujnik wody. Są jakieś myki przy zdejmowaniu rurek z króćców? Czy wystarczy podważyć z boku kolorowy zatrzask i zdjąć zaciski? Czy jest ryzyko, że poleci paliwo pod ciśnieniem? Stosowałeś dodatkowe zaciski, jak przy pępowinie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marciniak Opublikowano 9 Marca 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2014 nic nie podważasz, ściskasz palcami z dwóch stron i ściągasz rurkę. Ciśnienia tam nie ma, mogą wylecieć znikome ilości paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Witam. Przymierzam się do wymiany. Pytanie : - rozkręcam - czyszcze wnętrze obudowy filtra - nowy filtr - zalewam paliwem na full ? Czy dobrze kombinuje ? Nie zapowietrzy się ? U góry jest pompka . Rozumiem że do odpowietrzania ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Jest temat w ZTS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Hmmm... Co to jest ZTS Powiem szczerze że przeleciałem tematy ale jakoś nie trafiłem ... Gdnie dokładnie szukać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2017 Na głównej, dział Zrób to sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 (edytowane) ok. Dziękuję Poszukam Niestety spędziłem ok godziny na szukaniu i nie znalazłem ... Czy mogę prosić o link do strony . Już brak mi pomysłów ... Edytowane 17 Listopada 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 ok. Dziękuję Poszukam Niestety spędziłem ok godziny na szukaniu i nie znalazłem ... Czy mogę prosić o link do strony . Już brak mi pomysłów ... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/101134-t30-wymiana-filtra-paliwa-22-dci/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 17 Listopada 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2017 Super ! Dziękuję . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel24 Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Cześć, jestem świeżo po wymianie wszystkich filtrów i oleju. Mechanik stwierdził że kupiłem zły filtr i go nie wymienił. Kupiłem: filtron PP857 Moja t30 to 2004 rok 2.2 136 km bez dpf Czy jest cień szansy że nie kłamał? Bo od 2 godzin siedzę i szukam innego... nie ma chyba (od 2006 w górę był inny ale ja mam 2004). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 20 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2020 Tutaj masz z katalogu MANN'a: https://catalog.mann-filter.com/EU/pol/vehicle/MANN-FILTER Katalog Europa/Pojazdy/Samochody osobowe %2B dostawcze/NISSAN/X-Trail I (T30)/2.2 dCi ( (T30)) YD22ETi (T00000000278805) Wg. tego co widać poniżej w katalogu Filtrona, kupiłeś właściwy filtr (PP857). Tutaj masz Filtron'a: https://filtron.eu/pl/znajdz-filtr?action=showSubmodelFilters&formType=1&vehicleMake=NISSAN&vehicleModel=X-TRAIL&vehicleType=cars&vehicleSubmodel=2.2dCi&prodFrom=09%2F2003&prodTo=06%2F2007&hp=136&cc=2184&kw=100&engType=YD22ETi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 Albo mechanikowi się nie chciało, albo ktoś kiedyś zmienił pompkę/korpus mocowania filtra, np z powodu awarii i cofania się paliwa. Jeśli to możliwe to wrzuć fotkę tego elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel24 Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 No i wszytko fajnie ale ja też mam filtr bez dziury ale dostarczyłem mu z dziurą dokładnie PP 857 Wychodzi na to że sprawę załatwia PP 857/1 Ale sprawdzę to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.