Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z poziomem płynu chłodniczego


Raszek_007
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych kolegów,

 

 

mam dziwne problemy z płynem chlodniczym, krótka historia poniżej, krótka bo przejechałem dopiero niecało 500 km,
jak sprawdziłem po zakupie to było prawie sucho w zbiorniczku...dolałem
tak z 200 ml żeby było tylko powyżej minimum...dzisiaj zagladnałem
znowu spadło poniżej minimum...sprawdzałem na zimnym i na lekko
zagranym, pojechałem kupić wode destylowanem i zrobiłem mieszanke z
moim płynem, dolałem do zbiorniczka tak trochę poniżej max. Silnik
był ciepły. Pojechałem się przejchać po powrocie z płynem wszystko
było ok..co prawda zrobiłem może z 10 km...teraz poszedłem sprawdzić i
silnik już trochę przestygł...stoi około 1,5h i poziom płynu w
zbiorniczku wyrównawczym spadł...:(
Nie wiem co o tym mysleć...
Jak sprawdzam płyn w chłodnicy to zawsze jest na maksa pod korek...jak
dzisiaj chciałem odkręcić na lekko ciepłym silniku to od razu
ciśnienie i mi się trochę wylało tego płynu..więc w układzie jest.
Pod autem jest suchutko.
Oleju nie przybywa...nie jest dziwny...w sensie ani na korku od oleju ani
na bagnecie nie ma żadnych dziwnych nalotów itd, z rury nic nie dymi ani
na szaro ani na biało ani na zimnym ani na ciepłym. Nie mam pojęcia o
co biega...

Auto się nie przegrzewa nawet jak jechałem 100 km drogą szybkiego ruchu non stop 140 nic sie nie działo ze wskazóką temperatury, tak samo nic się nie dzieje w mieście w korkach.

Ogrzewania działa normalnie...

Pomóżcie...przechodza mi przez głowę najgorsze myśli o głowicy...bloku silnika...uszczelce :(

Jak ewentualnie odpowietrzyć układ...może jest po prostu zapowietrzony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie ten sam problem.

I tak się bujam już kilka lat i nic się kompletnie nie dzieje oprócz znikającego w magiczny sposób płynu.

Dodam że zawsze on zostaje na dnie, tak około 5cm. i nigdy zbiorniczek ani chłodnica nie była pusta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety nie ma 5 cm w zbiorniczku...u mnie jest poniżej minimum :(

Nie wiem co masz na myśli z uszkodzeniem korka od chłodnicy...pod autem żadnego wycieku nie ma...

chyba, że masz na myśli parowanie przez korek od góry...

Tego nie wiem i nie wiem jak sprawdzić...:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcja 1:

 korek: czy po tej jeździe nie jest mokro przy korku? Wsadź korek na noc do wody z kwaskiem cytrynowym - może zaszedł kamieniem i wywala płyn jak jedziesz, wszystko gorące więc możesz nawet nie zobaczyć że coś mokre.

 

opcja 2:

sprawdź czy wykładzina pod nogami pasażera nie jest mokra - mogła puścić nagrzewnica

 

opcja 3:

 pęknięta głowica - jak jest ciepły to leci coś z rury? Nagraj filmi, będzie najlepiej. Do tego powąchaj i napisz czy to zapach diesla czy bardziej taki słodki zapach.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jest ciepły nic nie leci z rury wydechowej...sprawdzę dywanik a w weekend korek...

czy jakoś auto by się dziwnie zachowywało w razie wydmuchanej uszczelki albo pękniętej głowicy?

Zdziwiło mnie to, ż eubylo tego płynu tak dużo tak szybko..jak wlałem te 200 ml to było powyżej minimym i to znacznie...po przejecaniu 100 km w zbirniczku wyrówwnawczym bylo tylko na dnie...:(

Najgorsze, że wycieku nie widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartek9108

Po pierwsze, na zimnym silniku (najlepiej po nocy) odkręć korek od chłodnicy. Musi być zalana cała. Znika Ci tak szybko bo pewnie za mało jest.

 

 

Mam dokładnie ten sam problem.

I tak się bujam już kilka lat i nic się kompletnie nie dzieje oprócz znikającego w magiczny sposób płynu.

Dodam że zawsze on zostaje na dnie, tak około 5cm. i nigdy zbiorniczek ani chłodnica nie była pusta.

Zbiorniczek wyrównawczy. Nazwa mówi sama za siebie. Wyrównuje poziom. To normalne, jeśli jest na minimum. Jeśli dolejesz na full i powoli będzie schodzić do minimum przez miesiąc, dwa, lub więcej, nie ma się czym martwić i robić problemu. Jeśli znika w ciągu dni, tygodni to wtedy trzeba się martwić.

Tak samo jak ktoś ma nowe auto. Zobaczcie sobie, płyn jest na full, a zobaczcie przed kolejnym przeglądem w ASO, będzie na 100% minimum centymetr mniej.


jak jest ciepły nic nie leci z rury wydechowej...sprawdzę dywanik a w weekend korek...

czy jakoś auto by się dziwnie zachowywało w razie wydmuchanej uszczelki albo pękniętej głowicy?

Zdziwiło mnie to, ż eubylo tego płynu tak dużo tak szybko..jak wlałem te 200 ml to było powyżej minimym i to znacznie...po przejecaniu 100 km w zbirniczku wyrówwnawczym bylo tylko na dnie... :(

Najgorsze, że wycieku nie widać...

 

Sprawdź sobie zgrzewy chłodnicy, na całym obwodzie. Najczęstszy błąd mechaników, nie sprawdzają tego. Auto złapie temp. i delikatnie przepuszcza. Powinieneś zauważyć płyn na plastikowych elementach chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w chłodnicy na zimnym jest full..niezaleznie od tego ile jest w zbiorniczku wyrównawczym.

Ja się własnie martwię dlatego, że znikneło mi pare cm ze zbiornicka w ciągu 2 dni..

pytanie czy może być tak, że układ jest zapowietrzony i mozna to jakoś odpowietrzyć sprawdzić?

Po moich oględzinach wydaje mi się, że cała chłodnica dookoła jest sucha...ale to tylko na moje oko...nie wiem czy dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

układ jest zapowietrzony i tyle. Dolewaj płynu tak długo jak będzie go ubywało. Ewentualnie przeprowadź procedurę odpowietrzania (szukaj na forum)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nalej do pełna, zagrzej auto najlepiej jeździj, musi sie otworzyć termostat. jak zagrzejesz to stań, dolej płynu i tak aż nie przestanie ubywać.

 

Ale na moje to niby skąd on miałby się zapowietrzyć? poprzedni właściciel wymieniał płyn chłodniczy przed sprzedażą? Coś mi się nie wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze jest wiecej wody niz plynu,ta odparowuje i stad braki. Gdy glowica jest peknieta, lub uszczelka pod glowica, to jak pisze Zeshky, plyn dostaje sie do cylindrow (siwy dymek z wydechu), lub do ukladu smarowania (na korku oleju jest nalot podobny np.do masla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem o co biega z tym płynem...mam milion myśli na minutę.

Będę testował dolewając ile trzeba, naszła mnie myśl że może zbiorniczek wyrównawczy jest gdzieś przy dnie pęknięty ale w sumie samochód jest suchy pod spodem i patrzac z góry więc nie wiem czy to możliwe.

Póki nie będzie działo się nic bardziej niepokojącego bedę sprawdzał i jeździł.

Nie ma bąbelków w zbiorniczku...nie wąchałem jeszcze płynu w zbiorniczku ale jutro sprawdze. Olej na bagnecie i nakrętka od oleju wygląda całkiem normalnie.

Nie ma żadnych nalotów i oleju nie przybywa.

Dymka z wydechu też nie ma ani na zimnym ani na ciepły.

Zastanawiam się Zeshky czy ten sposób z dolewaniem płynu do zbiorniczka w trakcie mocnego nagrzania jest dobym pomysłem? Jak doleje płynu o temperaturze 20 stopni do układu gdzie panuje temperatura 90 stopni to nie doprowadzę do pekniecia głowicy?

Dzisiaj dolałem troche do zbiorniczka wyrównawczego ale auto nie było jeszcze tak mocno nagrzane, miałem trochę wątpliwości czy dolać no ale dolałem i mam nadzieje, że to nie był błąd :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie stresuj sie i ciesz sie autem. Kontroluj stan plynow i to wystarczy. A do zbiorniczka wyrownawczego mozesz lac na cieplym silniku.

Edytowane przez Grzmot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie jest 1cm powyżej min. na zimnym a po nagrzaniu jest poziom max i wszystko jest w porządku.Dolej na zimnym  silniku do poziomu powyżej min. i sprawdź poziom po nagrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób z netu:

Po wlaniu plynu powinienes wlaczyc silnik by sie rozgrzal do temp pracy tj 90*.

Nastepnie otworzyc na maxa ogrzewanie by plyn dostal sie do nagrzewnicy i znalazl sie w calym ukladzie.

Pozniej zgasic silnik.

Dopelnic uklad plynem chlodniczym do poziomu max.

 

Lub zrobic jak powyzej tyle ze rowniez z odkreconym korkiem na zbiorniczku wyrownawczym i poczekac az caly uklad sie nim napelni i odpowietrzy.

 

Polecam wersję bez korka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Mam identyczną sytuację. Nie ważne ile doleje ,kiedy nigdy nie utrzymuje się płyn w zbiorniczku wyrównawczym. Chłodnica zawsze jest pełna ale nikt nie mógł dojść jak ten płyn ucieka.Sprawdzałem wszystko co się da. Po tygodniu poszukiwań dałem sobie spokój i śmigam już tak ponad 2 lata.Nic się niepokojącego nie dzieje.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego jest z tym płynem ale nie mam pojęcia co :(

Wczoraj dolałem prawie pod poziom MAX, przejechałem się troszkę i wszystko było ok.

Po 1,5 h poszedłem sprawdzić jak tam płyn i ubyło go z centymetr....dzisiaj rano na całkiem zimnym silniku jest go w połowie między maksem a minimum...

To ubyło jak auto stało a pod samochodem jest sucho, w chłodnicy cały czas pod korek jest płynu.

 

To co piszecie jest pocieszające, dzięki za słowa otuchy. Będę jeździł i obserwował.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś dziwnego jest(...)

Przyznam,że miałem podobny przypadek zaraz po kupnie samochodu. Zbiorniczek był prawie pusty, kupiłem w nissanie litr płynu (trochę drogi) dolałem bo sądziłem że poprzedni user zaniedbał. Po kilku dniach znowu ubyło do minimum,Trochę mnie zmroziło i już widziałem pęknięty blok ale jako twardziel dolałem kolejny litr oryginału w ASO (cały czas drogo). Tym razem płyn przestał opadać i trzyma poziom już trzeci rok.

Edytowane przez kalleanka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

MIałem to samo w moim x. Żadne z typowych objawów peknięcia głowicy nie wystepował. Okzało sie że głowica miała 3 mikropeknięcia. Naprawa + robota około 2000 zł i teraz jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Kupiłem X'a - płynu brak. dolałem, ubyło, dolałem drugi raz ubywało wolniej. Pod korkiem na chłodnicy full. Okazało się, że uszczelka pod głowicą do wymiany. Polecam sprawdzić dodatkowo dwa objawy:

1. na jałowym biegu (auto na postoju) bardzo długo lub prawie wcale nie dmucha ciepłe powietrze z kratek.

2. gumowy wąż górny doprowadzający płyn do chłodnicy (po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów) powinien być miękki i elastyczny, jeśli robi się sztywny i twardy to znaczy, że pompa pracuje szybciej - ciśnienie wzrasta - uszczelka do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo. Kupiłem X'a - płynu brak. dolałem, ubyło, dolałem drugi raz ubywało wolniej. Pod korkiem na chłodnicy full. Okazało się, że uszczelka pod głowicą do wymiany. Polecam sprawdzić dodatkowo dwa objawy:

1. na jałowym biegu (auto na postoju) bardzo długo lub prawie wcale nie dmucha ciepłe powietrze z kratek.

2. gumowy wąż górny doprowadzający płyn do chłodnicy (po rozgrzaniu silnika i przejechaniu kilku kilometrów) powinien być miękki i elastyczny, jeśli robi się sztywny i twardy to znaczy, że pompa pracuje szybciej - ciśnienie wzrasta - uszczelka do wymiany.

Mialem to samo. Dodatkowo w zbiorniczku wyrownawczym delikatnie babelki lecialy. Uszczelka oryginalna pare lat temu kosztowala ok 600 zl :) trza wyciagac silnik :( warto woz szanowac to i on uszanuje ciebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana masakra. Masz racje prawie cały silnik wychodzi, polecam od razu przy jednej robocie wymienić gumki zaworów dodatkowa 100 ale pewność ze będzie szczelnie i dobrze. Zaprzyjaźniony warsztat dłubał 4 dni z planowaniem łącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...